کد خبر 1080616
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
وزنه برداری

قهرمانان پاراوزنه‌برداری کشورمان از فدراسیون درخواست دارند که سرمربی تیم ملی از جنس این قشر باشد و تجربه حضور حسین توکلی تکرار نشود.

به گزارش مشرق، فعالیت به عنوان سرمربی در رشته‌های جانبازان و معلولان از جمله وزنه‌برداری، شرایط و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد که ممکن است هر کسی از پس این مسئولیت برنیاید.

پاراوزنه‌برداری یکی از رشته‌هایی است که همیشه در پارالمپیک صاحب مدال بوده و این انتظار وجود دارد تا در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد اما انتصاب‌های اخیر در این انجمن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش IPC به رونمایی تندیس سیامند رحمان

حسین توکلی فروردین سال ۹۸ به عنوان مربی به تیم ملی پاراوزنه‌برداری اضافه شد اما نتوانست آنطور که باید نتایج لازم را در این رشته کسب کند. در حال حاضر قهرمانان پاراوزنه‌برداری کشورمان براین باور هستند این رشته نیاز به کسی دارد که از جنس خودشان باشد. این موضوع با انتخاب حسین رضازاده به عنوان رئیس انجمن، جدی تر شده چرا که با این حوزه بیگانه است و عملکرد مدیریتی اش نیز ضعیف و انتقادبرانگیز.

* مربی افراد معلول باید از جنس خودمان باشد

نادر مرادی قهرمان ۲۰۱۲ لندن در این باره اظهار داشت: حسین توکلی در تیم ملی جواب نداد و او را کنار گذاشتند. یک قهرمان رشته دیگر را می‌آوردند، ۶ ماه آموزش می‌ببیند و بعد از شناخت پاراوزنه‌برداری، سرمربی تیم ملی می‌شود. با این روند نتیجه نمی‌گیریم. کار کردن با افراد معلول فرق دارد و باید از جنس خودمان باشد.

 امیر جعفری ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان نیز به انتخاب حسین توکلی یک سال قبل از پارالمپیک انتقاد و تاکید کرد با حضور یک مربی بهتر نتایج قابل قبولی کسب خواهد شد.

وی در این باره گفت: اگر چند سال قبل از پارالمپیک توکلی در تیم ملی حضور پیدا می کرد و با نفرات آشنا می‌شد، می‌توانست بیشتر کمک کند. متاسفانه نفهمیدیم این آمدن و رفتن برای چه بود. اگر مربی زمان مناسب تری بیاید، تیم نتیجه بهتری خواهد گرفت.

اوایل امسال بود که حسین رضازاده رکورددار جهان به عنوان سرپرست انجمن وزنه‌برداری معرفی شد تا انتخاب سرمربی جدید در دستور کار قرار بگیرد. ملی‌پوشان کشورمان نظرات خود را در این خصوص داده‌اند تا انجمن تصمیم نهایی را برای انتخاب سرمربی بگیرد.

* پورمیرزایی: قهرمانانی که از بیرون می‌آیند نتیجه نمی‌گیرند

با توجه به حضور رضازاده در این انجمن این انتظار وجود دارد تا برای انتخاب سرمربی تیم ملی بهترین تصمیم گرفته شود تا ملی‌پوشان برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو دغدغه‌ای نداشته باشند. این موضوعی است که نگرانی ها را افزایش داده و کارنامه مدیریتی رضازاده نیز موید این ماجراست.

منصور پورمیرزایی از دیگر پاراوزنه‌برداران کشورمان در خصوص انتخاب مربیان تیم ملی، تاکید کرد: قهرمانانی که بیرون از رشته پاراوزنه‌برداری به تیم ملی می‌آیند، مطمئنا نتیجه نمی‌گیرند چون وزنه‌برداری با پاراوزنه‌برداری تفاوت‌های زیادی دارد. باید مسئولان نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند و مربی‌ برای تیم ملی بیاورند که از جنس پاراوزنه‌برداری باشد.کسانی مثل علی اصغر رواسی که تجربه فراوانی دارند می‌توانند برای سرمربیگری مفید واقع شوند.

* در انتظار معرفی سرمربی تیم ملی

تعویق پارالمپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا این فرصت را برای انجمن پاراوزنه‌برداری به وجود آورده تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. در حال حاضر تمرینات ورزشکاران برای حفظ آمادگی در خانه پیگیری می‌شود تا با اعلام شروع تمرینات، ملی‌پوشان به اردوها برگردند. این امید وجود دارد با تصمیم منطقی شاهد اهتزاز پرچم کشورمان در پارالمپیک توکیو باشیم؛ نه آنکه رفاقت ها موجب به محاق رفتن این رشته مدال آور شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس