چین آمریکا نمایه - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت خارجه چین با استناد به نتایج مراکز پژوهشی گفت که ۷۵ درصد مسلمانان در آمریکا احساس تبعیض شدید می‌کنند.

به گزارش مشرق، «هوا چان‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه به ادعاهای مطرح‌شده علیه کشورش در گزارش وزارت خارجه آمریکا موسوم به «آزادی‌های مذهبی» پاسخ داد. 

بیشتر بخوانید:

استقبال از سخنان یک مسلمان در اعتراضات کانادا +فیلم

یکی از جذابیت های اعتراضات آمریکا +عکس

چان‌یینگ در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره ادعاهای مطرح‌شده علیه چین در گزارش موسوم به «آزادی‌های مذهبی» و همچنین اظهارات «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت: «مطالب مرتبط با چین در این گزارش و آنچه پامپئو گفت پر از سوگیری‌های ایدئولوژیک هستند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اقلیت‌های قومی در آمریکا در وضعیت نگران‌کننده از حیث مذهب قرار دارند. آمریکا با مشکل دیرینه نژادپرستی نهادینه‌شده روبرو است. طبق نتایج منتشرشده توسط مراکز پژوهشی گالوپ و پیو ۷۵ درصد از مسلمان‌ها در آمریکا احساس می‌کنند به دلیل مذهبشان با تبعیض شدید روبرو هستند.»

چان‌یینگ در ادامه گفت: «طبق اطلاعاتی که علناً در دسترس است تعداد مساجد در سراسر آمریکا کمتر از یک دهم مساجد موجود در شین‌جیانگ است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین به تظاهرات‌های سراسری در آمریکا به دلیل مرگ «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی اشاره کرد.

او گفت: «در حال حاضر به دلیل مرگ جورج فلوید در آمریکا تظاهرات سراسری برقرار است که این به نوبه خود مشکلات عمیق این کشور را نشان می‌دهد. آمریکا به جای تأمل درباره آن انگشت اتهامش را به سمت چین نشانه می‌رود. چرا احساس می‌کند محق است چنین کاری انجام دهد؟ ما از آمریکا می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • madman IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    7 0
    تو دیگه چیزی نگو . آمریکا و هند و میانمار و چین حتی فرانسه مسلمان کش و مسلمان آزارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس