کد خبر 1082473
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
عراق| هشدار پارلمان درباره فریبکاری‌های واشنگتن برای ضایع کردن حق ملی عراق در اخراج آمریکایی‌ها

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان با هشدار درباره فریبکاری واشنگتن برای ضایع کردن حق ملی عراق در اخراج آمریکایی‌ها از این کشور تاکید کرد که تیم بغداد باید در جلسات اول مذاکره این پرونده را ببندد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت المعلومه، «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان با هشدار نسبت به ضایع شدن حق ملی مردم عراق از خلال فریبکاری‌های آمریکا اعلام کرد که دولت ملزم به اجرای مصوبه اخراج نیروهای خارجی از کشور بوده و برای ثابت کردن اراده ملت باید انجام شود.

علیوی خاطرنشان کرد که نیروهای سیاسی عراق نگران ضایع شدن حق ملی این کشور از خلال فریبکاری‌های آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید:

پیام مهم هادی العامری به هیات گفتگو کننده عراق با آمریکا

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: خواسته ما این بود که نماینده حشد شعبی نیز در این مذاکرات حضور داشت تا از هرگونه تلاش برای ضربه زدن به کشور جلوگیری کند.

کریم علیوی تصریح کرد که نیروهای سیاسی عراق خواستار اخراج نیروهای بیگانه از کشور هستند و دولت موظف به اجرای آن است و تیم مذاکره کننده بغداد باید در جلسات اول این پرونده را به اتمام برساند؛ زیرا سایر موضوعات که بعد از این پرونده مطرح می‌شوند مرتبط با آن هستند.

مقامات عراقی و آمریکایی در حالی امروز از طریق ویدئوکنفرانس مذاکره می‌کنند که ترکیب تیم مذاکره‌کننده عراق نتوانسته رضایت گروه‌های مقاومت و چهره‌های سیاسی را در این کشور جلب کند و همچنان، اما و اگرهای فراوانی درباره اینکه آمریکا قصد دارد توجیهی برای ادامه حضور خود در عراق بتراشد، مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس