کد خبر 1081076
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس

همچنین تعدادی امضا جمع‌آوری و در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت و موضوع آن مربوط به ایرادات طرح تعالی جمعیت در مجلس نهم است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنس اول صحبت‌های محمدحسین آصفری نمانیده مجلس یازدهم را دررابطه با طرح ‌های حمایت از خانواده منتشر کرد:

نامه ای با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان در تقابل با مصوبه ضدجمعیتی دولت جمع‌آوری شده و خواسته نمایندگان این است که مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر اینکه موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به‌تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه شوند کنار گذاشته شود و به جای سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

همچنین تعدادی امضا جمع‌آوری و در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت و موضوع آن مربوط به ایرادات طرح تعالی جمعیت در مجلس نهم است؛ در این راستا طرح تعالی جمعیت مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اصلاحاتی بر روی آن ایجاد شد.

به ویژه یکی از بندهای طرح اصلاح شده، مربوط به بحث ناباروری زوجین است؛ در حال حاضر از هر ۴ ازدواج، یک خانواده با مشکل ناباوری مواجه هستند، چون هزینه‌های درمان ناباروری بسیار سنگین و مبلغی در حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبار است، در نتیجه یکی از موضوعات این طرح، در نظر گرفتن اعتباراتی از ردیف‌های خاص برای این خانواده‌ها است؛ امیدواریم بتوانیم این اعتبار را در اختیار خانواده‌های مذکور قرار دهیم زیرا این خانواده‌ها معمولاً جزو اقشار متوسط به پایین جامعه هستند؛ برای دیگر خانواده‌ها نیز سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده که در صورت تصویب به یاری زوج‌های علاقه‌مند به فرزندآوری خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 1
    واقعا مسخره است پنجاه میلیون تومان هر زوج هزینه می کنند تا بچه بیارن وقتی به سادگی می تونن فرزند خوانده بگیرن و یک فرزند رو شاد کنند تا شاهد کودک ازاری ها نباشیم
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 1
    یک بار سیاست تشویقی یک میلیون تومانی انجام شد هنوز جاش درد می کنه . یکی به این دوستان جمعیت دوست بگه مشکل ساست جمعیتی یا ضد جمعیتی نیست مشکل شرایط بحرانی اقتصادی می باشد .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 1
    مجلس خانواده دوست چقدر حقوق و پداش و سفر خارجی و... می گیرد .
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    4 1
    خواهش میکنم کارمندان رو دریابید فرزندان زنان کارمن و خو د این عزیزان واقعا اذیت میشون قوانینی برای بازنشستگی زودتر از موعد آنها در نظر بگیرید
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 1
    ممنون بابت پيگيري طرح تعالي خانواده، خواهشمنديم براي مادران شاغل با هر ميزان سابقه كار ، بازنشستگي زودتر از موعد را تصويب كنيد . بچه هاي ما خيلي اذيتن خصوصا در اين شرايط كرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس