یک بررسی جدید حاکی از آن است که در شرایط همه گیری ویروس کرونا، افراد به خصوص جوانان نسبت به قبل بیشتر قادرند خواب هایی که دیده اند را به خاطر بیاورند.

تقریباً 30٪ از جمعیت بزرگسال آمریکا، در یک ماه گذشته، افزایش به خاطر آوردن خواب را تجربه کرده اند. جالب است که بدانید طبق آمار افراد جوان (18 تا 34 سال) دو برابر بیشتر از افراد مسن (55 سال سن و بیشتر) بیشتر از حد معمول خواب هایشان را به خاطر آورده بودند.

به گزارش آلامتو؛ این ها یافته های اولیه از نظرسنجی جدیدی است که ما برای بررسی چگونگی واکنش خواب های مردم به شیوع کووید 19 آورده ایم. این نظرسنجی آنلاین 1 تا 3 آوریل 2020 و با تعداد 2،477 بزرگسال آمریکایی انجام شد. به طور کلی، 11٪ از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند که فرایند به خاطر آوردن خواب هایی که دیده اند "بسیار افزایش یافته"، 18٪ گفتند که این فرایند "تا حدودی افزایش یافته"، تنها 4٪ معتقد بودند که روند به خاطر آوردن خواب شان "بسیار کاهشی بوده" و 3٪ گفته اند که این روند تا "حدودی کاهش یافته است". 65 درصد از افراد نیز هیچ تغییری از به خاطر آوردن خواب هایشان گزارش ندادند.

افرادی که در به خاطر آوردن خواب هایی که دیده بودند، بیشتر از همه تحت تأثیر قرار گرفته بودند، افراد جوان 18 تا 34 ساله هستند.

نکته: درست است که این بررسی افراد کمتر از 18 سال را شامل نمی شود، اما با توجه به روند مشاهده شده در بین گروه های سنی گفته شده، این یافته ها این احتمال را ایجاد می کند که کودکان و نوجوانان نیز این اختلال در خواب را تجربه کنند.

با کمک روانشناس پژوهش، Michael Schredl، تحلیل دیگری از پاسخ ‌های شرکت کنندگان نشان داد که وقتی سن به عنوان فاکتور در نظر گرفته می‌شود، هیچ ارتباط دیگری بین افزایش یادآوری خواب و متغیرهای جنسیت، قومیت، تحصیلات یا ... وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل بیشتر الگوهای عمیق تری را در این داده‌ها نشان خواهد داد، اما اکنون به نظر می‌ رسد که شیوع بیماری در زندگی جوانان نسبت به افراد مسن ‌تر تاثیر بیشتری گذاشته‌ است.

حداقل سه توضیح ممکن برای این تفاوت به ذهن می‌رسد:

اول اینکه، بسیاری از مطالعات قبلی نشان داده‌اند که جوانان به طور کلی در مقایسه با افراد مسن به طور کلی در به خاطر آوردن خوابی که دیده اند موفق تر هستند و با این تفاسیر شاید منطقی به نظر برسد که در زمان بحران کنونی، خواب افراد جوان نسبت به تغییر و اختلال، حساسیت بیشتری داشته باشد.

دوم اینکه، اختلالات اقتصادی و اجتماعی رخ داده در ماه های گذشته، برای افراد جوان عوارض سنگینی بر جای گذاشته است. در این شرایط صاحبان کسب و کارها و افراد به مراتب جوان تر که بیشتر درگیر برنامه های اقتصادی و اجتماعی هستند، میزبان احساسات منفی هستند که به احتمال زیاد این موضوع در خواب آن ها نیز تاثیر خودش را گذاشته است. استرس، اضطراب و آسیب، محرک های شناخته ‌شده برای خواب ضعیف و خواب آشفته هستند.

سوم اینکه، خواب هایی که می بینیم نه تنها مشکلات فعلی ما را منعکس می ‌کنند؛ بلکه امکانات جدید و مسیرهای جایگزین مربوط به آینده را نیز به تصویر می کشند. این جنبه تخیلی، خلاقانه و حل مساله خواب است و این امکان وجود دارد که جوانان در برخورد با این بحران، به خاطر نیاز مبرم به راهنمایی شهودی، بیشتر به خواب دیدن و سپس به خاطر آوردن آن تحریک شوند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس