رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پرویز فتاح

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از سهم ۱۱۵۰واحدی مسکن برای خانواده‌های دو معلول به بالا در خراسان رضوی خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون ۸۰۰ واحد تکمیل و تحویل شده است.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از تکمیل و تحویل ۸ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول بیشتر در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال، ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز از طریق سازمان بهزیستی تحویل خانواده‌های دارای دو معلول خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این میزان ۱۱۵۰ واحد سهم خراسان رضوی است که تاکنون ۸۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و به خانواده‌های دو معلول به بالا در این استان واگذار شده است و بیش از ۳۵۰ واحد نیز در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کمک ۳۰ میلیارد تومانی به آسیب‌دیدگان کرونایی خراسان رضوی

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین به اقدامات بنیاد مستضعفان در مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: از بدو شروع کرونا از اول اسفندماه، بنیاد مستضعفان همکاری‌های لازم را با وزارت بهداشت آغاز کرد و تاکنون بعد از دو ماه اقدامات بدون وقفه ادامه دارد.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان با تمام امکاناتی که دارد از املاک تا نقدینگی آماده ارائه خدمات برای مقابله با شیوع کرونا است و بر همین اساس کمک بلاعوض ۳۰ میلیارد تومانی به خراسان رضوی از طریق کمیته امداد، بهزیستی، ائمه جمعه و غیره در استان توزیع شده که این توزیع به صورت کارت هدیه، پول نقد و یا بسته های حمایتی در قالب رزمایش مواسات و غیره به افراد نیازمند ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

خودکفایی ایران در تولید روغن‌های صنعتی هواپیما توسط بنیاد مستضعفان

وی بر ضرورت حمایت از اقشار محروم آسیب‌دیده در شرایط اخیر کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک به ویژه اقشار محروم، دستفروشان و کارگران روزمزد با همکاری آستان‌قدس رضوی، شهرداری مشهد و استانداری حمایت‌های لازم از این اقشار صورت گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه به بخشودگی اجاره‌های ۳ ماهه بنیاد اشاره کرد و افزود: برای کمک به افراد و کاهش آسیب‌های کرونا بر زندگی و معیشت مردم، اجاره‌های تمام املاک تجاری در اسفند، فروردین و اردیبهشت را بخشیدیم.

فتاح در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر واگذاری شرکت‌های تحت پوشش بنیاد در بورس نیز گفت: در حال حاضر ۳۲ شرکت ما به بورس رفته و در حال عرضه این شرکت‌ها هستیم. پروژه سنگان به دلیل اینکه هنوز آماده نشده، نمی تواند وارد بورس شود، ولی تلاش ما این است که زمان بهره برداری آن، این پروژه نیز وارد بورس شود.

وی در خصوص برنامه‌های بنیاد برای جهش تولید، گفت: اسفند ماه سال پیش در شرایط کرونا برنامه سال ۹۹ بنیاد تدوین و تصویب شد. این برنامه نسبت به سال قبل۲۰ درصد رشد دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در رابطه با مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد آماده همکاری با شهرداری و آستان قدس رضوی هستیم تا در ساماندهی حاشیه شهر مشهد تاثیرگذار باشیم.

بنیاد مستضعفان نباید تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه نیمه تمام در مشهد داشته باشد

وی همچنین در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بنیاد مستضعفان، گفت: برنامه‌های خوبی در دست اقدام است که از آن جمله می‌توان به پروژه سنگ آهن کنسانتره در خواف اشاره کرد که با سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومانی صورت گرفت و بقیه پروژه‌ها نیز در دست اقدام است. این پروژه ۷۲ درصد تا امروز پیشرفت داشته که براساس آمارها چنانچه این پیشرفت به ۹۲ درصد برسد، پروژه مذکور قابل افتتاح خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در مشهد پروژه هایی در دستور کار است که یکی از آن پروژه فیروزه شرق است. این پروژه پیشرفت بالایی دارد که امیدواریم آن را نیمه دوم امسال افتتاح کنیم.

فتاح بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت این پروژه بیش از ۸۰ درصد بوده و سرمایه گذاری آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که با پیش فروش و فروش بازخواهد گشت. به طور کلی بنیاد مستضعفان در مشهد پروژه نیمه تمام تا پایان سال ۱۴۰۰ نباید داشته باشد.

بازپس‌گیری املاک و اراضی بنیاد مستصعفان به جد در دستور کار است

وی در ادامه در خصوص بازپس‌گیری برخی از زمین‌ها و املاک که از زمان قبل از انقلاب دست برخی افراد و نهادها است، اظهار کرد: در این رابطه باید دید قوه قضاییه  و قانون چه دستوراتی می‌گویند؛ ما تابع قانون هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: رئیس دستگاه قضایی تاکنون اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده‌ و همکاری خوبی داشته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    فتاح عشقه توفیق داشتم ۳ سال در کمیته امداد با ایشان کار کردم وواقعا لذت بردم خدا حفظتان کند
  • ف ت IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 0
    سلام چرا سازمان بهزیستی به مسکن معلولین کاری انجام نمیدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس