محسن رضایی نمایه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک پلیس آمریکایی پا روی گلوی یک سیاهپوست آمریکایی می‌گذارد، این در حقیقت پای دولت‌های لیبرال بر گلوی مردم است.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش آوردگاه کرونا طی سخنانی اظهار داشت: یک پلیس آمریکایی پا روی گلوی یک سیاهپوست آمریکایی می‌گذارد و درمقابل تظلم خواهی او عکس العملی نشان نمی‌دهد. در حقیقت این پای دولت‌های لیبرال بر گلوی مردم است. 

بیشتر بخوانید:

توییت محسن رضایی درباره مذاکره با آمریکا

وی افزود: این حادثه یک رونمایی مجددی در چند ماه گذشته از نظام‌های لیبرال دموکراسی و سرمایه‌داری انجام داد. این دومین رونمایی از ماهیت نظام های لیبرال دموکراسی است. 

رضایی ادامه داد: علت بی کسی انسانها در مقابل کرونا بریدن از خدا و استبداد دولت‌ها است که نتیجه همه اینها بشرِ تنها شده است. اکنون کرونا با رونمایی از بیماری باطنی غرب شکل گیری رویدادهای عمیق تری را در جهان غرب آغاز کرده است که ممکن است ابعاد آن گسترده تر شود. 

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آن چیزی که در اروپا و آمریکا و اروپا شروع شده خاموش شدنی نیست و ادامه پیدا می‌کند. برخی اندیشمندان غربی هم قبلا گفته بودند که نظام‌های غربی ارزشی برای انسان قائل نیستند. از این صحبت‌ها می فهمیم اندیشمندان غرب هم احتمال می‌دهند پایانی برای اندیشه غربی در اداره دنیا در حال وقوع است. 

بیشتر بخوانید:

ماجرای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب در سال ۷۲/ فتح خرمشهر و برجام؛ تقابل دو مدیریت مردمی و محفلی است

وی اظهار داشت: محاصره کاخ سفید ادامه دارد و این محاصره مردم علیه دولت‌های لیبرالی است. البته دو دهه پیش نهضت ضد وال استریت بوجود آمد ولی کسی پیام های آن نهضت را درک نکرد. ‌وقتی این قضایا را نگاه می‌کنیم چیزی بیش از مبارزه علیه نژاد پرستی است و این رویدادها بیانگر یک وضعیت جدید است. 

وی عنوان کرد: انسانها به دنبال بازگشت به حقیقت خودشان هستند و با پول تنها آرامش پیدا نمی‌کنند و می‌خواهند از تنهایی بیرون بیایند. این موضوع مسئله ارتباط با خدا و ارتباط با نوع دیگر انسانها در خانواده و اجتماع را می‌طلبد. به نظر می‌رسد در فلسفه هم اندیشمندان غرب نمی‌توانند دیدگاه جدیدی فراروی انسان قرار دهند. در آینده سکولاریسم های اجتماعی و دینی زیر پا گذاشته خواهد شد. پیش بینی من این است که این رویدادها به یک نهضت بزرگ اجتماعی بدل خواهد شد. 

رضایی مطرح کرد: اگر بپذیریم یک نهضت اجتماعی در حال رخ دادن است و چنین استعدادی در جوامع بوجود آمده است این نهضت ادامه می‌یابد تا نظریه و تفسیر علمی خودش را پیدا کند و به الگوهای جدید در اقتصاد و زندگی برسد. بنابراین برداشت من این است که ما وارد عرصه جدید از موقعیت در جهان شده ایم. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیام‌های خوبی برای این نهضت دارد، گفت: از اول انقلاب نگاه انقلاب اسلامی به مردم نگاه برجسته و محوری بوده است. هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مردم و کرامت مردم اشاره نکرده است. متاسفانه افکار لیبرالی و چیزهایی که محصول این افکار است وارد جوامع اسلامی شده است. انقلاب اسلامی هنوز وارد فرهنگ و اقتصاد نشده و در مقابل ورود اندیشه انقلاب به این عرصه ها مقاومت های جدی وجود دارد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز عوامل اقتداری که آمریکا در دست داشت تغییر کرده است و آمریکایی ها در بسیاری از دستاوردهایی که می‌خواستند در دنیا پیاده کنند شکست خورده‌اند. آمریکایی ها از جنگ جهانی دوم به بعد هر اقدام نظامی کردند شکست خوردند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 0
    برو به كارت برس عمو جون
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    باز هم این برادر محسن نظر داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس