کد خبر 1080307
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

بعد از ورود جدیدترین تکنولوژی ها به بازار، دنیایی از اخبار و اظهار نظرها درباره آن محصول یا فناوری را می توان شنید. نظرهایی که ممکن است در اغلب موارد چندان هم درست نباشند. در این میان فناوری های جدیدی که با تلفن همراه در ارتباط هستند بیشتر در معرض این گفت و گوها قرار دارند. ما به عنوان مشتری باید همه جوانب و ادعاهای درست و غلط را بررسی کنیم و بعد تصمیم به خرید بگیریم.

شارژر بی سیم یکی از گجت هایی است که اطلاعات ضد و نقیضی از آن وجود دارد. عده ای عقیده دارند که معایب آن بیشتر از مزایایش است. با ما در این مطلب همراه باشید تا بررسی کنیم آیا استفاده از شارژر بی سیم ضرر دارد یا نه؟

شارژر بی سیم چگونه کار می کند؟

شارژر وایرلس یا بی سیم یک تکنولوژی جدید است که شاید در سال های نه چندان دور در انتظارش بودیم و تصور می کردیم به این زودی ها در سبد خریدمان قرار نخواهد گرفت. اما این باور چندان درست نبود و حالا می توانیم انواع مدل های شارژر بی سیم را با طرح های متفاوت و متناسب با تلفن همراه خود بخریم. شارژر وایرلس در حقیقت کاملا بی سیم نیست. به این معنا که خود شارژر باید به وسیله پریز و برق به شارژ متصل شود. اما با قرار دادن تلفن همراه روی آن دیگر نیازی به اتصال شارژر به گوشی موبایل نخواهد بود. این صفحه با کمک ایجاد یک میدان مغناطیسی دستگاه تلفن همراه شما را به سادگی شارژ می کند.

شارژر بی سیم هوشمند می تواند از طریق گیرنده های مغناطیسی و بعد از ارتباط با سیگنال های تلفن همراه، میزان شارژ آن را بررسی کند. به همین دلیل با کامل شدن شارژ تلفن همراه و به منظور جلوگیری از آسیب دیدن باطری فرآیند شارژ متوقف می شود.

شارژر وایرلس دشمن باطری نیست

تصور کنید که تلفن همراه خود را روی دستگاه شارژ بی سیم قرار داده اید و فراموش کرده اید که آن را  بعد از شارژ کامل از روی صفحه شارژر بردارید. در این موقعیت اولین چیزی که به ذهنتان می رسد نگرانی برای باطری است. این تصور را بارها شنیده ایم که گوشی همراه را نباید بعد از شارژ کامل در شارژ نگه دارید. تصوری که کاملا اشتباه است.

باطری های تلفن همراه ما از جنس لیتیوم یونی هستند و به فناوری هوشمند مجهز شده اند. تفاوتی ندارد که با شارژرهای معمولی مانند شارژر هواوی یا سامسونگ در حال شارژ تلفن همراه هستید با شارژر بی سیم دارید؛ بعد از شارژ کامل، فرآیند شارژ خود به خود متوقف می شود. با توجه به این موضوع می توان گفت شارژرهای وایرلس نیز اثری منفی بر باطری تلفن همراه شما نمی گذارند.

ضررهای شارژر بی سیم برای موبایل؛ شایعه یا واقعیت؟

شارژرهای بی سیم هم مانند دیگر وسایل الکترونیک هم شامل فرصت هستند و هم هزینه. پس تصور نکنید که این دستگاه سراسر خوبی یا برعکس سرشار از ایراد است. خوب یا بد بودن این وسیله کاملا به انتظار شما از شارژر تلفن همراه و میزان وابستگی شما به تکنولوژی بازمی گردد. اما حتما شنیده اید که این دستگاه به باطری موبایل شما آسیب میزند. جمله ای که بیشتر شبیه به یک شایعه است.

خطر گرمای باطری هنگام شارژ

یکی از باورهایی که درباره شارژر بی سیم میان مردم رایج است، این است که این دستگاه باعث گرم شدن بیش از حد باطری می شود و این موضوع می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. این باور نیز چندان درست نیست. اگر دقت کنید متوجه می شوید که موبایل شما بعد از استفاده از شارژر معمولی هم به دمای بالاتری می رسد.

اگر تلفن همراه شما مشکل اساسی در باطری خود نداشته باشد، ایجاد گرما بعد از استفاده از شارژر طبیعی است. یکی از مزایای شارژرهای همراه این است که کار با تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر عملا ممکن نیست یا بسیار دشوار است. به همین دلیل دمای باطری بر اثر استفاده هنگام اتصال به شارژر بالاتر نمی رود.

شارژر بی سیم چه ضرری برای سلامت انسان دارد؟

میدان مغناطیسی همانگونه که زندگی ساده تری را به ما هدیه کرده است، ممکن است مشکلاتی را هم برایمان به همراه داشته باشد. یکی از این مشکلات تحت تاثیر قرار دادن سلامت است. تحقیقات نشان داده که وجود میدان مغناطیسی در محل زندگی ممکن است باعث ایجاد آسیب هایی در مغز انسان شود.

شارژرهای بی سیم هم به وسیله این میدان مغناطیسی فرآیند شارژ موبایل را پیش می برند. اما خبر خوب این است که قدرت این میدان چندان هم قوی نیست و می توان امواج آن را هم ردیف با ده ها وسیله دیگر که هرروز در اطرافمان قرار دارد دانست. اگر نگران این میدان مغناظیسی هستید، سعی کنید هنگام خواب موبایل و شارژر وایرلس را در فاصله دورتری از اتاق خواب قرار دهید.

نبرد میان خرید شارژر بی سیم و معمولی

بعد از بررسی همه مزایا و معایب فنی شارژرهای وایرلس، میان دوراهی خرید آن ها و یا استفاده از شارژر معمولی موبایل خود قرار خواهید گرفت. در این مرحله وقت آن رسیده که انتظارات خود را در نظر بگیرید. شکل ظاهری، راحتی در حمل و نقل و قیمت از فاکتورهایی است که حتما باید به آن ها توجه کنید. مثلا اگر تلفن همراه شما آیفون است، بهتر است قیمت شارژر اپل را با شارژر بی سیم مناسب موبایل خود مقایسه کنید تا تصمیم به صرفه تری بگیرید.

برای تماشای مدل های متنوع و بررسی ویژگی های آن ها به یک مرجع کامل و متنوع نیاز دارید. فروشگاه تخصصی جانبی یک بستر مناسب برای دیدن محصولات، مقایسه و خرید آن ها است. به این فروشگاه آنلاین سر بزنید و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس