کد خبر 1080410
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آه مستأجران بلند شد/ دولت گوش شنوایی ندارد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این که اجاره نشینی از ۲۲ به ۴۲ درصد رسیده است گفت: بارها در رابطه با دغدغه‌های مردم در این بخش هشدار دادیم اما گوش شنوایی نبود.

به گزارش مشرق، حسام عقبایی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات کرونایی مردم و مستأجران بعد از ماه مبارک وارد بازار اجاره و خرید شدند و بخشی از قراردادها تا پایان تیرماه با توجه به مصوبه ستاد کرونا تمدید شد.

وی با بیان اینکه مردم با ارقام نجومی و رشد نامتعارف روبرو شدند، افزود: موجرین با توجه به تورم عمومی و رشد قیمت‌ها هنگام مواجهه با مشاوران مسکن همه کالاها از جمله سوخت، اسنپ و هرچه گران شده را به نوعی از مستأجر خود می‌خواهند دریافت کنند تا این خلأ را پر کنند و آه مستأجران بلند شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا کنترل افزایش اجاره‌بها ممکن است؟



وی با بیان این‌که در این مسئله همه مسئولیم، اما مسئولیت بیشتر متوجه دولت است که در حوزه مسکن مردم باید گام جدی و اساسی بردارند و این بار از روی دوش مردم سبک شود، تصریح کرد: در زمان‌های گذشته وقتی موجری قیمتی نامتعارف می‌داد، مشاوران املاک می‌گفتند که روی این ملک کار نمی‌کنند، اما امروز هر فردی به مشاور املاک مراجعه و قیمتی نامطلوب اعلام می‌کند، مشاوران املاک کمتر او را بلاک می‌کنند و اگر موجر این نامتعارف بودن قیمت را از زبان چندین نفر بشنود، به خودش می‌آید.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مشاور املاک باید ارشادی با مردم صحبت کند نه تکلیفی، گفت: واقعیت این است که مشاور املاک باید قاعده انصاف، شرافت انسانی و برقراری عدالت اجتماعی را با توجه به فشارهای تحمیل شده به مردم رعایت کند و این را برای موجر درونی کند که دامنه تحمل مستأجران هم تا حدی است.

عقبایی با اشاره به اینکه نه تنها از اردیبهشت و خرداد بلکه از مهرماه سال گذشته دغدغه‌های خود را در حوزه اجاره مطرح کردیم و هشدار دادیم، گفت: بارها گفتیم که امسال تمام شد، اما بیاییم از سال دیگر فکری برای مردم کنیم، اما کو گوش شنوا؟

حوزه مسکن تنها مربوط به مشاوران املاک یا تولیدکنندگان و انبوه سازان نیست بلکه دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی در آن نقش دارند و باید با هم در یک هماهنگی کار کنند تا پایداری ایجاد شود.

وی یادآور شد: در حوزه مسکن استیجاری مجلس هفتم تا دهم کاری انجام ندادند، اما همه موافق انجام کار بودند و همچنین از دولت اصلاحات تا تدبیر و امید هیچ‌کاری در حوزه تسهیلات برای مسکن استیجاری انجام نشد. متأسفانه اجاره نشینی از 22 به 42 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    60 20
    مرگ بر عباس اخوندی رجیم و حسن روحانی
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    43 1
    دربنگاه های املاک فقط پول ومنفعتشونه که حرف اول را مزنند اکثرشان شرف ندارند و منافع خوذشون مهمه اکثر صاحبخانه ها هم همه چی راازجیب مستاجر میخوان وجدان واقعل مرده.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 0
      یکی از مقصران اصلی گرانی مسکن خود اتحادیه املاک میباشد که به هر کسی که از راه رسید و پول داد جواز کار داد و در هر کوچه و پس کوچه کنار هم دفاتر املاک باز شده و عده ای جوان بی تجربه یا بازنشته ادارات مختلف که هیچگونه آشنایی با ملک ندارند و هنوز فرق اداری و تجاری را نمیدانند هم در این املاک شروع به کار کرده اند که یک شبه میخواهند ره صد ساله را طی کنند و برای کمیسیون بیشتر قیمت بالا به مالکین میدهند و قیمتها را بالا میبرند
  • یک جانباز US ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    61 11
    علت اینکه هیچکس بداد مستاجرین نمیرسد طبیعی است لذا تمامی مسئولان حد اقل مالک یک الی دو واحد مسکونی هستند و سیر از گرسنه خبر ندارد باز هم خدا لعنت کند مسببین آنرا که افتحار کردند شش سال مسکنی نساختند حامیان آنها در مجلس و ریاست جمهوری مقصر و ملعون خواهند بود
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      32 5
      برای اینه که آخوندی و روحانی و دار ودست شون توی لواسون ویلاهای چند هزار متری دارن. مستاجران همش کابوس میبینن شبا خواب ندارن لعنت بر بی بصیرت هایی که به انا رای دادن
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    38 7
    قیمت مسکن متاثر از قیمت دلار،طلا،سهام ،خودرو و... است اگر اینها را ارزان کنید مسکن شاید ارزان شود .
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    26 1
    مشاورین. املاک به آنچه که قانونا باید دریافت کنند راضی نیستند ابتدا ملک از مالک خریداری کرده بعد به قیمت بالا می فروشند ودولت هم سالهاست اینها را. رها کرده تا هر روز. وهر دقیقه. صاحب پول کلان شوند.این یک. راه. در آمد بالا بدون مالیات.
  • سید NL ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    23 12
    تا کسی اهل درد نباشه ناله درد کشیده را نخواهد فهمید فاصله طبقاتی بیداد می کند چطور عده ای با احتکار مسکن راست راست می چرخه چطور بازدارنده نیست اگر مالیات بر عایدی مسکن اجرا بشه واگر مالیات بر خانه هی خالی اجرا میشد الان وضع مسکن اینگونه نبود
  • سیدداودالفتی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    12 2
    بانام خدا-اکثر مستاجران در آپارتمان های کم قیمت می نشینند.دولت می تواند با تاسیس یک شرکت دولتی این آپارتمان ها را بخرد و خود آنها را به مستاجرین به قیمت ثابت/ارزان/ و مدت طولانی به رهن و اجاره واگذار کند.برای دولت درآمد خوب و برای مستاجران آسوده گی خیال و رضایت کامل حاصل می شود./
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 2
      یعنی افتتاح تنبل خانه شاه عباس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    31 18
    7 ساله عشاق آمریکا اومدن هنوز که هنوزه یک آجر بالای آجر نذاشتن و با تموم توان بخش مسکن رو خوابوندن . تف
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      4 1
      و کل فاسقین و فاسدین و منافقین هم در طرافداری اینها خودشون رو جر دادن.
  • عباس IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    28 11
    يادمه اين دولت كار مسكن مهر را زير سوال ميبرد وخودش با وزير مولتي ميلياردرش هيچ كاري نكردند واين خنده ها هنگام سخنراني به ريش ما ملت است براي اين كار بايد امام ورود كنند تا كار را يكسره نمايند بهترين روش همان ماليات بر خانه هاي خالي است٨٢٣٢
  • کاربر IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    23 1
    هر فردی که متولد میشود داری حقوقی است که مقداری از ان از طریق دولتها باید تامین شود مثل اموزش ومسکن وبهداشت طبق قانون اساسی ... الان در مملک ما برعکسه از جیب خودمان میدیم و الان دیگر نفسهای آخرمونه .....اجاره نشینها باید چادر بزنن یا بمیرن انتخاب با خودمانه ....
  • US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    12 0
    قابل توجع نمایندگان مجلس که هنوزمستاجرهستند وهنوز بارخودشان رانبستند مسکن مهربالاخره کی تکمیل وتحویل مسود
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    19 2
    تا فکری به حال ارزش پول ملی نکنند همین قصه پر غصه ادامه دارد
  • LT ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 4
    دلخوش به این مقدار نباشید
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    هیچ قانونی ناظر کار بنگاه داران نیست و بنگاه داران یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها هستند. اگر مبلغ تعیین شده از قرارداد را برای بنگاه داران درست تعریف کنند حداقل یک مشکل از مشکلات اساسی حل میشود. برای مثال اگر بنگاه داری یک قرارداد را مثل سال گذشته ببنده مبلغ بالاتری دریافت کنه و هرچه درصد افزایش اجاره ملک نسبت به سال گذشته بیشتر باشه حق بنگاهی کمتر باشه. یا بسته به قیمت بانکی ملک در هر شهرستان یک مبلغ پایه برای بنگاه داران تعریف بشه که هرچه قیمت فروش ملک بالاتر باشه بنگاه دار هیچ مبلغ(درصد) اضافه ای رو نتونه دریافت کنه.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    تشکر از اونهایی که دلایل ناحق بودن انتخاب روحانی رو دیدند اما به خاطر منافع شخصی یا امید واهی به کدخدای جنایتکار بهش رای دادند (نمیگم هرکی بهش رای داد اینطوری بود).
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    آه کی بلند نیست البته عده ای هم آه می کشند از روی پرخوری از بالا و پائین آه می کشنددلالها از ارزاق مردم نمی گذرند از دارو ودرمان هم نمی گذرند ملت ما چرا اینقدر بی رحم شده کجا این بی رحمی با انقلاب ما می سازد؟ دولت دولت سرمایه داران و نو کیسه هاست که دائماً پیکر نحیف اقتصاد مردم مستضعف را تیغ تراش می کنند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    2 0
    آن مقدار که مربوط مشاوران مسکن است اگر جلو گیری شود خود رقم بزرگیست. مشاورین املاک ملک را می خرند وبا قیمت گزاف می فروشند. از این سود گزاف مالیات هم نمی پردازند روز به روز غنی ترو غنی تر مشوند آرزو دارم. که زودتر. راهی پیدا کنندتا جلوی این ثروت اندوزی گرفته شود .
  • رضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    لعنت بر کسی که گوش شنوا نداره . این هم ثمره اعتماد به اصلاح طلب و رای دادن به روحانی که هر چی وعده داد متاسفانه ...
  • ثنا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 0
    خبر ها ی گوناگون خیلی بد است
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    مقصر فقط املاکیهای شیاد هستند که بخاطر اشنایی با قانون سر همه کلاه میزارند
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    خاک بر سر اون دسته از مستاجرینی که از اول دل به اصلاحطلبان خائن و طایفه خاتمی و روحانی بستند و با اینها همراه شدند و شرایط حاضر حقشون هست.
  • PL ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    8 0
    آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شد که آه مستأجران بلند شد ...
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    11 0
    از مسئولی که خانه 500 متری دارد تا دلالی که 500 خانه مهر را غیر فانونی خرید ...
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    قاعده ی انصاف با اصل مالکیت خصوصی و بازار لیبرال- اسلامی فعلی در تضاد است. بازار آزاد اسلامی یعنی تعیین قیمت بر اساس تقاضا و قاعده ی فقهی احترام به مالکیت خصوصی نیز پشتوانه ی آن است.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    تورم رو کم کنید مسکن جدید بسازید همه چیز درست میشود
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    تا زمانی که قیمت حبابی بورس همینطوری ادامه بابد قیمت مسکن هم افزایشی است.
  • امید IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 1
    مردم حقوقشونه چقدمسکن مهرمسخره کردن الان مسکن مهرقیمتش شده ۵۰۰میلیون ولی ساکنین الان دارن۲۹۰ تومان قسط وام مسکن میدندیک چهارم اجاره ۱خونه را قسط میدند خونه ام واسه خودشونه
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بنگاه داران بعدازدولت امل گرانی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس