کد خبر 1081444
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
سعید اوحدی

به طور حتم سوابق متعدد و متنوع رییس جدید این بنیاد در حوزه های مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی که همواره با روحیه جهادی همراه بوده می تواند متضمن حرکت جهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقطع کنونی باشد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در یادداشتی به مناسبت انتصاب سعید اوحدی به سمت ریاست بنیاد شهید و امورایثارگران نوشت: 

بنیادشهید و امور ایثارگران به عنوان نهادی با وظایفی متنوع و چندین گروه مخاطب متفاوت - که همگی از ظرفیت ها و سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی هستند - شناخته می شود. 

اکنون و در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت ارتقای کیفیت خدمات رسانی در کنار بازتعریف فعالیت ها و اولویت ها ، شاید از مهم ترین موضوعاتی است که به ویژه از سوی نهادهای انقلابی بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

گفتمان مدیریت جهادی از آن دست تئوری ها و مفاهیمی است که جای خالی آن امروز در جای جای کشور دیده می شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش و پیش از هر مجموعه ی دیگر در حوزه های عمل خود به ویژه «خدمات رسانی» به خانواده معظم شهدا و جانبازان، حوزه مسائل «اقتصادی» بنیاد و بخش مهم «فرهنگ» بایستی پیشتاز تحقق و تسری این گفتمان باشد.

حال که با استعفای حجت الاسلام شهیدی سکان مدیریت بنیاد در اختیار آقای سعید اوحدی قرار گرفته است مهم ترین دستورکار این بنیاد بایستی پیوستن به مدل مدیریت جهادگونه در تمامی ارکان و ساختارها و توجه به جامعه هدف ، نیازها و مسائل آن در کنار تلاش جهادی برای گسترش فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت به عنوان وظیفه مهم این بنیاد که یادگار امام روح الله (ره) است، باشد.
به طور حتم سوابق متعدد و متنوع رییس جدید این بنیاد در حوزه های مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی که همواره با روحیه جهادی همراه بوده می تواند متضمن حرکت جهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقطع کنونی باشد. در عین حال تعلق رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده معظم شهدا به عنوان برادر شهید و همچنین جانبازی و سابقه 8 ساله اسارت وی در زندان های رژیم بعث عراق مهم ترین سرمایه های او در اداره مسوولیتی است که ظرایف و پیچیدگی های بسیاری دارد. 

حال که شمیم مدیریت جهادی در بنیاد شهید وزیدن گرفته است، تغییر گفتمان این بنیاد از یک سازمان «بروکراتیک و صرفا خدمات رسان » به یک سازمان «جهادی و اجتماعی با خدمات هوشمند و موثر، فرهنگ ساز ، مولد و پیشرو» با تاکید بر مفاهیم و اهدافی همچون مشارکت ، کرامت ، شفافیت ، تحول‌گرایی، چابک‌سازی، هوشمندسازی، تسهیل دسترسی، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی و ...  نه تنها غیرقابل دسترس نیست بلکه چشم دلسوزان انقلاب منتظر تحقق این موارد و رسیدن بنیاد به جایگاهی در خور فلسفه و نامش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس