کد خبر 1080406
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد؟

بیش از ۳.۵ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی به همراه خانواده تحت پوشش، حالا و پس از دوران کرونا، دشواری‌ها و دغدغه‌های معیشتی زیادی دارند که تنها انتظار آنها، افزایش چند درصدی مستمری است که شاید به زخم زندگی بزنند.

به گزارش مشرق، موضوع افزایش حقوق و مستمری دوران بازنشستگی، یکی از دغدغه‌های اصلی قشر سپید موی جامعه است. مردان و زنانی که روزهای گرم و سرد زیادی را با هزاران مشکل و استرس دوران کاری پشت سر گذاشته و حالا انتظار دارند، روزهای آرام و بی دغدغه‌ای داشته باشند.

در حال حاضر بیشترین قشر مستمری بگیر و بازنشسته در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند. این افراد با خانواده خود، بیش از ۷ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند که در شرایط سخت اقتصادی، با انواع مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و تنها چشم داشت آنها به مستمری ماهانه است. در همین حال، با آغاز سال جدید، منتظر افزایش حقوق و مستمری دوران بازنشستگی هستند، اما با گذشت سه ماه از سال ۹۹، هنوز این انتظار محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۳.۵ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی به همراه خانواده تحت پوشش، حالا و پس از دوران کرونا، دشواری‌ها و دغدغه‌های معیشتی زیادی دارند که تنها انتظار آنها، افزایش چند درصدی مستمری است که شاید به زخم زندگی بزنند.

بی‌توجهی دولت به بازنشستگان تأمین اجتماعی

این در حالی است که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از همان ابتدای سال اعمال شد اما بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان مورد بی توجهی قرار گرفته‌اند و گویا وضعیت زندگی و معیشت آنها برای دولت مهم نیست.

در حالی که بازنشستگان تأمین اجتماعی بر این باور هستند که نباید هیچ تفاوت و تبعیضی میان قشر بازنشسته وجود داشته باشد چرا که آنها هم همانند سایر بازنشستگان صندوق‌های دیگر بیش از ۳۰ سال برای تولید و پیشرفت کشور زحمت کشیده‌اند و هم اکنون که نیاز به زندگی راحت و آرامش خیال دارند نباید بی‌بهره باشند.

موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که سازمان تأمین اجتماعی بعد از گذشت سه ماه از سال هنوز به طور دقیق میزان افزایش مستمری که به هیأت دولت پیشنهاد داده است را اعلام نکرده و این خود جای سوال دارد.

۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیرند

متأسفانه افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی باعث شده هر روز آمار حداقل بگیران سازمان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کند به طوری که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد آنها به عنوان حداقل بگیر هستند.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی چندی پیش عنوان کرده بود که افزایش مستمری بازنشستگان بعد از تصویب دولت، در خرداد ماه پرداخت می‌شود در حالی که چیزی در مورد درصد افزایش نگفته بود و همین موضوع نگرانی بازنشستگان و خانواده‌های آنها را دنبال داشته است.

علی رغم اعلام افزایش حقوق‌ها در خرداد ماه اما برخی از کارشناسان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی واریز افزایش‌ها را طی روزهای آینده عملی نمی‌دانند چرا که هنوز تکلیف درصد و میزان افزایش مستمری‌های امسال مشخص نشده است و دولت پیشنهاد ارائه شده از سوی تأمین اجتماعی را تصویب نکرده است به همین دلیل پرداخت آن با حقوق خرداد بازنشستگان بعید است.

بازنشستگان افزایش ۲۱ درصدی حقوق را قبول ندارند

از سوی دیگر رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی با انتقاد از پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق ۲۱ درصدی بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیچ وجه با شرایط اقتصادی موجود تناسبی ندارد و مورد پذیرش بازنشستگان نیست. افزایش حقوق ۲۱ درصدی بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیچ وجه با شرایط اقتصادی موجود تناسبی ندارد و مورد پذیرش بازنشستگان نیست

علی اصغر بیات افزود: چطور می‌شود اثرات گرانی و تورم و بالا رفتن هزینه‌های زندگی برای بازنشستگان و مستمری بگیران چند صندوق بازنشستگی متفاوت باشد مستمری بگیران خوش نشین برخی صندوق‌ها علیرغم آنکه از جمعیتی بسیار کمتر از کارگران مستمری بگیر تأمین اجتماعی برخوردارند، از حمایت تمام قد مسئولان در مجلس و دولت بهره‌مندند و کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سالهاست دلخوش به وعده‌های رنگارنگی هستند که اگر محقق شوند، تغییر ناچیزی در معیشتشان رخ خواهد داد.

می‌خواهند حقوق بازنشستگان مشمول گذر زمان شود

وی افزود: در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران سال ۹۹ شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بوده‌ایم که تاکنون سابقه نداشته است. چند سالی است که بی توجهی و نقض آشکار قوانین، بیشترین صدمه را به قشر بی پناه و ضعیف کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وارد کرده است. مواد قانونی ۴۱ و ۱۱۱ به خوبی گویا و راهگشای تصمیمات مربوط به این اقشار است. اما به نظر می‌رسد تفسیر به رأی قوانین رویه دائمی برخی مسئولان شده و علیرغم مشاهده فشارهای کمرشکن اقتصادی و کوچک شدن سفره بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، سیاسی کاری، بی توجهی به درخواست‌ها و امید به مشمول گذر زمان شدن را راه چاره یافته‌اند.

این در حالی است که به گفته علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان تهران، در جلسه امروز شورای عالی کار قرار است مجدداً میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مورد بررسی قرار گیرد و اگر نسبت به قبل درصد افزایش بیشتر شود هم برای کارگران و هم بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح تعیین تکلیف می‌شود.

دهقان کیا گفته است: اگر طی امروز و فردا میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مشخص شود احتمالاً تا پایان خرداد پرداخت آن آغاز می‌شود اما در غیر این صورت به ماه بعد موکول خواهد شد.

وی تأکید دارد: براساس ماده ۴۱ قانون کار، تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده (۴۱.۲ درصد) باید مبنای افزایش حقوق امسال قرار گیرد و همچنین سبد هزینه خانوار نیز در این ماده مطرح شده است که سبد هزینه خانوار نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تفاوت دارد. براساس ماده ۴۱ قانون کار، تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده (۴۱.۲ درصد) باید مبنای افزایش حقوق امسال قرار گیرد و همچنین سبد هزینه خانوار نیز در این ماده مطرح شده است که تفاوت سبد هزینه خانوار نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران در خصوص افزایش لجام گسیخته تورم هم گفته است: اگر قرار باشد تورم با همین سرعت افزایش پیدا کند در سال جاری بیش از ۴۱ درصد تورم خواهیم داشت چرا که امسال قیمت‌ها سر جای خودشان نیست که این برای قشر بازنشسته که حقوق کمی نیز دریافت می‌کند، نگران کننده است و قدرت خرید بسیاری از بازنشستگان کاهش پیدا کرده است. اگر دولت نتواند تورم بی پایه و اساس را کنترل کند، وضعیت زندگی و معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 157
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    51 3
    حقوق بازنشستگان کشوری را اضافه کردند اما برای ما میگن پول نداریم جالبه بدونید اقای تاج میگفت پول پرداختی به سرمربی تیم ملی را قراره از شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی قرض بگیریم که بالغ بر ۲ میلیون دلار بوده حالا یکی بیاد بگه گروه شستا ورشکسته هست یا نه دولت بدهی فبلی به تامین اجتماعی را نداده میلیون میلیون هم باز قرض میگیره اونم به دلار حالا متوجه شدید چرا پول واسه افزایش حقوق ۷ میلیون نفر ندارن؟ چون دارن همه رو میدن به سرمربی تیم ملی که به بحرین هم باخت
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      21 1
      مجلس اگه میخواد واقعا خودشو نشون بده الان وقتشه ... الان میتون به وضعیت ما مستمری بگیران تامین اجتماعی ورود کنه و مشکل رو حل کنه وگرنه هرچی که بگن از این به بعد از نظر من فقط یه مشت شعار مفته و پوچ!!!
    • امیر IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      12 1
      خدایا به ما درایت و تدبیر اعطا کن تا دیگه ....... به یکی مثل روحانی رای ندیم..... دارو دسته رفسنجانی پدر کارگرارو درآوردن...... عوضش مملکتو کردن بهشت دلالا......
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      3 1
      آقای روحانی من مستمر بگیر هستم دوتا دختر دارم حقوقمون نمیرسه چکار باید کرد چاره نداریم بداد ما برسید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    17 9
    من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق . یکی از راههای سپاس و شکر از مخلوق رفع تبعیض ناروا از وی است .
  • محمدرضا IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    فقط دروغ میگن
  • تت IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    هیچ امیدی ماازاینها نداریم این موضوع هماهنگ شده است حتی رسانه ملی درحد یک خبر خیلی پیش پا افتاده نیز پخش نمی کند
  • 2570084506 IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    بارای ماکارگران انتخاب شدن ولی خداراهم.........
  • محمدی از اهواز IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    ما بازشستگان مایلیم که مانند کشورهای دیگر دوران پیری را در آسایش بسر ببریم ولی بنظر میرسد بدلیل بی لیاقتی مسئولین و واگذاری نابجای سهام مربوط به تامین اجتماعی و چپاول آن ما روزگار را با سختی بگذرانیم آقای شریعتمداری اگر توان ریاست نداری ومشغول پر کردن جیب خود هستی تکلیف ما را مشخص کن
  • مریم IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    47 0
    فقط خدا ریشه شونا بکنه که فقط بفکر جیب خودشونن
  • فاطمه IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    37 1
    دولت آقای روحانی پدر قشرکارگر را درآورده
    • امیر IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      5 2
      پدرخوانده عزیز ...پدر درار قشر کارگر ...رفسنجانی بزرگ فراموش نشه.....
  • حسن IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    27 2
    بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی همیشه گوشت قربانیند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    29 4
    لطفا حقوق مستمری بگیران را زیاد کنید
    • حسسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      همه اظها ر نظر کنندگان راست میگن مگه خون لشکری وکشوری رنگین تر از مااست نه واله۹
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    18 3
    اون آقایونی که توهم دارند و میکن و میکند هرچه بد بختی داریم از آمریکاست کمی سرتون را از .....بالا بیارید افزایش حقوق و رسیدگی به ملت دست شما اربا بان است
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    11 2
    کجای مملکت را نگاه کنیم دلمان خوش یاشد
  • بیچاره IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    16 1
    شما چرا با بازنشستگان لج افتادید ماچه هیزم تری به شما فروختیم فقط خدا جوابتون رو بده .
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    دولت روحانی مملکت را به روز سیاه نشانده است آنوقت برای جبران بخشی از بدبختی های مردم که خود مسبب آن است دندان گردی می کند
  • احمد IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    12 1
    مشرق لطفا به نمایندگان مجلس بگین ، دقیقا دارن چکار می کنند چرا اینقدر کند هستند چرا نسبت به بی تفاوتی دولت در بحث افزایش حقوق بازشستگان اقدام نمی کنند؟ چرا در بحث افزایش قیمتها وارد نمی شوند؟ نباید از دولت پست روحانی خواهش کنند بلکه باید ضرب الاجل تعیین کنند مردم منتظر اقدامات سریع و پی در بی مجلس هستند،
  • امید IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی ‌شده‌حیاط ‌خلوت دولت‌تدبیرو‌امید‌ب‌قول۰۰۰۰۰‌من‌باور‌کردم تدبیرو‌امید‌ولی‌تو‌باور‌نکن
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    مثل اینکه از اذیت کردن بازنشستگان تامین اجتماعی خوششان میاد دارن الان می خندن خدایا به عدالت خودتت می سپارم
  • افسون IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    15 0
    دولتمردان دیگه ارزش اعتراض راهم ندارید
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    10 1
    تنها راه چاره افزایش حقوق بازنشستگان درخواست از مجلس جهت استیزاع وزیر کار و رفاه اجتمایی و توبیغ مدیر عامل سازمان نامین اجتماعی است . راه دیگر ندارد .
  • بازنشسته IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 2
    سلام .فقط از آقای رییس جمهور خواهش میکنم به این سال من جواب بدهد .. حیا بازنشستگان تامین اجتماعی . با کارکنان دولت فرق دارند. من.. تمام عمر وجوانیم را در محیط سخت ودور از کولر وبخاری سپری کردم . من راننده جاده بودم حالا خدا را خوشش نمیاید بعد از سی سال زحمت طاقت فرسا با حداقل حقوق زندگیم سپری شود ..ویک بازنشسته دولتی که مورد توجه شما قرار دارد بعد از سی سال پشت میز پیر کولر وکنار بخاری آلان دو برابر من حقوق بگیر. بخدا که باید از دست شما به بیابان پناه برد گو گوش شنوا در زمان انتخابات ریاست جمهوری با هزار امید به ما مردم ساده وعده تو خالی میدهید همین که در جایگاه قدرت قرار میگیرید ما بیچارها را فراموش میکنید ...اینقدر حق و نا حق نکنید... که فردای قیامت باید جواب شرمندگیه منه بازنشسته را که آبرویم پیش سر وهمسر رفته را بدهی بخدا از شرمندگی بچه هایم را دعوت نمیکنم.....
  • علی فیضی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    5 2
    منتظر افزایش حقوقی هستم
  • علی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 2
    دولت هیتلر
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    یا رومی روم یا زنگی زتگ هپلی هپول که نمیشه
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    امیدواریم مس اینکه دولت شما تمام شد برای همیشه بیکار باشی ....این شاالله
  • رضا IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    هان ای دل خونین عبرت بین چندوقت دیگرکه رای میخواهند کارگران چشم ودل میشوندولی حالا دولت حتی وجودشان را هم منکرمیشود
  • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    روحانی واقعا ارزش نفرین هم نداری .چه گناهی کردیم که کارگر شدیم.
  • Saeid IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    دیواری از دیوار بازنشستگان تامین اجتماعی کوتاه تر ندیدید اگر واقعا عرضه دارید جلو این همه دزدی رو بگیرید برا همین ظلماتون هست که هر روز یه بلا سرتون میاد زلزله، سیل، هواپیما ،کرونا ،ناوچه کی میخواهید بفهمید برا آه همین مظلوما هست
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    واقعا مایه تاسف ...بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر مظلومند واقعا...صداشون رو هیچکس نمیشنوه
  • امید رسایی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    اقایان دولتی اصلا خودتونو تکون ندید ااااخسته میشن ده تا جلسه دیگه شام و ناهار تشریف داشته باشین . فعلا مسئله جور فلوید مهمتر است رسیدگی کنید میخواین از صندق تامین برای خانوادش میلیاردی دلار واریز کنید . فقط پول افزایش حقوقهارو ندارین . .... یک ونیم میلیون حقوق منه یک ونیم هم قرض کردم نامردای روزگار زردالو در پایین شهر کیلیویی ۵۰ تومانه
  • اشنا IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    پوله ماراخوردندیه اب هم روش
  • Saeid IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    آتش سوزی جنگلها رو یادم رفت بگم
    • احمدمحمدتقیزاده زرندی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      1 0
      مستمری بگیرم باان همه معلولیت ومتاهل وچندنوه امروزه رحم تمام شده این ظاهر سازان کین فقط منتظرن خرشو ازپل بجکه من معلول که نه گوش دارم نه پا نه اعصاب روان بخدااگر برا بچام سرافکندگی نداشث گدایی میکردم ایکاش ازرسانه قول نمیدادید که ما قول دادیم متاسفانه خراب شدیم دنیا بکسان ناکسان راضی شد گوساله بمرد کره خر قاضی شد
  • سعید IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    به نظرم تامین اجتماعی قادر به افزایش حقوق بازنشستگان نیست چونکه هیچی داخل دیگه نمانده حتما یه اختلاس بزرگی داخل سازمان شده که نمیتوانن ان را اعلام کنن به همین خاطر بازشسته را دنبال نخود سیاه میفرستن
  • بازنشسته CH ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    کدام جلسه چند نفر دور هم جمع می شن بعد از خوردن چای داغ و شیرینی و خندیدن به ریش ما بازنشسته ها : بعد از جلسه اعلام می کنند شرمنده خاک بر سر همه شما
  • .. IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    واستون متاسفم ک مردومو بخاطر دو ریال پولی ک این دوره نمیشه باش زندگی کرد محتاج میکنید خدا جوابتونا بده
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    آقایان دولتی یادتون رفته این کارگران زیر بمب با رانها کار می‌گردن مبا دا ملت ایران کمبود داشته باشن ویا درجبهیه ها بودن حالا این حق ماست یک پنصد به خدا اشک مارا در آوردن الان فقد رهبر انقلاب یک فکری برای ماه بگند این آقایان هیج اعتنای به ما نمی کنند با تشکر ک خ
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    جلسه امروز در مورد افزایش حقوق بازنشستگان انگار که در باره‌ی شورای آتلانتیک تصمیم می گیرند بابا جان بانک مرکزی گفته تورم42% است شما هم طبق دستور قانون حقوق هم بر اساس تورم افزایش می‌یابد دو دو تا چهارتا تا امروز 50 جلسه گرفته اند خیلی مشکل است برایتان از دیگر کشورها کمک بگیرید
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 1
    آقای روحانی لطفا حقوق تامین اجتماعی را زیاد کنید مگر خون بازنشستگان کشوری ولشکری رنگین تر است
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    سیر از گرسنه خبر نداره متاسفم برای این عدالت ک اجرا کردن
  • فرهاد بایمانی US ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 1
    جای تأسفه که بعداز گذشت سه ماه ارسال هنوز ما بازنشستگان تأمین اجتماعی باتوجه به تورم چهل درصدی همان حقوق سال قبل داریم دریافت می‌کنیم واقعاً کسی نیست که به فکر بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد مگرما چه فرقی با دیگر بازنشستگان داریم
  • سیدعلی رضا سجادی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بخدا ما داریم دیگه فقیرتر از فقیر میشیم من با ۱و نیم دارم ۱۰ نفر نگهداری میکنم با این وضعیت تورم فقط نون خالی بخوریم یا پول ای و برق تلفن گاز بدیم یا قسط وامها رو بدیم
  • مهدی نگارستانی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    روی ما فقط به خدای یکتا از شما کاری برای بازنشستگان بر نمی آید ای ابراهیم ای یوسف وای حضرت محمد پیامبر ص کجایید ؟ درود خدا بر شما
  • شهریار پوراحمدی IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    خیلی وقت است که دیگر هیچگونه امیدی به این دولت وجودنداردوازوعده های انتخاباتی روحانی نه تدبیری مانده ونه امیدی . واقعیت این دولت دیگرمرده وجسدآن درحال فسادونابودی است وتنهاچیزی که فعلاازآن نصیب ما میشود بوی گندیدگی است .
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    چه درگذشته وچه درحال هیچگونه توجه به قشرکار گرنشده مگراینکه اقاامام زمان بیایند یک نظرلطفی به این قشرضعیف بکنند درپایان آخه قیامتی هم توی کاره
  • محمد IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    سران کشور ما میگوینید در انگلیس وامریکادر مورد افراد سنین بالا یی که کرونا گرفته اند بی تفاوت بودند وانها را به حال خود رها کردند تا جان بدهند وهیچ اقدام پزشکی برای انها انجام ندادند و ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند حالا جمهوری اسلامی هم همین کار را با بازنشستگان تامین اجتماعی میکند مگر بازنشستگان تامین اجتماعی انسان نیستند یا ایرانی نیستند هر کدام چند فرزند پسر ودختر دم بخت ونوه دارند با اجاره بهای سنگین ترا بخدا یه فکری برای ما بکنید ماهم جز.؛کشور ایرانیم مسلمانیم
  • بدبخت IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 1
    فقط میگم خدا لعنت کنه روحانی رو با این دولتش
  • ناشناس IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    همین کارها رو میکنید که میلیاردی دزدی میشه بابا تا کی صبر من یه خانم سرپرست خانواده با یه محصل نمیدونم حودتون میتونین با ماهی یک و شیش صد با کرایه خونه و کلی قسط سر کنین اصلا نمیدونم خدایی هست صدای بچه یتیم و بشنوه
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    دوتا ازاین گروگانها رابدید امریکا بشرط افزایش حقوق مستمری بگیران خودتان رازیاد خسته نکنید بااین مسایل پیچیده شما که توانایی انجام انراندارید لطفا فقط درمورد حقدق ریس تامین اجتماعی نظر بدهید که بیچاره بااین حقوق از گرسنگی تلف نشه
  • حمید IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    5 0
    اگر بخواهند همان 21در صد اعمال شود خانواده بازنشستگان تامین اجتماعی اینبار وارد عمل خواهند شد چرا که این زندگی نیست که برایمان درست کرده اند باید با مجلس بطور جدی برخورد شود و رهبر معظم وارد عمل شوند
  • بازنشسته IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    الهی که هرچی بلا و درد هست سر خودتون و خانواده هاتون نازل بشه بحق پنج تن...مثل کفتار دارید میخورید و نمیگید مردم از کجا بیارن...بیشرفا..یکی نیست صدای مردم رو به گوش اینا برسونه؟؟؟ کرونا شد بهانه برای فرار از مسئولیت و پاسخ دادن به کم کاری هاشون
  • با سلام کرمی هستم IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    با ۳۴ سال خدمت درخشان چند سال مبتکر و کارگر نمونه بودم حال با سرطان و دیابت دست و پنچه نرم می کنم از آن مقامهای محترم این سوال دارم چطور شد برای گران کردن بنزین یک شبه ۲۰۰ در صد بالا بردند ولی برای گروه زحمت کشی که سالها جوانی خود را در لباس مقدس کارگری سپری کردند کسی گوش شنوا ندارد حقوق آنها را معلوم کند دلیل چیست جواب
  • علی IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بازنشستگان تامین اجتماعی ضربه فقط از طرف حسن روحانی میخورند چون این مرد نالایقی است وخیلی ,,. حیف این لباس که تن این آدم...هست وخط اون هست که وزیر تعاون داره اجرا میکنه و کشور به روزی انداخت به ورشگستگی رسانده مر ۷۰درصد مردم فقیر کرد وخداوند درهمین دنیا پاسخ ظلم هایی که ملت روا داشتی خواهد داد
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    ما همه یک خانواده هستیم باید امسال حتی طول هم بکشد افزایش حقوق مانند سایر خانواده های بازنشسته انجام شود والسلام
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    سلام بند باسی سال سابقه دارم یک ملیون شیشصدوپنجاه هزار میگیرم از روی دوازده تا نوه شرمند هستم اقای دولت محترم شما مارا جز این اب خاک نمیدانید خودتان قضاوت،کنید که با این حقوق تورا بخدا نیاز است شما مارا نمیبینی گوشت را به مستمر بگیر یا برنج را به ماها مجانی میدهند میگویند بیاببره شماحقوقتان کم است به شما ارزانتر میدهیم شما که همیشه میگوید به کم دستان رسیدگی شود دست شما درد نکند خوب به میرسند چون ما مستمر بگیریم به ما ارزانتر میدهند من باورم نمیشود که دورت محترم بخاهد حق مارا ندهد
  • US ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    دولت روحانی از روزی که اومده قشر کارگر نابود کرده فقط خدا جوابشو بده دولت فقط۲۴ساعته حرفای قشنگ میزنه ولی عمل صفر دولت تدبیر دروغ
  • احمد عسکرپور IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام به خاطر خدا وضع بازنشستگان را در نظر بگیرید چطور با این حقوق زندگی کنند چقدر باید خجالت تو روی زن و بچه ها رو تحمل کنند شما رو به روح امام خمینی قسم میدم حقوق ما رو بالا ببرید
  • ناشناس IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    کسانی که درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کوتاهی میکنند انشالله به حق علی توی زندگی شخصی شون دچار بدبختی و سردرگمی و چه کنم چه کنم بشن تا ایقدر دیگران رو اذیت نکنند
  • حسین سلجوقی پور IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    بنظربنده این بی لیاقتی ریس تامین اجتماعی را میرساند که سرش تو آبخوردیگرمسولین است ولطفاازاین مغزنخودی خودش زیاد کارنکشد چون جای همه شما در آشغالدان تاریخ است نه پشت میز ریاست
  • بازنشسته ۱۱۰ IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بازنشستگی فقط برای کارمندان دولت و دولتیان کارگران برای چه بازنشسته شوند یقینا مردن بهتر از خجالت کشیدن نزد اهل و عیال است بعد از عمری کارکردن تازه باید دنبال راه درامد دیگری بود بازنشستگی کارگران یعنی هر روز مردن و ...
  • میر محمود آلنبی NO ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    تورا خدا به فکر ما هم برسید ما چه گناهی کردیم از شما ها چیزی نمی خواهیم پول خودمون که ماه ها به بیمه دادیم حق خودمون را بدهند حق ما ۱۵۰۰ تومان نیست که هیچ کاری نمی تونیم کاری بکنم خواهشن به فکر تامین اجتماعی هم بکنید این روز و فردا نکنید ما هم آدممیم
  • نازنین IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    آهای بازنشستگان تامین اجتماعی چرا فریاد نمی زنید؟از این بازی ها و دست انداختن ها خوشتون اومده؟خسته نشدید؟ تاکی باید هر روز اخبار رو چک کنیم و باز هم ببینیم که این بی لیاقتها هیچ کاری نکردند؟باید مقابل وزارت کار تجمع کنیم و حقوقمون رو با فریاد بگیریم.
  • بهزاددهنایی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام. باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و گذشت 3ماه ازسال بدون تعیین افزایش حقوق مستمری بگیرهای تامین اجتماعی. چقدرخوب است که تصمیم گیرندگان این اوضاع هم حقوقشان به اندازه سال قبل باشد شاید که زودتر تصمیم قطعی ومعقول گرفتند. باتوجه به تعیین حداقل سطح معیشت 5میلیون انتظار می‌رود از نهادهای نظارتی وتصمیم گیر این حداقل رارعایت کنند
  • علیرضا نشاط IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    انتظار این حقیرازابتدای نظام مقدس اسلامی رفع تبعیضها وچشیدن طعم زندگی متعارف وبرخوردارازمواهب عدالت اجتماعی همواره بوده وهست واکنون که ظلم در تعیین ناعادلانه مستمری بازنشستگان مظلوم ومحجوب تامین اجتماعی برخلاف قوانین ورضایتشان مبرهن است کمترین بازخورد متولیان نظام تصیح این تخلف آشکار است ودرستر تصیح سنوات گذشته که رضای خدا درآنست
  • محمودآزموده IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خدا از شما مسئولین بیکفایت نگذرد که باعث شدید که از هر چه دین ودینداری هست بیزار شیم اگر مسلمانید باور کنید ما بازنشسنه ها مثل شما بی غیرتها نمیتوانیم دزدی کنیم نون حرام از گلوی ما پایین نمیرود لااقل حرفهای پیر جماران را دوتا نکنید که مردم به انقلاب و رهبری بدبین نشوند دزدهای کثیف قشری بدبخت تر از بازنشسته های تامین اجتماعی سراغ دارید آنقدر وعده سر خرمن ندهید ما خجالتزده خانواده هایمان شده ایم
  • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    یازنشته ها بریزید بیرون بچه هاتونم تشویق کنید این دفعه ۴۰ سال ظلم بزرگی در حق بازنشته تامین اجتماعی شده
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    خدا همتون لعنت کنه
  • فیروز IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    کارگران ساختمانی از کجا خرجی خانوادشونو بدن اقای کلید به دست اقایی که با کلیدت کمی راحتی رو هم که داشتیم قفل کردی.میسپاریمت به خدا وروز قیامت.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    بازنشسته پس از ۳۰ سال کار نه خانه دارد نه ماشین دارد نه حقوق دارد جرمش این است که حضرت محمد ( ص ) و امام خمینی فرمودن بر دست کارگر بوسه می زنیم.دولت ناکارآمد دست کارگر را قطع کرد.
  • امیری SE ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    خدا ریشه تونو خشگ کنه که این رفتار و با با بازنشسته میکنید آدمهایی هستیم که عمری کار کردم حالا مریض گرفتار با هزار و یک بدبختی این بود شعار هایی که میدادین آه ما سالمندان میگیره
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    شما هم کم از آمریکا ندارید آمریکا نژاد پرستی دارد شما بین باز نشسته ها فرق میزارین
    • مریم بیدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      چه فرقی بین بازنشسته کشوری با تامیین اجتماعی . حقوق تامیین اجتماعی را پایین میدهند اینها که کارگرهای زحنتکشند . همیشه به این بازنشسته های تامیین اجتناعی طلم شده . مادر من بنده خدا مستمری بگیر تامیین اجتماعی با دو پسر بیکار که خرج اونها هم مادرم میده . اخه ما بریم به کجا بگیم . با این حقوق ناچیز خرج یک نفر نمیشه تا چه برسه به چند نفر هم خرجیشون و بدهی .
  • خخخخ IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    انشاله حقوقاتون اضافه میشه فی برکت اله
  • زنگنه IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    خدا رو قسم میدم به فاطمه زهرا دردی بگیرید که درمان نداشته باشد هرکسی که نمی ذاره حقوق ما سروسامان بگیره سردمداری کجا بودی تو کم خوردی
  • معلول از کار افتاده IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    دستتان درد نکنه تا میتونیم مارا بدونی فقط ب دونین چند صباحی دیگر همین بلا و بیشتر سر خودتون خواهد آمد . انا لله وا نا الیه راجعون
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    توپ در زمین مجلس هستش،اگر اقدام نکرد در جهتِ کمک نه، بلکه در جهت احقاقِ حقِ بازنشستگان،فاتحه مجلس خوانده شود در سایر مواردِ مملکت
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      1 0
      فقط بایستی بزیزم خیابان جلوی مجلس تا تکلیف مشخص بشه قشری که کل اقتصاد بر دوششان بوده حالا دارن زیر فشار تورم و بی عدالتی یه سری سراران بی وجدانی که سه ماه هست دارن جلسه میزارن هزینه مکنند از جیب کارگران بعد اعلام میکنندافزایش حقوق در خرداد هم اجرا نمیشود .
  • مرتفی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا دردنیا وکشورهای حتی خدارا هم نمی شناسنداین طوربافردبازنشسته برخورد نمی کنند9629
  • م IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خدا سالار را لعنت کند بگو آمین
  • زنگنه IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    تورو بخدا ول کنید هرروز خبر تکراری شما هم هیچ سوژه ای ندارین گیردادین به حرف های تکراری تا دزد هست از این بهتر نمیشه مملکت چه برسه به حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی
  • انوری IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام،واقعا بازنشستگان تامین اجتماعی نمی توانند همانند سایر بازنشستگان دارای زندگی نیمه راحتی داشته باشند،چون با بالا رفتن سن جزء اموات می باشند
  • DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    ما هر مشکلی داریم از سوی آمریکا و اسرائیل است ؛ پس آقای ترامپ لطفاً حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اضافه کنید و اگر نه شمشیر حضرت علی کمرت را نصف میکنه .
  • 3257329482 IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    باید از دولتی‌ها پرسی زمانی که ما در با عراقی‌ها میجنگیدیم جز این آب خاک بودیم حالا جز صندوق تأمین اجتماعی هستیم و به دولتی‌ها ربط نداره بس به کی ربط داره
  • جعفر قلی زا خان خان ها اما الان گرسنه DE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    ما هر مشکلی داریم از سوی آمریکا و اسرائیل است ؛ پس آقای ترامپ لطفاً حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اضافه کنید و اگر نه شمشیر حضرت علی کمرت را نصف میکنه .
  • مریم السادات حسینی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    آیا مسولین میتونند با حقوق ۱۶۰۰یا ۲میلیون زندگی کنند؟؟
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام.نمیدونم واقعا میشه اسمشو حقوق گذاشت.با این پول وام ازدواج بدیم یا فیش گازو اب و...یا بخوریم.حاصل یه عمر کارکردنمون باید این باشه.خدا انصاف بده
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      0 0
      فردای قیامت هم هست حقمون ازتون میگیریم .مگه شما به قیامت اعتقاد دارید والله ندارید
    • حسن اینانلو IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      1 0
      سه ماه از سال گذشته هنوز منتظر افزایش حقوق هستیم حقوق ماهیانه من یک میلیون و هشتصد هزارتومان هستش که صدهزار برای بیمه تکمیلی کم میشه آیا مسئولین خودشان می توانند با این حقوق یک خانواده شش نفره را اداره کنند دو فرزند دانشجو پدر و مادر پیر و خانم خانه دار که از ما مراقبت میکنه این حقوق ناچیز پول تو جیبی ماهیانه فرزندان خودشان هم نیست اگه یک میلیون و هشتصد را تقسیم بر شش نفر افراد خانواده کنیم ماهیانه نفری سیصدهزار تومان میشه نان خالی هم بخوریم بازم کم میاریم پول اضافه نمی خوایم حقمونا بدند یه جوری سرمیکنیم شماره مستمری ۱۳۰۳۹۰۰۱۵۰
  • ابولقاسم فیض آبادی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    باسلام ما یگ خوانوده ۷ نفری هستیم از اول اسفند بیکارم ۳ سال به جز ۵۱۵ تومان بابت ده سال بیمه حقوق میدن هیج درامدی ندارم ۱۵ سال پیش مشهد خون داشتم فروختم به کرج آمدیم خون خیلی گران شد نتوانستم خون بخرم مستاجرشدم پول خون تمام شود ۱۰۰ ملیون هم بدکارشدم ۷ نفرنونخور یگ نفر از دخترام کارمندخرج خون اجاره این گرونی و بیکاری چه نظری میتونم بدم دولت اسلامی ک بکارما وامسال ما رسیدگی نمکند بخدا واگذار شان میکنیم مگر او بفریاد ما برسد وسلام
  • علی دوست IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    ای دزدهای از خدا بی خبر
  • فرهاد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    این یک موضوع روشنی است احتیاج به گفتن نیست مگر مابرای همین مملکت کارگری نکردیم اما دولت بی کفایت حق قشر کم درامد رامیخورد..البته از این دولت توقعی نیست .خیانت همین است
  • موسی4 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    ترا بخدا به داد ما بازنشستگان تامین اجتمایی برسید با این حقوق بخدا باید بریم گدایی تا خرجمون در بیاریم
  • مستمری بگیرهستم IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    با بیماری سرطان دستو پنجه میزنم تا به حال صد میلیون هزینه کردم بدهی زیادی بالا آوردم شما بگید با این حقوق کم چگونه زندگی کنم هنوز ۶۸ ساله هستم
  • جعفری IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    به گدا پول میدهید 30 سال پول بیمه دادیم سود پول خودمون رو به خودمون نمدهید یک اقا زاده بر می داره فرار.می کنه
  • پروین کاوسی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    مبارک است انشالله که قشر صعیف همیشه ضعیفه اما خداییهم هم وجود داره اینهمه بلا که نازل میشود وباز نمی بینیم اگر قراراست که با درامد کم و تورم اینگونه وحشتناک کم کم بطرف قهقرا برویم انشالله خدا یارمان باشد بهرحال اوست نگهدارنده بنده هایش
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    حق و حقوق همه رو کاملا قطع کنید تا دزدان و اختلاس گران پول بیشتری به جیب بزنن
  • 4322604951 IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    آهای مسئولین که جای گرم ونرم نشسته اید .وجدانا بگید .به همون خدایی که میکید دارید .به جان بچه هاتون .قسم ما که خسته شدییم.از این مبلغ ۱۱۶۰۰ .بیاید این مبلغ رو هم ازما بگیرید .خرج خودتون کنید .چون شما ظاهرا از ما بد بختر هستید.دولت میاد براتون پانصد میلیون حق مسکن .میده .ولی اصلا نمیدونید .تو این مملکت .چی میگذره .چون شما فقط با امثال خودتون .ارتباط دارید .بخدا شرم باید بکنید .اگه خدارو قبول داریید ما باز نشسته های امروز این مملکت را ساختیم .وکارگران امروز .وحال شما پست ومقام دارید .
  • بلا تکلیف IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    کرون بهونه شدهدولت هم کفگیرش به ته دیگ خورده بازنَشته هم بدبخت سن وسالش بالا رفته حق اعتراض هم در این مملکت ممنوع.گرونی هم فعلا نیس ؟
  • مستمربگیر تامین اجتماعی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    اینکار شما خدا پسندانه نیست که تبیعض میگدازید دولت محترم سلام آقای قالی بافت و نمایندگان اگر واقعا برلی قشر ضعیف سازمان تامین اجتماعی هستید ورد کنید برلی حقوق ما که دولت تبیعیض میگدازد بین ما با کشوری و لشگری و غیره تراخدا چاپ کن
  • بازنشسته IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    تا مسعولین فقط یک ماه بیان با حقوق ما زندگی کنن ببینم میتونن شاید بهتر متوجه وضعیت اسفبار ما شوند
  • باز‌نشسته‌بیچاره IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    آیا‌فوتبال‌برای‌یعده‌فقیر‌بنون‌شبش‌محتاج‌است‌بهچ‌درد‌نمخورد‌‌فوتبال‌ول‌کنید‌خداریشه‌ظلم‌‌بکن‌
  • ج-ن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    چندماه دیگه انتخابات ریاست جمهوری هستش..ما بازنشسته ها هم مثل خودشون رفتار میکنیم..از بازنشسته ها عاجزانه درخواست می‌کنم انتخابات بعدی همبستگی واتحاد خودشونو نشان بدن..درود بر شرف و اتحاد کارگرها و بازنشسته های تامین اجتماعی ..
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    دولتی که بعد سه ماه هنوز نتونسته یک حقوق را مشخص کنه چطور مملکت داری میکنه
  • بازنشسته IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    2 0
    دولت همیشه دستش تو جیب تامین اجتماعیه برا افزایش حقوق خودشون بودجه داره ولی بدهیشو نمیده تا حقوق بازنشسته تامین اجتماعی ترمیم شه ما هم فقط میتونیم بگیم حقمونو حلالتون نمیکنیم همین
  • بازنشسته‌تامین‌اجتماعی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    مشرقیها‌سلام‌ببخشید‌.جون‌خیلی‌بی‌پولی‌کشیدم‌انشااله‌یکزلزله صد ریشتری‌بیاد‌هر‌دولتی‌ودلال‌واملاکی.ونمیشگاهی‌ومجلسی‌واختلصگر‌را‌نابود‌کنه
  • روحانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    هم مسئولین کانون هم میرعامل تامین اجتماعی وهم وزیر کار بی لیاقت هستید چون مرد نیستید زن از شما بهتره
  • هوشنگ امیری IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    خاک بر سر ما حتی هیچ کس به فکر ما نیست اگر بمیریم بهتر از این زندگی نکبت بار است
  • US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    دیگر از حد وحدود گذشته بررسی کردن وبالا وپایین کردن خدا هم انگار فراموش کرده ظلمی که در حق ما حداقل بگیرها می شود اما بخداوندی خدا قسم اه همگی ما دامنگیرتان می شود و بدجوری تاوان پس میدهید تاریخ این را ثابت کرده است و خودتان بهتر منظور ما را درک می کنید زودترتکلیف را روشن کنید تا دیر نشده است
  • زهرا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    یعنی چی که 21 درصد افزایش یافته است پس قیمت ها چی چرا جلو پیشرفت قیمت ها را نمی گیرند آخرش این دولت مردم دیوانه میکنه و جان کندنی را هرچه ذوتر بکنن می‌خواهند با کرونا بمیرن با تیر ضرب لااقل می دانند برای ایران اصلی می میرن نه برای
  • مهرداد IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خدا لعنتتون کنه . اشکممونو در آوردیم بچمونو نمی تونیم به دکتر ببریم شرمنده خانوادتون بشین انشاالله ای خدا ای خدا چیکار کنیم از دست اینا به ابوالفضل خفه شدیم .
  • علی ر IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    به روز کنید
  • غلام بانکی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    اگر فقط به اندازه یک کم غیرت و مردانگی توی وجود مسیولین باشه پیگیری و اعمال میکنند
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خدایا به داد ما برس خدایا تبعض نژادی اینجاست خدایا به کی شکایت ببریم ای رهبر شما عزیز به داد ما برس
  • سیدعباس شیخ الاسلامی US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    اینجانب ازوقتی که این حقوق رادریافت نمودم یعنی بازنشست شده ام یارانه ام راقطع کردند وهیچ درامد دیگری ندارم وخانواده شهید هم هستم لطفا ازاین اختلاسها کم کنید بما کارگران رسیدگی کنیدارادتمند برادر شهید شیخ الاسلامی
  • سلمان IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    هر سال همین است من الان نه سال است با۳۳سال سابقه باز نشسته شدم با حقوق گل دریافتیم یک ملیون هشست هزار تومان خدا شاهده نتونستم قسط بانک را پرداخت کنم نمیدانم چه خاکی تو سرم بریزم دو سه بار خدا میداند خاستم خود کشی کنم ولی بخاطر بچه هام نکردم
  • رضا خدادادی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    دست دولت درد نکند.این بازنشسته ها ۸ سال جنگ بودند ،در تمام انقلاب حضور داشتن.خدایی حقشون همینه دولت عزیز.ممنون دولت جان.
  • الهه امینی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام توروخدااا پس کی میخواین رسیدگی کنید واقعا ما دیگه خسته شدیم کم اوردیم با این سن و سال و مریضی و گرونی ها اواره شدیم از بی پولی توروخدا رحمتون بیاد ۲۸۰۰ تومن که گفتین وتصویب کنین توروخدا رحم کنین توروخدا
  • بازنشسته - از مشهد IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    باسلام خدمت تمامی بازنشستگان و مسولین ، نمایندگان ، محترم . لطفا در رابطه با حقوق ومزایای بازنشستگان تامین اجتمایی تجدید نظر و پی گیری نمایید .. جزییات حقوق یک بازنشسته برای سال ( 1399 ) = 1- حق اولاد 15000 تومان 2- حق مسکن 30000 تومان 3- بن 60000 تومان 4- حق همسر 60000 تومان . لطفا این ارقام را با ارقام کارمندان و کارگران شاغل و نیز حقوق دریافتی بازنشستگان کشوری مقایسه نمایید واقعا این مبالغ بسیار ناچیز است (حق مسکن کارگر شاغل سیصد هزار تومان شده وحق مسکن کارگر بازنشسته سی هزار تومان است ، این تفاوت واقعا مایه تاسف است). امیدوارم خداوند متعال مسولین و نمایندگان محترم ودلسوز را وسیله پی گیری رفع مشکلات ، و افرایش حقوق بازنشستگان قرار دهد . خیلی ممنون
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    اگردست دزدان وچپاولگران ازتامین اجتماعی وشرکت های تابعه آن قطع بشه بازنشستگان تامین اجتماعی بیشترازحقوق دریافتیشون پاداش گیرشان میاد.مگه ممکنه این همه شرکت داشته باشه ولی بشه جولانگاه ی عده دزدازخدابی خبرمگه‌شستامال تامین اجتماعی نیست سهامش.میفروشن میزنن توجیب خودشان حتماسودداره که سهام این شرکتهافروخته میشه تابحال کی خورده کی برده خدامیداندشستاشده محلی برای اقوام و...مسیولین هرکس که همه جاراروبه گندمیکشه میگن بفرماشستا.درصورتیکه مابازنشسته هاخودمان برای شام شبمان هم ماندیم سال داره به نیمه میرسه حاضرنیستن حق ماروبدن زورشان میاد دادرسی هم نداریم
  • محمد وفایی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    باز نشسته.در زمان جنگ به درد می خورد.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    دولت هیچ حقی در سازمان تامین اجتماعی ندارد. تمام اموال و دارایی سازمان تامین اجتماعی از پول کارگران است . دولت هزاران میلیارد از سازمان تامین اجتماعی قرض گرفته و پس نمی دهد. هزاران میلیارد را که پس نمی دهد هیچ ، تازه کل سازمان تامین اجتماعی را هم تصرف عدوانی (غصب) کرده و در حال تاراج آن است .
  • حافظ IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 1
    سلام من جوان وقتی میینم پدرومادرم بااین حقوق ناچیزحتی نمیتواند مایحتاج خودرافراهم کند چطور میتوانم ازدواج کنم الان من۴۰ساله خواهرانم ۳۲و۳۶ساله بخاطرکمبود حقوق پدرازازدواج فرارمیکنیم خیلی ازجوانها این مشکل را دارن
  • ن IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    چقدرظلم اگه دولت عرضه نداربره والا خودمان دس بکار میشم
  • ناشناس IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    خودشون حقوقهای نجومی میگیرن بازنشسته داره بخوره یانه غمشون نیست فقط باید بسپاریمشون بخدا
  • ر ع IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    والا من یه بیمار ام اس تو خونه دارم که با این حقوق کم نمیتونم به تغدیه او و فرزندانم برسم لطفاااا کاری کنید که ما شرمنده زنو بچه هامون نشیم ممنون
  • مجید IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    کی میخان حقوق بدن
  • یزدان فتح الهی چالشتری US ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    بخدازندگی برایمان سخت شده است گفتیم بازنشست میشویم راحت میشویم ولی تازه اول بدبختیمان. شده باای مستمری ناچیز
  • مسعود باقرزاده IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    من وامثال من کسی را نداریم انهایی که با ما این گونه رفتار میکنند به والله و بالله وتالله واگذاشان مکنم به خدا وامیدوارم هم دراین دنیای وهم دران دنیای خداوند جزایر انان رابدهد انشالله
  • .... IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    ....
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 0
    آقای ریس جمهور خدا کند یک سالت بشه یک روز بری که دیگه برنگردی۳۴۳۲۳۴۲۳
  • علیرضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 0
    کار همیشگی دولته کی بازنشسته در ماه فروردین و اردیبهشت افزایش حقوق گرفته در این چند سال؟ بی لیاقتهایی سر کار میآیند که تنها به جیب خود فکر میکنند. چون پیغمبر ما گفته که حقوق کارگر را تا عرقش خشک نشده باید پرداخت. اینا هم میبینند الان دیگه کارگر عرق نمیکنه حقوقشو یکسال بعد میدن.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    سلام آقایاخانم نویسنده این متن ترا جان مادرتان به دادماشما برسید
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 0
    فقط وعده و وعيد تا كي ميخواهيد ادامه دهيد لطفا با ما هم مثل بازنشستگان كشوري برخورد كنيد تبعيض تا كي 30 سال كار كرديم و هرماه هم معاليات وبيمه داده ايم تو را به هركي اعتقاد داريد مشكل را حل كنيد هر كي صبح زود از خواب پا ميشه يك بيانيه ميده انصاف هم خوب چيزي است با اين تورم وگراني هنوز ما داريم با حقوق سال 98 چرخ زندگي را ميچرخانيم
  • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 0
    من یک خانواده ۵ نفره دارم که بااین حقوق خیلی کم بازنشستگی واقعا نمیتونم خرج و مخارج خانواده ام رو بپردازم و حقوقی که برای بازنشستگان اضافه میخوان کنن خیلی کمه و من نمیتونم یک خانواده ۵ نفره رو سیر کنم
  • ناشناس DE ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    جناب آقای قالیباف الآن وقتش است که هم به داد مستمریبگران وبازنشسگان برسید و هم به یارانه ها حرفی که موقع انتخاب ریاست جمهوری اسلامی میزدید هشت سال اس تک گفتند یارانه ثروتمندان راقعطمیکنیم و هم یارانه جا ماندگان ثبنام میشود آخر دولتی که خود تجمل گرایی را مد نظر قرار دادن کی درد مستمندان را میدانند که همه اش از آقای نوبخت میخورند مکرشماو مجلس یازدهم کاری کند والسلام علیکم و رحمه الله توفیق شمارا از خداوند قادر قهار مسئلت می نمایم انشاالله ارادتغلام شما
  • حسین پیروثابت IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 0
    باسلام خدمت تمام بازنشستگان تامین اجتماعی *درسنوات گذشته که کارکران شریف نمایندگانی درمجلس شورای اسلامی داشتند.افزایش حقوق به گونه ای بود که کارگران وبازنشستگان باکلی مشقت وسختی ماه رابه پایان میرساندندوهمیشه شرمنده بستگان خودبودند.وای به حال مادرامسال که تااین لحظه بعلت کمبودبودجه :هنوزیک ریال افزایش حقوق اعمال نشده تذا ازکلیه دست اندرکاران تقاضادارم کمی بفکراین قشرضعیف باشندبخداماهم عضواین مملکت هستیم وظلم برماروانیست*باتشکر
  • ابوالقاسم IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    من معلم بودم خدا براشون نسازه پاکسازیم کردن بخداهیچ خطایی نکرده بودم فقط ریاکارنبودم مجبورشدم دریک کارخانه کارسخت وزیان اورانجام دادم بازنشست شدم حالا باحقوق یکوهفتصدهزارتومن امرارمعاش میکنم دوستان معلمم بالای هفت میلیون حقوق میگیرن ولی من چی همسرم فوت کرده هزینه سنگ مزارش را ندارم تازه فوت شده منتظر اضافه حقوقم اگر قیامتی باشه که انشاالله هست گریبانشونو خواهم گرفت بچه هایم بیکارن .اینه عدالت مولامون دلم پره برا دوستان همردیفم دعا میکنم موفق باشین
  • کرامت نجفی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    با سلام حقوق بازنشسه تامین اجتماعی باید سال 99 ؟أ30درصد اضاف شود باتشکر
  • بتول منصوری IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    سلام خسته نباشید چگونه فکرنمیکنید ما بازنشستگان تامین اجتماعی با1650چگونه زندگی کنیم عروس داماد ونوه دار هستیم بزگتر فامیل هستیم خجالت بکشیم جایی حضور پیداکنیم چون دستمان خالی هست وهمیشه بدهکار به فروشندگان محل مان خداوکیلی خودتان را جای مابگذارید
  • ژاله IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    ما نمی تونیم زندگیمونو با این حقوق کم بگذرانیم حق ما رو باید بدهید تا شرمنده ی بچه ها نشویم
  • م IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    ای بابا وقتی خبرنگار از رئیس بازنشستگان سوال میکنه که خود شما با این حقوقی که بازنشسته ها میگیرن می تونید زندگی کنید در جواب میگه‌‌‌‌ با وقاحت تمام سطح زندگی ها فرق داره اون وقت باید چه کرد !!
  • حسن IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    چطور طي يك شب ٢٠٠ ٪؜ بنزين گرون ميشه ولي بعداز٤ ماه حقوق ما ٤٣٥٢نامعلوم
    • مهدی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
      0 0
      باباصد رحمت به رژیم گذشته باز وضعشون بهتراز حالا بود ودرسودکارخانهاهم شریکشان می کردن وبرای کارگر احترام قاعل بودن
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا دولت بدهی۲۶۰ هزار میلیارد تومان خود را به تامین اجتماعی نمی پردازد ؟ از نمایندگان خواهشمندم این موضوع را پیگیری کنند که اگر این بدهی تا حالا پرداخت شده بود منِ بازنشسته شرمنده اهل خانواده نمی شدم.. وقتی درخواست همسان سازی داریم مدیرعامل می گوید دولت بدهی خود را باید بپردازد و وقتی از دولت می خواهیم می گویند نداریم! ببینم اگر شما به یک صندوق خارجی بدهکار بودید هم با این صراحت می گفتید نداریم!؟ چقدر مارا دور سر می گردانید؟ به خدا که این ناله ها و اشکها تاثیر خودش را بر زندگی تک تک شما مدیران و مسئولین بی تفاوت خواهد گذاشت.منتظر آن روز باشید
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    مگر بانک مرکزی خط فقر را 9 میلیون اعلام نکرده؟ بنابراین حقوق کارگران باید از 9 میلیون شروع شود تا لااقل زندگی فقیرانه داشته باشند. این تصمیم سختی نیست که مجلسیان از یکماه قبل از عید تا الان نتونستن بگیرن. آیا کارگران و یا بازنشستگان مسول تورم و اختلاسها هستند؟ چرا این قشر باید چوب همه ندانم کاریها و دزدیها را بخورند
  • محمود GB ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 1
    باتوجه به اینکه من درسن ۶۰ سالگی با دوازده سال بیمه بازنشست شده ام درحالیگه بیشترازسی سال کار کردهام که صاحبگاران حق بیمه را که بصورت متوالی بوده پرداخت نکرده اندمن انتظاردارم که مسئولان متوجه این مسئله بشوندبااین مبلغ کم هیچکس قادربه ادامه حل معیشتی دراین بحران تورم نخواهد بود همسان سازی حقوق بایداین نکته رادرنظرگرفت.
  • علی‌اصغریغمور،،،بازنشسته‌تامین‌اجتماعی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    مسولین‌میگن‌حداقل‌حقوق‌بازنشستگان‌ازمبلغ دومیلیون‌وهشتصدهزارتومان‌نبایدکمترباشد حقوق‌اینجانب‌،‌فروردین،اردیبهشت،خرداداز حدود‌یک‌وپانصدبیشترنبوده.حالا‌وجدانامیشود یک‌زندگی‌رااداره‌کرد
  • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    پدر یک خانواده فوت کرده همسرش هم کارگر بازنشته هست چند سال پیش که خانم نمی توانست حقوق همسرش را بگیرد وفقط حقوق خودش را میگرد مادر ودخترت تسمیم گرفتن دخترش از همسرش جدا شود تا حقوق پدرش را بگیرد مادر هم به بچه های دیگرشان جوری دیگر کفت خلاصه دولت پخشنامه اعلام کرد که همسر کس فوت کرده حقوقش را میتواند بگیرد مادر ودخترت الان حقوق پدر فوت شده را میگرند دولت پیشتر را به همسر فوت شده میدهد و الباقی را به دخترش میدهد بعد دختر خانواده بعد با همسرش رنجور مکنم به عنوان سرقت دارم خواهش میکنم جلوی اینجور آدمهای الکل بردار را بگیر هم الباقی بچه های ان خانواده اسیب ندارند هم دولت حقوق بخت بازنشته ها را زیادتر کند الان جامعه از این جور آدمها پر شده با با ،با یک شناسنامه که نگاه کنید ببیند ایا طرف ازواج کرده یا نه گواه گشود سره تامین اجتماعی میگذارد همان آدمها را تعخیب کند ببین طرف کلی زمین دارد با ارزش بالا اما قولنامه هست دنبال اینجور آدمهای برود
  • علی NL ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    تفاوت کشوری ویتامین اجتماعی اینه کارگر سی سال برای دیگران کار کرده ولی کشوری روی صندلی نشسته و درآمد زیر میزی هم داشته الان شکمش گشاد شده ولی کارگر بد بخت بدنیا آمده دوتا آخر عمر بد بخت است من ده سال پیش با سی گرم طلا بازنشست شدم الان به یک گرم هم نمیرسه
  • حسين خدادادی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام بخدا قسم ظلمی به اين باز نشستکان تامين اجتماعی کرده ايد به هيچ موجودی بر روی زمين نشده است در مورخ ٢.٢.١٣٩٩ بازنشسته شده ام با ٣٣ سال حق بيمه مبلغ دو ميليون ويکصد هزار تومان حقوق ميد هند واقعا ظلم مکنيد خدا بدادتون برسه
  • صادقی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام خدا از شما نگذرد این هم بی عدالتی و تعبیض بین بازنشستگان واقعاً مسعولان تامین اجتماعی بی کفایت ازخدا بی خبرند اصلا ازحق بازنشستگان تامین اجتماعی دفاع نمیکنیداصلافکر ابروی ما رانمکنید
  • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    با افزایش حقوق 10 درصد باز نشسته ها ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این میشه عدالت یا عین ظلم؟!(مثله سوراخ قیف) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 35 درصد بیشتر بزنند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس