کفاشیان

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اینروزها دنبال برطرف کردن حکم محرومیت ۵ ساله ای است که از سوی کمیته اخلاق صادر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ورزش سه، علی کفاشیان که بعد از هشت سال حضور به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ، به عنوان نایب رئیس اول مهدی تاج فعالیت می کرد مدتی قبل از سوی کمیته اخلاق به خاطر پرونده ای به نام ام پی سیلوا ۵ سال از همه فعالیت های فوتبالی محروم شد. کفاشیان که امروز به فدراسیون آمده بود به خبرنگاران در این رابطه گفت:" راستش من هنوز حکمی را ندیده ام. سال گذشته در همین ایام بود که متوجه شدیم کمیته اخلاق حکمی صادر کرده و به هر شکل خدمات و کارها (با خنده) خرابکاری های ما را نادیده گرفته و ۵ سال محروم و مبلغی هم جریمه کرده است."

او افزود:" اتهامات اما هیچگاه به ما تفهیم نشد و نفهمیدیم که ما چکار کردیم که محروم شدیم. موضوعی که هست اینکه کاری که ما در فدراسیون از نظر درآمدزایی کردیم کار شفافی بود، ممکن است شما جنسی را بفروشید و طرف همه چک هایش پاس شود اما چک آخرش برگشت بخورد. شرایط شبیه این اتفاق است."

بیشتر بخوانید:

عابدینی: حرف کفاشیان تلنگر شدیدی به فیفا بود/ آقای تاج! چرا ترسیده بودی؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره استقلال کمیته اخلاق گفت:" این رای مربوط به کمیته اخلاق بود و این کمیته مستقل و رکن قضایی فدراسیون است. اما در اساسنامه جدید کمیته اخلاق را باید مجمع تعیین کند. من معتقدم استقلال کمیته اخلاق خیلی خوب است و باید بتواند با رئیس ،نایب رئیس و هیات رئیسه حتی تعارف نداشته باشد. در واقع این نقطه قوت کار است . با اینحال من خودم را بیگناه می دانستم و نمی دانم چرا این حکم را زده اند و هنوز هم حکمی به ما نداده اند. طبق معمول در رسانه ها دیدم. در این مدت که در فوتبال هستم جالب است که رسانه ها همیشه ۱۰-۲۰ روز زوتر خبر را منتشر می کنند و حتی گاهی من شب خواب می بینم و فردایش می بینم که رسانه ها نوشته اند کفاشیان فلان خواب را دید. "

کفاشیان در ادامه درپاسخ به موضوع بازگشتش به فدراسیون فوتبال که دوباره مطرح شده گفت:" من استعفا نداده ام. در زمان آقای تاج به ایشان گفتم که اختیارتام می دهم که جای من در مجمع بعدی نایب رئیس دیگر انتخاب کنید که در مجمع اردیبهشت نایب رئیس انتخاب نشد و من ماندم اما با حکم کمیته اخلاق نمی توانستم دیگر حضور داشته باشم. درواقع شما الان با یک محکوم مواجه هستید."

او دراین رابطه که آیا قرار است عضو کمیته انتقالی بعدی باشد هم گفت:" امیدوارم و مطمئن هستم که کمیته انتقالی تشکیل نمی شود. انشالله فیفا اساسنامه را تایید می کند و مجمع تشکیل می شود. مهمترین کار ما این است که هرچه سریعتر تاریخ انتخابات را مشخص کنیم تا رئیس و هیات رئیسه انتخاب شوند."

او همچنین در ارتباط با موضوع حضور تشریفاتی وزیرورزش در مجمع هم گفت:" این اعتقاد خود من است؛ مجمع بیش از ۹۰ عضو دارد و بودن یا نبودن وزیر از نظر رای نمی تواند تاثیرگذار باشد. اما به نظرم حضور وزیرورزش در مجمع یک نقطه قوت است چرا که او موظف می شود که به فدراسیون کمک کند. اما فیفا قبول نکرد و فدراسیون پیشنهاد داده که به صورت افتخاری وزیر در مجمع حضور داشته باشد. این اتفاق خوبی و به نوعی باعث افتخار است که وزیر در مجمع باشد حالا باید دید آیا فیفا می پذیرد یا نه؟"

او اضافه کرد:" حضور وزیر در مجمع استقلال فدراسیون را زیر سوال نمی برد . اگر مدیر کارش را بلد باشد مستقل عمل کرده ، رای مجمع را می بیند اما این فرصت را هم دارد که با وزارت و مجلس و خیلی جاهای دیگر هم برای انجام کارهایش لابی کند. اگر فیفا حضور وزیر را نپذیرد مشکلی نیست. اساسنامه تایید شده و وزیر ورزش هم قبول کرد که نباشد."

بیشتر بخوانید:

همه جملات ضد و نقیض تاج درباره قرارداد ویلموتس

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج همچنین درباره قرارداد ویلموتس هم گفت:" ما هر زمان مربی یا حتی بازی دوستانه با تیم های خارجی می خواستیم از سفارتخانه ها کمک می گرفتیم. این وظیفه سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی است که مشورت داده و معرفی کنند. من به انجمن فرهنگی ایران و هلند کاری ندارم اما سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور هم اگر بتوانند کمک کنند ایرادی ندارد مهم این است قوی عمل کنیم و درست قرارداد ببندیم."

او درباره کلمه "بهره بردای" که نامه معرفی انجمن به فدراسیون فوتبال وجود دارد گفت:" من سال ها است در سیستم اداری کار می کنم و بهره برداری در سیستم اداری یعنی مسئولیت به گردن ما نیست و خودتان تصمیم بگیرید. اختیار دست فدراسیون است و مسئولیت تام دارد. درست نیست اگر کار خراب شده گردن کس دیگری بیاندازیم. ما مربی آورده ایم و وقتی کار خراب شد بگوییم وزیر گفته است بیاور. به نظر من تقصیر متوجه رئیس فدراسیون است نه وزیر."

کفاشیان در بخش دیگری از صحبت هایش به این موضوع که گفته می شود کی روش قبل از پایان قراردادش پیشنهاد ادامه همکاری به فدراسیون فوتبال داده است گفت:" من پیشنهادی از کی روش ندیدم و نشنیدم. او از قبل با کلمبیا توافق کرده و با دوبرابر مبلغ ایران قراردادبسته بود و می خواست برود."

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره برخی نقدهایی که درباره مسایل مالی در دوران ریاستش وجود داشته گفت:" تا زمانی که ما بودیم حسابرسی کامل از ۸-۹ سال فدراسیون انجام شد و به مدت یکسال و نیم این حسابرسی طول کشید و تراز مالی و همه چیز کاملا شفاف است. من در مسایل مالی هیچ ایرادی نمی توانم به فدراسیون بگیرم چه در دوره خودم و چه دوره آقای تاج."

او همچنین در این مورد که حضور همزمان بهاروند در سازمان لیگ و سرپرستی ریاست فدراسیون آیا مشکل ساز نیست؟ گفت:" قبول دارم که سازمان لیگ خودش یک فدراسیون است و از طرفی خود فدراسیون هم کار زیادی دارد. در حال حاضر وضعیت فدراسیون فوتبال به گونه ای است که به تعبیر من به کرونا مبتلا شده و باید کمک کنیم زودتر خوب شود. این روش فعلی نمی تواند کمکی بکند اما انشالله درست شود."

او بااشاره به انتخاب بهاروند هم گفت:" انتخاب آقای بهاروند براساس اساسنامه بوده است. اساسنامه می گوید نایب رئیس اول که من محکوم بودم و نایب رئیس دوم سرپرست شد. شاید اگر محرومیتم تمام شود بتوانم برگردم و کمک کنم."

کفاشیان درباره حضور نبی در پست دبیرکلی هم گفت:" آقای نبی یک مدیرکاربلد و باتجربه است و دارد زحمت می کشد که مشکلات اساسنامه را حل کند. اگر او کاندید ریاست فدراسیون نشود می تواند به عنوان دبیرکل کمک زیادی بکند. البته اگر او در زمان انتخابات دبیرکل باشد نمی تواند کاندید شود چون باید کارهای انتخابات را انجام بدهد.”

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 0
    متقلب ترین مدیرورزشی تاریخ بدون شک کفاشیان هستش کسی که بقول خودش سر فیفا رو هم کلاه گزاشت -انشااله قوه محترم قضاییه به تخلفات گسترده ایشون که تو هشت سال ریاستش بوده رسیدگی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس