کد خبر 1082448
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
خیز تهران برای ورود به وضعیت قرمز کرونا

به گفته معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۷ اردیبهشت ماه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران ۵۶ درصد بود و تا ۱۵ خرداد ماه این میزان به ۵۴/ ۱۰ درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش مشرق،  در حالی که با کنترل روند شیوع ویروس کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری به کمتر ۵۰ نفر رسیده‌بود، اما حالا شتابزدگی در برخی بازگشایی‌ها از یک سو و کاهش نگرانی و ترس عمومی از این ویروس و باور به ضعیف شدن آن از سوی دیگر موجب شده تا بخشی از دستاوردهای سیستم سلامت کشور در زمینه مهار ویروس تاجدار بر باد برود و دوباره با روند افزایشی بیماران و فوتی‌های ناشی از این بیماری مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید:

بی‌خیالِ دستورالعمل‌های بهداشتی!

استان تهران یکی از مکان‌های حساسی است که با بازگشایی کسب و کارها، وسایل حمل و نقل عمومی در این کلانشهر به حالت روزهای قبل از شیوع کرونا بازگشته‌است. به گفته معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۷ اردیبهشت ماه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران ۵۶ درصد بود و تا ۱۵ خرداد ماه این میزان به ۵۴/ ۱۰ درصد کاهش یافته‌است.
استاندار تهران هم معتقد است انتظارات درباره اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس و استفاده از ماسک برآورده نشده‌است. با تمام اینها، اما روند بازگشایی‌ها ادامه دارد.

استان خوزستان هم همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در وضعیت قرمز قرار دارند. علاوه بر آن، شش استان از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

تعطیلی 250 هزار واحد صنفی

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی مردم و اصناف، از تعطیلی بیش از ۲۵۰هزار واحد صنفی و صنعتی به این دلیل خبر می‌دهد و می‌گوید: «متأسفانه شرایط رعایت پروتکل‌ها در شهر تهران نسبت به سایر استان‌ها ناامیدکننده‌تر است و ناچار به برخوردهای قضایی و حقوقی با متخلفان هستیم.»

به گفته وی تا ۲۷ اردیبهشت ماه وضعیت اجرای پروتکل‌ها در کشور در حد مطلوب بود و تا میانگین ۵۷ /۷۷ درصد مردم و کسب و کارها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند که در شهر تهران به ۵۶ درصد می‌رسید.

تا ۱۵ خرداد ماه این میانگین در کل کشور به ۶۶ /۲۲ درصد نزول کرد و شهر تهران که گلوگاه اصلی مراودات و کسب و کار در کل کشور است، به‌۵۴/ ۱۰ درصد نزول کرد که این موضوع زنگ خطری را برای ما به صدا درمی‌آورد.

وی با اشاره به وضعیت مترو می‌افزاید: «طبیعتاً اجرای طرح ترافیک در کنار بازگشایی مراکز کسب و کار و ادارات، حجم ترددها را افزایش می‌دهد و امکانات شهرداری تهران و شهرداری‌های سایر استان‌ها محدود است و لازم است که ناوگان عمومی تقویت شود. با همین ناوگان کم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است. حتی اگر ماسک بزنیم، اما در مترو و اتوبوس تراکم جمعیت داشته باشیم، قطعا ماسک فاقد ارزش می‌شود.»

فرهادی با اشاره به فعالیت زیر زمینی برخی تالارها می‌افزاید: «تاکنون مصوبه‌ای برای بازگشایی تالارهای پذیرایی نداشتیم. البته طبیعتاً این موضوع در دستور کار قرار دارد و احتمالاً تالارهای پذیرایی به صورت پلکانی بازگشایی شوند. پیشنهادمان این است که با توجه به گرم شدن هوا تالارهای روباز شاید بتوانند زودتر از سایر تالارها فعالیت‌شان را آغاز کنند.»

افزایش روند ابتلا و بستری در تهران

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت متأسفانه طی ۱۰ روز اخیر با روند افزایشی در ابتلای بیماری کووید ۱۹ روبه‌رو بودیم، می‌گوید: «روند ابتلا و بستری طی یک هفته اخیر در تهران افزایش یافته‌است.»

به گفته پیام طبرسی روند افزایشی در تهران دو منشأ عمده دارد؛ اولین عامل ایجاد پیک افزایشی این روزها به مسافرت‌های گسترده تعطیلات عید فطر و چند روز تعطیلی خرداد برمی‌گردد، دلیل بعدی این مسئله نیز مربوط به بیمارانی است که از استان‌های دارای شیوع بالا به بیمارستان‌های شهر تهران مراجعه کرده‌اند. این روند باعث شد تا یک بخش جدید برای بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری ایجاد شد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین تغییری در شرایط و وضعیت بیمارن ایجاد نشده و درصد بیماران با شرایط حاد و متوسط مانند گذشته است، به گونه‌ای که از ابتدای شیوع بیماری در کشور بخش آی سی یوی بیمارستان مسیح هیچ‌وقت خالی نشده‌است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    35 0
    مترو تهران خطرناکترین محل برای ابتلا به کروناست
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    20 4
    علی برکت الله
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      12 1
      سامانه فرا بشری و فوق پیشرفته مستعان 110 رو چرا استفاده نمیکنن؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    11 3
    در تهران حمل و نقل عمومی به عمد با تاخیر مکرر در سرویس تعمدن باعث گسترش ویروسن در تشیع جنازه سردار تمام اتوبوسهارو در ازادی دپو کردن که مردمو نرسونن به ازادی مطمن باشید یکی از مراکز فساد و لانه جاسوسی شهرداری و شورای شهر اصلاح طلبان هست
    • مردم IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      توهم زدی؟؟؟؟ چی مصرف میکنی؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    8 8
    تهرانی ها خودشون رو تافته جدا بافته می دونند
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    7 8
    تهرانا قرنطینه کنید تا بیشتر از این شهرستانها و استان ها را الوده نکنن .نودونه درصدشون اعتقادی به رعایت بهداشت ندارن و....
    • ناشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      14 1
      چرا حرف مفت میزنی؟من تهرانی ام الان ۱۲۰ روزه من و همسر و دوتا بچه هام یک روز بیرون نرفتیم دوتا بچه ۳ ساله.من دارم این عذاب رو تحمل میکنم که کرونا نگیرم و کسی رو الوده نکنم همون ادمهایی مثل شمای بی فرهنگ هستند که راه میافتند تو خیابان و همه رو الوده میکنند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    10 1
    دولت برخلاف نظر وزارت عمداً اینکار را کرد
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    40 7
    خیز تهران جهت اعتراض خیابانی
    • NL ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      28 3
      انشالله
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      5 21
      با چند تا IP رفتی نظر خودت رو مثبت زدی، بدبخت مفلوک
  • DE ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 0
    250 هزار اصناف رو لطفا چند شیفتی کنید تا با تعدادکم افراد کار کنند و وضعیت بهداشتی مناسب باشه و رونق کاری هم در حد متوسط بوجود بیاد.
  • یکی از مردم IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    16 0
    کرونا تو هیچ کشوری به اندازه ایران طولانی نشده!!! مدیریت نیست یا نمیخوان کنترل و مهار بشه؟؟؟!!!
    • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      مثلا؟
  • حميد IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    بابا چقدر نسبت به تهرانيها عقده دارين ..همه تو همين مملكت زندگي ميكنيم ..لطفا يه امارم بدين اينا كه گرفتن چند ساله اومدن تهران زندگي ميكنن..خيليهام از شهرهاي ديگه اومدن تهران و رعايت نميكنن ..خوزستانم زياد شده اونجام تهرانين !!!بس كنيد اين فرهنگ تهرانيو تبريزيو اصفهانيو شماليو جنوبيو والله همه ايراني هستيم ...سايه امام زمان بالا سر اين مملكتو مردمش باشه انشالله
  • مهرناز IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    حریر چی " برای کسب مالی مجوز ورود خودرو به طرح ترافیک " را برقرار کرد " گویا روی دیگر تفکر ایشان چنین است که بخواهد تهران را در وضعیت قرمز ببرد.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    مردمی که دارن ازگرانی وگرسنگی میمیرند براشون مهم نیست که ازکرونا بمیرن ، شرمندگی از روی خانواده ازمرگ بدتره
  • م IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    باید محدودیت ها رو دوباره ایجاد کرد این بیماری شوخی بردار نیست .تنها به حرف بسنده کرد.بعد که کار از کار گذشت اونوقت کاسه چه کنم چه کنم دستمون بگیریم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    ورزشگاهها رو تعطیل کنین
  • هانیه IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    لطفا مسئولین نظرات خود را یکی کنن بعد رسانه ایش کنن،این همه بالاپایین بودن اعلامها مردم روخسته کرده،بخاطرهمین نظرات نادرست مردم دیگه هیچیو باورنمیکنن،حتی یه منبع موثق هم بگه مشکوکند به این نظر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس