کشف سیاره ای مشابه زمین در فاصله ۳ هزار سال نوری

محققان با استفاده از اطلاعات تلسکوپ کپلر و دو الگوریتم جدید سیاره ای مشابه زمین رصد کرده اند که هر مدار آن دور ستاره اش ۳۷۸ روز طول می کشد و در فاصله ۳ هزار سال نوری زمین قرار دارد.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، ستاره شناسان قبلا سیارات مشابه زمین رصد کرده اند. اما این سیارات بیشتر اطراف ستاره های سرخ کوتوله وجود دارند. این چالشی بزرگ به حساب می آید، زیرا اشعه ها و گرمای ستاره سبب می شود سیاره مشابه زمین غیرقابل سکونت باشد.

اکنون به نظر می رسد سیاره مشابه زمین با ویژگی های بهتری رصد شده است.

بیشتر بخوانید:

محققان یک سیاره خارج از منظومه شمسی به نام KOI۴۵۶.۰۴ رصد کرده اند که اندازه آن تقریبا مشابه زمین و اندکی کمتر از ۲ برابر سیاره خاکی است. این سیاره دور ستاره ای به نام Kepler ۱۶۰ مدار می زند. ۹۳ درصد نوری که به سیاره می تابد مربوط به این ستاره است. همچنین این سیاره در فاصله ۳ هزار سال نوری از زمین قرار داد.

محققان موسسه مکس پلانک در آلمان این سیاره را کشف کرده اند.

KOI۴۵۶.۰۴ در فاصله ای مشابه زمین و خورشید، دور ستاره اش مدار می زند به طوریکه هر مدار آن ۳۷۸ روز طول می کشد.

محققان با استفاده از اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر و دو الگوریتم جدید که برای مطالعه درخشندگی ستاره ارائه شده بود، سیاره KOI۴۵۶.۰۴ را ردیابی کردند.در این فرایند محققان به جای جستجو برای کاهش و افزایش ناگهانی نور ستاره(روش ترانزیت) برای اثبات وجود سیاره، الگوریتم هایی را به کار گرفتند تا کاهش اندک نور را نیز ردیابی کنند.

البته این کشف هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. اما محققان ۸۵ درصد اطمینان دارند که KOI۴۵۶.۰۴ یک سیاره است. برای اطمینان از این کشف باید مطالعاتی به طور مستقیم انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    9 11
    فقط محض اطلاع بگم نوري كه الان اينها مشاهده كردن و تصويرشو گرفتن و براساس الگوريتم آن فرضيه هايي داده اند، نوري است كه سه هزارسال نوري پيشتر ساطع شده و الان به ما رسيده!(ما وقتي خورشيد و نور خورشيد رو ميبينيم درواقع نزديك نه دقيقه قبل خورشيد رو ميبينيم چون حدود نه دقيقه طول ميكشه نور خورشيد فاصله تا زمين رو طي كند!!) نجوم و فيزيك مدرن كه مبناشو بر بينگ بانگ گذاشته و از زمان گاليله و كپلر شروع شده، مبناي فلسفه علم مدرن و البته رد وجود خداست! حالا ببين خداوند چطور به دانشمنداي ما ميخنده كه ابلها شما براساس نوري كه سه هزارسال نوري پيشتر ساطع شده(اين فاصله رو ضرب در ميزان سرعت نور كنيد تا بفهميد چندميليون يا ميليارد سال شمسي ميشه) فرضيه ميدين و بعد چنان قاطعيتي هم از عدم خالق حرف ميزنيد
    • مجید IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      3 4
      چرا به دانشمندان جهان نگیم که اول بار قران بیگ بنگ گفته درلیه29 انبیا که اسمان زمین دوخته شده بود ما انها را باز کردیم چرا کافران ایمان نمی اورند ....کافران بار زمان الان که با چیزها پیشرفته می فهمند قبلا زمین و فضا و همه چیز قبلا" فشرده و متراکم بوده و با انجار بزرگ باز شده و به این بزرگی رسیده و در ایه دیگه میگه اسمانها همواره در حال گسترش هستند که در سال 2011 کشف و اثبات رسید قران میگه با کافران بجنگید و منظور از کافران بازم بار زمان الان که با پیشرفت علم و فن اوری و با کمک ابر رایانه ها و ماهواره ها و تلسکوپ و حسگرهای فضایی مدرن به این حرف قران رسیدن که فضا یا اسمان همواره در گسترش است و روزی همه چیز جمع و فشرده بوده از جمله زمین و فضا و غیره و در اثر انفجاری باز شده که به بیگ بنگ مشهوره اگر انگلیسی بلدین این به انگلیسی مثلا"به بریان گریین و غیرو بدین البته مراحل جنین انسان و حرکت کوه ها 1400 در قران امده که الان با دوربین ها و وسایل پیشرفته ازمایشگاهی دربین گذشتن و دیدن این مراحلی داره و چون قبلا می گفتند جنین انسان مراحل نداره که در قرن20 الی21 دانشمندان فهمیدن بله و سوره مومنان قران مراحلش گفته
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      14 0
      آقای محترم جنابعالی که مثل من اطلاعات ندارین مگه مجبورین نظر بدین!!!!!! شمایی که میفرمایین (این فاصله رو ضرب درمیزان سرعت نور کنید تا ببینید چند میلیارد سال میشه) سال نوری واحد مسافت هست نه زمان.
    • هموطن IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      11 2
      خب احمق بیشعور زبون نفهم . الان کدام قسمت از متن بالا از بی خدایی و عدم وجود خدا صحبت شد. این دری وری ها چیه برا خودت میزنی. کمی شعور پیدا کن و به دانشمندان توهین نکن. بدبخت بیچاره همون چند کلمه رو که اطاعات داری و نوشتی رو هم همین دانشمندان گفته و نوشتند که تو الان از اونها استفاده کردی. قبل از بازکردن دهانت کمی فکر کن. هرچه علم پیشرفت بیشتر میکند انسان به عظمت خلقت و حکت خداوند قادر پیشتر پی میبرد .
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 4
      بله حرف شما کاملا درسته بی خدایی عاقبتش نظر های غلطه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    12 3
    مطمعنم که سیاره جدیدی را کشف می کنند خداوند پاداش تلاش را می دهد حتی اگه خدا را قبول نداشته باشد
    • mino IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 6
      یکی اینو ببره بیمارستان اصلا حالش خوب نیست. الان من کشف کردم این یارو مریض حتما پاداش الهی نصیب من خواهد شد اخه داشنمند کافری که عمدا خدا را رد میکند و در تمام نظریه های مثلا علمیشان هم دوباره عمدا نامی از خداوند نمیاورند چطور شامل پاداش الاهی خواهند بود؟ اون مسلمانی احمق و کافر است که حرفها و نظریه های این دانشمندان کافر برایش مهم است و از اینها دفاع میکند این مثلا دانشمندها برای همان شرکتهایی کار میکنند که صاحبانشان صهیونیست هستند و از اینها اصلا انتظار خاصی نباید داشت
  • بی نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 4
    فتبارک الله الاحسن الخالقین... آیا انسان نمی نگرد که خداوند چگونه آسمانها را برافراشت!!!؟؟ بعثت انسانها در قیامت بسیار آسان و در مقابل خلقت آسمانها هیچ است... مضامینی از قران حکیم...
  • مجید IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 2
    ببخشید اشتباه بود ایه 30 سوره انبیا درست است که این را گفته
  • محمد مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    2 2
    یسبح لله ما فی السموات والارض بدیع سماوات و الارض هرچه درباره ات گفته شود ای مالک الملک ای حی الصمد ما را ببخش که قدر دان نعماتت نبوده و نیستیم میدانیم که میدانی بغیر ذات مقدست کسی را نداریم ولی با این وجود هم دوستت داریم و هم محتاجت هستیم
  • DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
    0 2
    البته این کشف هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. اما محققان ۸۵ درصد اطمینان دارند که KOI۴۵۶.۰۴ یک سیاره است. به جای اعتقاد به این چاخان ها بهتره به خدا اعتقاد پیدا کنند. این دو تا الگوریتم جدیدشان منو کشت... دانشمند یعنی پرت و بلا گو... زیبا کلام را ببینید..
  • مهرداد IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 2
    عزیز جان یه مطلبی بنویس که با تکنولوژی امروز همخونی داشته باشه ، ۳۰۰۰ سال نوری برای انسان با محال برابر است.
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 1
    یک ساعت نوری هم باشه میشه ۳۶۰۰ برابر فاصله تا ماه
  • پویا IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    هم وطن شما اشتبا میکنی هرچه علم پیشرفت میکنه کم کسی یاد خداوند میوفته
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      حالا یاد خدا باشند یا نباشند واسه ما چه فرقی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس