کد خبر 1080618
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
بشار رسن

معمولا بازیکنان عراقی را که در ایران شاغل بوده‌اند، بی‌نظم می‌دانستند، اما بین این عراقی‌های پرحاشیه یک بازیکن جوان، کم‌ادعا و البته پرتلاش راهی پرسپولیس شد که تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کرد.

به گزارش مشرق، بشار رسن به‌واسطه اعتقاد ویژه‌ای که برانکو به او داشت، خیلی زود در پرسپولیس ستاره شد و به همین واسطه توانست در تیم ملی عراق هم برای خودش جایگاه ویژه‌ای دست‌وپا کند و در نظرسنجی‌های داخلی کشورش هم همیشه یکی از بازیکنان محبوب و بهترین لژیونر سال عراق هم به نامش ثبت شود، اما او با گذشت بیش از 2 هفته از شروع تمرینات هنوز به تهران عزیمت نکرده و البته این‌بار برخلاف سایر بازیکنانی که حضور دیرهنگام‌شان در تمرینات مورد نقد هواداران و اهالی رسانه قرار می‌گرفت، هیچ‌کس به او خرده نگرفت.

دلیل این موضوع هم کاملا واضح است؛ بشار تا به این جای فصل دریافتی‌اش از سرخ‌ها به 10درصد هم نرسیده و با اینکه می‌توانست مثل خیلی از خارجی‌ها با بندهای موجود در قراردادش به‌صورت یکطرفه فسخ کند، اما باز هم به احترام پیراهن این تیم و هوادارانش این کار را نکرد و منتظر پرداخت مطالباتش از باشگاه شد.

نکته جالب اینجاست که مدیران باشگاه با بدقولی‌ها و وعده‌های سرخرمن خیلی‌زود خارجی‌ها را هم شبیه خودشان می‌کنند و می‌بینیم که آنها توانسته‌اند از یک بازیکن بی‌سروصدا مثل بشار رسن هم یک ستاره معترض بسازند!

  10 روز از روز موعود گذشت

با اینکه قرار بود طلب بازیکنان خارجی پرسپولیس به فاصله چند روز از بازیکنان داخلی به آنها پرداخت شود و زمانی که برای این کار درنظر گرفته شد، هفتم خرداد بود، اما حالا با گذشت بیش از 10 روز از زمان اعلام‌شده هیچ خبری از پرداخت مطالبات خارجی‌ها نشده است. البته چند روز قبل رغبتی عضو هیات‌مدیره پرسپولیس گفت که معادل ریالی این مبلغ آماده شده و با حضور خارجی‌ها در ایران به آنها نقدا پرداخت می‌شود، اما در این بین هیچ اشاره‌ای نشد که چرا بدهی رادوشویچ که خیلی زود خود را به ایران رساند، هنوز پرداخت نشده است!

  باشگاه قول امروز را داد

با اینکه بسیاری از منابع خبری اعلام کرده بودند که زمان پرداخت پول به خارجی‌های سرخ سه‌شنبه هفته جاری خواهد بود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در جدیدترین تماس از سوی باشگاه با مدیران برنامه اوساگونا، رسن و رادوشویچ به آنها اعلام کرده که امروز با حضور در باشگاه ضمانت‌های لازم برای پرداخت پول این بازیکنان را دریافت کنند. البته مدیران برنامه خارجی‌های پرسپولیس چندان امیدوار نیستند که مبالغ مطابق شرط قبلی و به‌روز پرداخت شود، به همین خاطر به بازیکنان خود آماده‌باش داده‌اند که در حالت آماده به سر برده تا بلافاصله بعد از توافق آنها با باشگاه، چمدان‌های خود را برای حضور در ایران ببندند.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان آمدن «رسن» به تهران

  50 درصد نشود، رسن بر نمی‌گردد

رسن در ابتدای حضور مدیران جدید از طریق مدیربرنامه‌هایش برای باشگاه پیغام فرستاد که تنها درصورتی حاضر می‌شود کار خود را در پرسپولیس دنبال کند که تمام مطالباتش را مطابق قرارداد تمام و کمال دریافت کند و سپس به تهران سفر کند.

آن‌طور که شنیدیم اگر پرسپولیس بخواهد مطابق قرارداد به رسن پرداختی داشته باشد باید دریافتی‌های او را به 70درصد برساند و این با توجه به قرارداد 420 هزار دلاری او با پرسپولیس رقم سنگینی را روی دوش سرخ‌ها می‌گذاشت، اما ظاهرا در جلسات گذشته سرپرست باشگاه پرسپولیس با مدیربرنامه‌های این بازیکن، توافق شده که رسن با دریافت نیمی از مطالباتش راهی تهران شده و تمریناتش را آغاز کند و مابقی قراردادش را هم بعد از نهایی شدن تست پزشکی بیرانوند و دریافت پول از آنتورپ بگیرد. خیلی‌ها از همین حالا دنبال زمان بازگشت رسن به ایران هستند اما باید گفت که هنوز معلوم نیست پرداختی باشگاه به این بازیکن بتواند او را برای بازگشت به ایران ترغیب کند.

آن‌طور که از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد، مبلغی که برای رسن درنظر گرفته شده، حدود 85 هزار دلار است که این مبلغ پایین‌تر از توافقی است که مدیربرنامه‌های این بازیکن عراقی با باشگاه پرسپولیس داشته است.

طبق شنیده‌ها، قرار است امروز مدیربرنامه‌های رسن به باشگاه برود و بداند که چه مبلغی برای این بازیکن کنار گذاشته شده و اگر این مبلغ پایین‌تر از توافق طرفین باشد، این بازیکن عراقی حاضر نمی‌شود به ایران برگردد.

  بشار هم مثل برانکو نمی‌ماند!

اینکه هواداران پرسپولیس علاقه ویژه‌ای به بشار رسن دارند و حتی تاکید یحیی گل‌محمدی به حفظ این بازیکن، نمی‌تواند تضمینی برای ماندن رسن در پرسپولیس برای فصل بعد باشد. او علاقه بسیاری داشت تا یک سال دیگر هم در تیم سرخ پایتخت توپ بزند، اما بدقولی‌های تمام مدیران پرسپولیسی در قبال او باعث شد که او هم مثل برانکو قید حضور در پرسپولیس برای فصل بعد را بزند.

یکی ازنزدیکان رسن در این خصوص گفت: «تقریبا همه در تیم و باشگاه می‌دانند که او دیگر در پرسپولیس نمی‌ماند و دلیل اصلی‌اش هم بدقولی مدیران در قبال پرداخت مبلغ قراردادش است. او به دوستانش اعلام کرده که با روندی که در باشگاه مشاهده می‌کند، آنها برای یک هفته‌شان هم برنامه‌ای ندارند، چه برسد به فصل آینده.»

با این حساب باید رسن را یکی از جداشدگان قطعی قرمزها دانست که قطعا این موضوع برای سرپرست موقت پرسپولیس دردسرهایی را ایجاد خواهد کرد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس