کد خبر 1082350
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
روزنامه نمایه

روزنامه زنجیره‌ای شرق می‌گوید بازگشت به درآمد سال ۹۰، حداقل به شش سال زمان نیاز دارد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه که به هنگام بزک کردن توافق با آمریکا، عایدی احتمالی روزانه چند صد میلیون دلاری را برای برجام فهرست می‌کرد، حال می‌نویسد: در گزارشی که اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه کرده، آمده است: «درآمد سرانه کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ کاهشی ۳۴ درصدی داشته است. در واقع به رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها قدرت خرید هر فرد ایرانی نسبت به سال ۱۳۹۰ حدود یک سوم کاهش یافته است. در صورت رشد اقتصادی هشت درصدی از سال ۱۳۹۹ به بعد، حداقل به شش سال زمان نیاز خواهد بود تا به سطح درآمد سرانه سال ۱۳۹۰ باز گردیم.»

بیشتر بخوانید:

امیدواریم هرچه زودتر اولویت اول کشور یعنی معیشت را پیگیری کنیم

اولین گام مجلس مهار گرانی

شرق در ادامه نوشته که یک دهه فرصت‌سوزی کردیم. اما توضیح نداده که در فاصله زمانی سال ۹۰ تا ۹۹، دولت به مدت هفت سال در اختیار ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال بوده و تنها دو سال ۹۰ تا ۹۲ بود که دولت فعلی سرکار نبوده است.

جالب این که در دوره قبل از دولت روحانی، کشور با وجود تحریم‌ها، هم به لحاظ درآمدهای نفتی و غیرنفتی و هم به لحاظ توزیع ثروت و حمایت از طبقات پایین، وضعیت به مراتب بهتری داشت و طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها، ضریب جینی به عنوان نشانگر شکاف طبقاتی تا سال ۹۲ روند محسوس کاهشی داشته اما پس از آن، به طور پیوسته افزایشی شده است.

در عین حال یادآور می‌شود جریان بزک کننده اعتماد به شیطان بزرگ ادعا می‌کرد ظرف ۱۰۰ روز اول دولت‌داری، تحول اساسی اقتصادی ایجاد می‌کند و مردم را هم در دوره فعالیت خود به واسطه رونق اقتصادی، از یارانه بی‌نیاز خواهد کرد(!)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    9 1
    اساساً انتظار کاربلدی و توانمندی اجرائی و عُرضه و جنم کاری از اصلاح طلبان تهوع آور مانند آن است که بخواهی در شب ماه را از آسمان برگرفته و در بغل گیری!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 3
    انصاف هم خوب چیزیه. درآمد نفت سال 90 118 میلیارد دلار بود، پارسال 8 میلیارد دلار، بهتره که درآمد سرانه غیر نفتی هم مقایسه بشه که قطعا با توجه به رشد بخش کشاورزی و صنایع خصوصآ معدنی در این سال‌ها بیشتر از سال 90 هست
    • DE ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      بی انصاف درامد امسال به ۷ سالی که روحانی سر کاره جه ربطی داره؟ باز اومدی ماله کشی ولی ماله رفت تو چشات! بعدشم مگه قرار نبود فتح الفتوح برجام چرخ اقتصادو بچرخونه؟ پس چی شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس