کد خبر 1081089
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
تست دوپینگ سه ورزشکار ایران مثبت اعلام شد

از مجموع نمونه‌گیری‌های به عمل آمده از ورزشکاران ایران که برای آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شده بود، نتیجه سه نمونه مثبت اعلام شده است.

به گزارش مشرق، پیش از بحران کرونا و لغو فعالیت های ورزشی، افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) تعداد ۱۴۹ تست دوپینگ از ورزشکاران رشته های مختلف گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

دوپینگ با ورزشکاران چه می کند؟

این نمونه ها که همگی مربوط به سال جاری میلادی می شود پس از یک دوره توقف - فریز شدن به دلیل بحران کرونا - برای آنالیز و اعلام نتیجه به آزمایشگاه های کلن و قطر ارسال شدند.

از مجموع ۵۹ نمونه ای که در اختیار آزمایشگاه قطر قرار گرفت، تا به امروز نتیجه ۴۷ نمونه اعلام شده که هیچ یک مثبت نبوده است. نتیجه ۱۲ نمونه باقی مانده هم طی روزهای آتی در اختیار نادو ایران قرار می گیرد.

آلمانی ها اما نتیجه هر ۹۰ تست دوپینگ دریافتی از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران را اعلام کرده اند که حکایت از مثبت بودن سه نمونه داشته است.

پیش از این به نتایج اولیه از بررسی نمونه گیری های به عمل آمده از ورزشکاران ایران در سال جاری میلادی  و مثبت شدن یکی از آنها اشاره شد. بعد از آن دو نمونه دیگر توسط پزشکان و متخصصان آلمانی مثبت اعلام شد و بدین ترتیب تعداد متخلفان ورزش ایران در سال جاری میلادی به سه نفر افزایش یافت.

رای اولیه در مورد این سه ورزشکار اعلام شده و پرونده آنها در مرحله استیناف قرار دارد. در صورتی که ورزشکاران خاطی دفاعی نسبت به مثبت شدن تست دوپینگ و آرای اولیه نداشته باشند، تا دو هفته آینده رای قطعی آنها مشخص خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس