کد خبر 1082171
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
بانک‌ها زیر بار شرایط اعطای وام ازدواج 50 میلیونی نمی‌روند/بانک مرکزی همچنان سکوت می‌کند؟+فیلم

معاشرتهای آزاد و بی‌‏بند و بار پسران و دختران ازدواج را به صورت یک وظیفه و تکلیف و محدودیت درآورده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بنیاد شهید مطهری بخشی از سخنان این شهید بزرگوار دررابطه با دلایل بی‌رغبتی جوانان آنروز به ازدواج و حفظ کانون خانواده را متذکر گردید. در قدیم یکی از شیرین‌ترین آرزوهای جوانان ازدواج  بود.

جوانان پیش از آنکه به برکت دنیای اروپا کالای زن این همه ارزان و فراوان گردد «شب زفاف را کم از تخت پادشاهی» نمی‏‌دانستند.

ازدواج در قدیم پس از یک دوران انتظار و آرزومندی انجام می‏‌گرفت و به همین دلیل زوجین یکدیگر را  عامل نیکبختی و سعادت خود می‌دانستند، ولی امروز کامجوییهای جنسی در غیرکادر ازدواج به حد اعلی فراهم است و دلیلی برای آن اشتیاقها وجود ندارد.

معاشرتهای آزاد و بی‌‏بند و بار پسران و دختران ازدواج را به صورت یک وظیفه و  تکلیف و محدودیت درآورده است که باید آن را با توصیه‏‌های اخلاقی و یا احیاناً - چنانکه برخی از جراید پیشنهاد می‌کنند - با اعمال زور بر جوانان تحمیل کرد.

تفاوت آن جامعه که روابط جنسی را محدود می‌کند به محیط خانوادگی و کادر ازدواج قانونی، با اجتماعی که روابط آزاد در آن اجازه داده می‌شود این است که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت، و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است. 

  استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۸۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    چه قدر جمله آخرش قشنگ بود (( ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت، و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس