کد خبر 1082268
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
بیکاری

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی و سازمان برنامه بودجه کشور با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته برای توسعه آموزش عالی به اهداف خود رسیدیم، گفت: بیش از ۳۵ درصد از جمعیت دارای تحصیلات دانشگاهی کشور بیکارند.

به گزارش مشرق، حمید اصغری  پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران سازمان فنی و حرفه ای کشور  که در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: آموزش بعنوان یک ابزار در جهت برنامه‌های توسعه‌ای است که اگر می‌خواهیم از این ابزار جهت توسعه استفاده کنیم باید به توازن آن نیز توجه کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتقاد نماینده مجلس از عدم امنیت شغلی کارگران+فیلم

وی افزود: در حال حاضر توازن در این زمینه وجود ندارد و عدم توازن سبب شده نتوانیم مولفه‌های مربوط به توسعه را با هم داشته باشیم.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور ،بیان کرد: در ۳۰ سال گذشته برای توسعه آموزش عالی نه تنها به اهداف ترسیم شده رسیدیم، بلکه فراتر از آن نیز محقق شده است.

اصغری عنوان کرد: در زمینه اشتغال، قانون مدیریت خدمات کشوری مدرک را محور قرار داده و این سبب شد که همه به سمت گرفتن مدرک سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مشاغلی مانند معلمی مهارت آموزشی مهمتر از سواد است، تصریح کرد:  نکته مهم در موضوعات مربوط به آموزش به خصوص آموزش مهارتی فضای کسب و کار است.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه بیشترین بیکاری را در قشر دانشگاهی داریم ضرورت مهارت بسیار احساس می‌شود.

اصغری با عنوان اینکه اکنون بیش از ۳۵ درصد بیکاری در قشر دانشگاهی داریم که باید برای رفع بیکاری این افراد برنلامه ریزی شود،  گفت: اکنون نیاز مند مهارت آموزی برای بازار کار هستیم.

معاون امور علمی، اقتصادی، فرهنگی سازمان برنامه بودجه کشور،  عنوان کرد: برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای توجه ویژه ای داریم و در این حوزه ظرفیت را بالا میبریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 0
    خوبه که بالاخره متوجه شدین بیکاری فراوونه و زندگی گرونه!
  • کارشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 0
    بهتره بپرسین چند درصد استخدام شوندگان سواد بالای دیپلم دارند.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    16 0
    اصلا بیکار نداریم تازه بعلت کمبود نیرو عده ای هزار شغله هستند و عده ای هم همیشه رئیس
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 0
    حرف مفت میزنه. واقعاً دانشگاه رفته ها 35 درصدشون بی کارن؟ هر سال دانشگاه های آزاد و دولتی و ... چند نفر فارغ التحصیل دارن؟ چند نفرشون سر کار رفتن؟ این آمارشونم مثل آمار ایجاد اشتغالشون دروغه. نرخ بیکاری دانشگاهی ها بالای 80 درصده.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    1 0
    صفر درصد همه سر كاريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس