کد خبر 1082040
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
خوشحالی ترامپ از حمایت پسر «جِب بوش»

ساعاتی پس از اعلام حمایت «جورج پی بوش» کمیسر «اداره عمومی زمین» ایالت تگزاس از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ در پیامی توییتری از او تشکر کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که جنجال‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره حمایت یا عدم حمایت «جورج بوش پسر» رئیس‌جمهور اسبق جمهوری‌خواه آمریکا از دونالد ترامپ در انتخابات ادامه دارد، برادرزاده او حمایت خود از ترامپ را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به خبر منتشر شده درباره حمایت یکی از اعضای شناخته شده خانواده بوش از او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

حمایت ترامپ از خشونت پلیس آمریکا علیه سالمند ۷۵ ساله

به نوشته «هیل»، «جورج پی بوش» پسر «جِب بوش» که در حال حاضر کمیسر «اداره عمومی زمین» ایالت تگزاس است، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رای خواهد داد.

این عضو خانواده بوش با انتقاد شدید از مواضع چپگرایانه حزب دموکرات اعلام کرده که با حمایت از دونالد ترامپ امکان مقابله با سوسیالیسم وجود دارد.

جورج پی بوش با دفاع از مواضع دولت ترامپ تصریح کرد: «حتی در همه گیری جهانی (ویروس کرونا) که ما باید اقدامات بی سابقه برای حفاظت از سلامت عمومی اتخاذ کنیم، اقتصادمان دارد دوباره احیا می‌شود. مشخص است که آمریکا و تگزاس به اینکه قوی‌تر از هر زمان دیگر باشند، ادامه می‌دهند».

دونالد ترامپ در واکنش به این اظهارات در توییتر نوشت: «ممنونم جورج، افتخار بزرگی است».

حمایت پسر جب بوش و برادرزاده جورج بوش پسر از ترامپ در حالی صورت گرفته که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد، چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواه در تایید و حمایت از ترامپ در انتخابات دچار تردید و مشکل هستند.

«جورج پی بوش»، جب بوش و جورج بوش


طبق گزارش این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها،  افراد آشنا به افکار جورج بوش پسر رئیس جمهور اسبق آمریکا به نیویورک تایمز گفتند که او در انتخابات از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، جب بوش هم اعلام کرده که او مطمئن نیست که به چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری رای می‌دهد.

انتشار این خبر با واکنش «فردی فورد» سخنگوی جورج بوش پسر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مواجه شد و او روز دوشنبه این گزارش را «کاملا ساختگی» خواند و گفت: «رئیس‌جمهور بوش، از سیاست انتخاباتی کنار کشیده و درباره اینکه چطور رای می‌دهد، اظهارنظری نکرده است».

به گزارش هیل، تنش‌ها بین ترامپ و خانواده بوش از زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ وجود داشته است. در این انتخابات، جب بوش نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری بود و در جریان کارزار انتخاباتی مقدماتی در این حزب، او و ترامپ بارها به یکدیگر تاختند.

ترامپ در مناظرات حزب جمهوریخواه بارها در اهانت به جب بوش او را «جبِ بی‌رمق» خواند و همچنین مواضع جورج بوش پسر درباره جنگ ۲۰۰۳ را به باد انتقاد گرفته بود.

دعوا و تنش‌ها بین ترامپ و جورج بوش پسر تا همین اواخر هم ادامه داشت. اوایل ماه می و بعد از انتشار یک فیلم کوتاه از سوی بوش خطاب به مردم آمریکا، ترامپ در توییتی به او تاخت.

بوش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در آن فیلم از مردم این کشور خواسته بود که در دوره همه گیزی ویروس کرونا، تعلقات حزبی را کنار گذاشته و با اتحاد با یکدیگر، کرونا را شکست دهند.

ترامپ اما در توییتر در رد این اظهارنظر بوش به سکوت او در قبال تحقیقات کنگره آمریکا برای استیضاحش به خاطر رسوایی اوکراین گیت اشاره کرد و نوشت: «او را نمی‌شد برای صحبت کردن علیه بزرگ‌ترین فریب در تاریخ آمریکا پیدایش کرد».

حمایت جورج پی بوش، پسر جب بوش و برادرزاده جورج بوش از ترامپ در شرایطی صورت گرفته که او در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری هم این کار را کرده بود.

دونالد ترامپ در سفر آوریل ۲۰۱۹ خود به شهر «کراسبی» ایالت تگزاس درباره جورج پی بوش اینطور گفته بود: «تنها عضو (خانواده) بوش که مرا دوست دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    31 3
    سگ زرد برادر شغال همشون اشغالن از دموکرات گرفته تا جمهوری خواه
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      6 18
      مثل شما؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 1
    اتفاقا ترامپ برای ایران بهتره چون با حماقتهای ایران را تو دنیا سربلند کرده
  • حمید ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    عجب آدمیه این ترامپ توی همه دنیا از حمایت دیگران ناراحت میشن
  • اناری IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    هر دو سروته یک کرباسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس