حضور مارک ویلموتس در استادیوم آزادی

مفاد قراردادی که با مارک ویلموتس بسته شده به قدری عجیب و غریب است که به نظر می رسد گروهی از سر عمد و یا ناآگاهی محض راضی به این کار شده اند.

سرویس ورزش مشرق – هنوز بغض کارلوس کی روش در قاب تصویری که فیلمبردار برنامه نود از چهره بسته اش در آخرین مصاحبه تلویزیونی این سرمربی پرتغالی با رسانه ملی کشورمان داشت را به یاد داریم. بغضی که ما امروز مفهوم و دلیلش را متوجه شده ایم... و چه دیر!

مارک ویلموتس که گفته شده با توصیه انجمن دوستی ایران و هلند به فدراسیون فوتبال کشورمان معرفی و در نهایت سرمربی تیم ملی فوتبال شد فارغ از کارنامه نه چندان درخشان فوتبالی اش، قراردادی با ما بست که با نگاهی چندباره به سر تا ته آن متوجه این موضوع مهم می شویم که گویی عده ای از سر عجله و یا عمد به شکلی کاملا مبتدیانه با تیم مذاکره کننده ویلموتس قرارداد بسته و سرانجام هر خواسته ای داشته را نوشته و زیرش را انگشت و امضا زده اند.

در همین باره که ویلموتس از سوی انجمنی به فدراسیون توصیه شده که مؤسسش مسعود سلطانی فر در سال ۱۳۹۵ بوده و یا مشاوران مهدی تاج، رییس وقت فدراسیون این مربی را به او معرفی کرده اند بحثی نیست! بحث اصلی در خرداد سال ۱۳۹۹ این است که چرا فدراسیون فوتبال ما باید تن به چنین قراردادی بدهد که امروز بابت فسخ شدنش باید چند میلیون دلار غرامت بپردازد؟

بیشتر بخوانید:
 

افشاگری مهدی تاج درباره قرارداد ویلموتس/ از نقش وزیر ورزش تا استخدام بادیگارد در تهران!
 

واکنش وزارت ورزش به مصاحبه جنجالی تاج درباره ویلموتس

چه کسی در تیم مذاکره کننده نفر ابتدایی و چه کسی نفر نهایی بوده که راضی شدند قراردادی ببندند که ویلموتس به خاطر چند ماه حضور در رأس کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان ۲ میلیون دلار، چیزی در حدود کل رقم درخواستی کارلوس کی روش و تیم فنی اش دریافتی داشته باشد؟

سازمان بازرسی کل کشور در چنین مواقعی کجاست؟ چه کسی باید پاسخگوی چنین خیانت بزرگی در رأس یکی از مهمترین فدراسیون های فوتبالی کشورمان باشد که بخشی از درآمدش باید اینچنین مفت مفت در جیب یک مربی بلژیکی برود؟ پولی که باید صرف آبادانی مدارس فوتبال و توسعه این رشته در اقصی نقاط کشور شود چرا باید به دلیل یک بی دقتی بر باد برود؟

تاج یا سلطانی فر تفاوتی نمی کند؟ بلایی که امروز بر سر فوتبال کشورمان نازل شده زخم عمیقی است که هم آبرو و هم سرمایه فوتبال این مملکت را از بین برده است.

قطعا اسامی افرادی که در روز عقد قرارداد ویلموتس در جلسه حضور داشته اند مشخص و بی گمان ویدیوی جلسه هم موجود است که اگر نباشد به راحتی می توان پیدا کرد اسامی آنهایی که در چنین تصمیم سازی تأسف باری تیشه به ریشه سرمایه فوتبال مملکت زدند تا یک غرامت سنگینی متوجه فوتبال کشور شود.

عقد قرارداد با سرمربی که از نظر کارنامه و اعتبار بین المللی قابل قیاس با نفر قبلی اش نبوده آن هم به ارزش ۸۵۰ هزار یورو بیشتر از کارلوس کی روش چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ چرا مالیات ۶ میلیارد تومانی این قرارداد را هم ما باید بپردازیم؟ قراردادی که برای ویلموتس روزانه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان آورده داشته و به عبارتی ساعتی ۵۱ میلیون تومان درآمدزایی کرده چه توجیهی دارد؟

این سئوالات و سئوالاتی از این دست همگی ذهن اهالی فوتبال به ویژه آنهایی که همچنان معتقدند فدراسیون باید با کارلوس کی روش تمدید می کرد ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده و از سازمان بازرسی کل کشور توقع می رود با ورود به این ماجرا عوامل این قرارداد یا خیانت ننگین را شناسایی و از همکاری با فدراسیون فوتبال منع کند تا حداقل از این پس چنین لطمات سنگینی را به پیکر فوتبال و کل ورزش مملکت نزنند و درس عبرتی شوند برای دیگرانی که برای پر کردن جیب هایشان چشم به سرمایه های میلیونها جوان این مملکت دوخته اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    19 0
    مملکت از فساد غرق شده است باید اقای رئیسی شخصا دستور دهد همه انها که درا ین قرارداد نقش داشته اند محاکمه و مجازات شوند
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      4 0
      مجلس باید این وزیر را استیضاح و برکنار کرده و بلافاصله اموال این وزیر مصادره و خسارت وارده را با آن پرداخت کنند .
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    16 0
    قطعا تنظیم کننده این قرارداد ننگین با خسارت بالای 200 میلیارد تومن به بیت المال هر کدوم پورسانت شیرینی زدن جیب . این چیزها در فوتبال تا بن دندان فاسد ما خیلی عادیه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    13 0
    وقتی اینهمه فریاد زدیم نفوذیها در وزارت ورزش جولان میدن وقتی زمانی که جناب وزیر دستور دادن به وزارت اطلاعات که ورود کنند در قراردادهاگفتیم وزیر قرار روبه جلو نکن وقتی گفتیم باید سازمان مستقل از دولت باید ورود کنه وقتی مجلس خواب بود چندبار وزیر ورزش رو بازخواست کرد بخاطرخیلی از مسائل ورزش. مگه اسم این وزارتخانه وزارت ورزش و جوانان نیست ورزش که گندش در اومده جوانان هم که هیچ برای جوانان چکارکرده از ازدواج اشتغال و...جمعیت هم به زیرصفررسیدیم اینهمه گفتیم پای ای نفوذیها از وزارت ورزش قطع کنید محاکمه اشون کنید قوه قضائیه ونمایندگانی که شجاع هستندورودکنند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    7 0
    اعدام
  • واقع بین IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    9 0
    ....... بنام ویلموتس و به کام دیگران......( اقا زاده یا دختر خانم یا دلال یاداداش یا داماد یا ژن برتر یا مافیا و از ما بهتران )
  • حسن IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    این اقای وزیر در زمان استانداری در گیلان گند زد بماند در ارتباط مسا یل اخیر قوه قضاییه ورود کند در اخر خدایا ۱۴۰۰ را برسان
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    همه همدستا و ناظرا و علی الخصوص امضا کننده اصلی این قرار داد باید برکنار بشن دیو چو بیرون رود فرشته درآید
  • خدای عادل IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    اولا در هنگام بیماری مردم ویلموتس ورود کرد اونم با نقشه از قبل تعریف شده که چند سال بعد قرارداد سوری را خودش بسته با دوز وکلک خودشم امضاء کرده بعدم شکایت کرده تا پول به جیب بزند زهی خیال باطل پولها وطلاهای دزدی را همه را باید به مردم برگرداند واین قرارداد سوری را پاره کند وگرنه به حسابش بد جوری رسیدگی می شود
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    با عرض سلام خسته نباشید خواستم بگم اگه پول ویلموتس را دادید.یه لطف بکنید یه 50میلیون بما بدهید. چرا یک اجنبی با 60روز کار بی تاثیر 170میلیارد بجیب بزند ولی ما باید درب داریم وضع زندگی کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس