کد خبر 1082150
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
بارسلونا

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لالیگای اسپانیا هم بازمی‌گردد، در حالی که کورس قهرمانی بین بارسلونا و رئال‌مادرید داغ است و حتی برای رسیدن به مسابقات اروپایی و سقوط نکردن هم رقابت‌هایی جذاب در پیش داریم.

به گزارش مشرق، پایان غیبت ۳ ماهه لالیگا! با روند نزولی مبتلایان ویروس کرونا، مسئولان لیگ اسپانیا هم تصمیم نهایی‌شان را گرفتند و قرار است از ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) مسابقات با نبرد سویا و رئال‌بتیس از سر گرفته شود. اگرچه در ورزشگاه‌ها تماشاگری نخواهیم دید، ولی تقریباً هر روز و هر شب از تلویزیون شاهد دیدارهای پرهیجانی خواهیم بود. بارسلونا و رئال‌مادرید هم از روزهای شنبه و یک‌شنبه رقابت را از سر خواهند گرفت، رقابتی که جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هفته تا قهرمانی لالیگا

نبرد بزرگان
پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان قهرمان لیگ یک فرانسه معرفی شد و لیورپول و بایرن‌مونیخ در آستانه قهرمان شدن در لیگ برتر انگلیس و بوندس‌لیگای آلمان هستند. در حالی که یوونتوس هنوز نگران از دست رفتن اسکودتو و ربودن آن توسط لاتزیو است اما در لالیگای اسپانیا رقابت بر سر جام قهرمانی بین غول‌ها داغ است و فقط ۲ امتیاز فاصله بین بارسلونا و رئال‌مادرید می‌بینیم. هر دو باشگاه دوران خاصی را پشت‌سر می‌گذارند. بارسلونا بازی رودررو مقابل رئال‌مادرید را پیش از تعلیق باخته و کهکشانی‌ها هم قبل و بعد از پیروزی در ال‌کلاسیکو شکست خورده‌اند. از طرفی نتیجه بدی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی گرفته‌اند و در آستانه حذف قرار دارند. با این حال اختلاف ۹ امتیازی تیم دوم که رئال است با تیم سوم که سویاست و ۱۰ امتیازی با رئال‌سوسیه‌داد رده چهارمی باعث می‌شود تیم دیگری را در کورس قهرمانی نبینیم. بارسا در شرایط فعلی هنوز نمی‌داند کیکه ستین مربی مناسبی برای‌شان هست یا خیر. رئال هم بازیکنان سن بالایی دارد که زین‌الدین زیدان کم‌کم باید به فکر جانشین برای آنها باشد. حالا رئالی‌ها باید دور از سانتیاگو برنابئو و در ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو فکر جمع کردن امتیازها و لغزش بارسلونا باشند.

کورس لیگ قهرمانان
نبرد تیم‌های پایین‌تر از بارسلونا و رئال‌مادرید هم کم‌اهمیت نیست. رقابت جذابی برای حضور در رده‌های سوم و چهارم و رسیدن به لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده در جریان خواهد بود. سویا با جولن لوپتگی فقط ۵ امتیاز بیشتر از والنسیای رده هفتمی بیشتر دارد. در حالی که اتلتیکومادرید که پیش از تعلیق لیورپول را از لیگ قهرمانان کنار زد، ۲ امتیاز کمتر از آندلوسی‌ها گرفته. ختافه در همسایگی مادرید، سرنوشتش به آنها گره خورده. پدیده فصل با رئال‌مادرید نبرد مهمی خواهد داشت. دیگو سیمئونه فصل خوبی نداشته اما اتلتیکو با موفقیتی که در لیگ قهرمانان کسب کرده می‌تواند با روحیه باشد و بین ۴ تیم بالای جدول برگردد اما اوضاع برای والنسیای رده هفتمی تعریفی ندارد. با وجود اینکه اختلاف امتیازشان قابل جبران است اما تفاضل گل منفی نشان می‌دهد در خط دفاعی ضعف‌هایی دارند. اگر خفاش‌ها به جمع ۴ تیم برتر فصل برسند، شگفتی خواهد بود.

سقوطی‌ها
حضور اسپانیول در قعر جدول قبل از تعلیق غافلگیرکننده بود. همانند نبرد برای حضور در لیگ قهرمانان، نبردی هیجان‌انگیز هم در پایین جدول برای سقوط نکردن خواهیم داشت. آلاوس رده چهاردهمی با ۳۲ امتیاز و فاصله ۷ امتیازی با منطقه قرمز احتمالاً دور از خطر خواهد ماند اما وایادولید ۲۹ امتیازی، ایبار ۲۷ امتیازی، سلتاویگوی ۲۶ امتیازی، مایورکای ۲۵ امتیازی و لگانس ۲۳ امتیازی در خطر سقوط هستند و اسپانیول ۲۰ امتیازی کار سختی برای ماندن خواهد داشت. اگر آنها به دسته پایین‌تر بروند فصل آینده خبری از شهرآورد کاتالونیا نخواهد بود. در بازگشت لالیگا، نبرد لگانس و وایادولید اهمیت بسیار زیادی برای پایین جدولی‌ها خواهد داشت. در اصطلاح این یک نبرد ۶ امتیازی است.

ستاره‌هایی که باید ببینید
بدون شک نمایش لالیگا با حضور لیونل مسی جذاب‌تر خواهد شد. البته که بازی برجسته لئو در سالیان اخیر انقلابی در لالیگا به پا کرده است اما او در این فصل در ۲۲ بازی شامل ۱۹ گل زده و ۱۲ پاس‌گل بوده. مسی هم در صدر جدول گلزنان است و هم بهترین گلساز این فصل تا هفته بیست‌وهفتم بوده. او به طور متوسط هر ۶۱ دقیقه روی یک گل تأثیر مستقیم داشته. او فقط به ۳ پاس‌گل دیگر نیاز دارد که برای پنجمین مرتبه در دوران بازی‌اش در یک فصل بیش از ۱۵ گل و ۱۵ پاس‌گل ثبت کرده باشد. هیچ بازیکن دیگری در ۵ لیگ معتبر اروپا بیش از ۲ بار این رکورد را ثبت نکرده. ادن آزار هم همراه با چلسی ۲ مرتبه چنین رکوردی داشته. ستاره بلژیکی رئال‌مادرید هم در روزهای کرونایی از شر مصدومیت یک مرتبه دیگر رها شد و این خبر خوبی برای زیدان است. او هم می‌خواهد شایستگی‌هایش را همین فصل اول حضور در مادرید ثابت کند.

جوان‌های تعیین‌کننده
نقش بازیکنان جوان در فصل جاری لالیگا تعیین‌کننده و مهم بوده. به نظر می‌رسد باید مارتین اودگارد نروژی را به‌عنوان بهترین بازیکن جوان این فصل معرفی کنیم. ستاره جوان رئالی که با ۲۱ سال سن در تیم‌های دیگر می‌درخشد و این فصل هم رئال‌سوسیه‌داد از او بهره برده. اودگارد ۴ گل در این فصل زده و ۵ پاس‌گل ارسال کرده است. در سوسیه‌داد نباید از نام‌های میکل اویارسابال و الکساندر ایساک هم به سادگی عبور کرد. این فصل همچنین شاهد درخشش آنسو فاتی بوده‌ایم. بازیکن ۱۷ ساله‌ای که در ماه آگوست با ۱۶ سال و ۳۰۴ روز سن جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شد. سپس وقتی ۱۷ سال و ۴۰ روز سن داشت در لیگ قهرمانان هم این رکورد را به نام خودش زد. رئال‌مادرید هم با وجود اینکه بازیکنان باتجربه و پابه‌سن گذاشته زیاد دارد اما به تکنیک بازیکنانی مثل وینیسیوس و رودریگو هم تکیه کرده. استعدادهای برزیلی که هر دو ۱۹ ساله هستند و هر کدام این فصل در لالیگا ۲ گل زده‌اند. از طرف دیگر فدریکو والورده اروگوئه‌ای با ۲۱ سال سن به‌خوبی جای خودش را در ترکیب رئال‌مادرید باز کرده. زیزو طرفدار بزرگ بازی این بازیکن جوان است. محمد سالیسو از وایادولید، فران تورس از والنسیا، مارک کوکوریا از ختافه و ژوآئو فلیکس از اتلتیکومادرید هم دیگر جوان‌های قابل توجه این فصل بوده‌اند. اگرچه از ستاره جوان پرتغالی اتلتیکومادرید با توجه به هزینه هنگفتی که برایش پرداخت شده انتظار بیشتری می‌رفت اما برای فصل نخست عملکردش قابل قبول بوده.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس