کد خبر 1080066
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
میگرن نمایه

کارشناس یک کلینیک فیزیوتراپی و استخوان درمانی از یک ترفند عالی برای کمک به تسکین گردن درد و میگرن گفته که برای انجام آن به یه خوراکی احتیاج است.

به گزارش مشرق، شما هم مثل بسیاری از مردم وقتی دردهای بدنی گریبان گیرتان می‌شود، احتمالاً به سراغ مسکن و کیسه آب گرم می‌روید.

اما یک کارشناس بیان کرده چیز دیگری هم هست که با استفاده از آن می‌توانید دردهای خفیف بدنی، به خصوص در ناحیه‌ی گردن را تسکین دهید.

بیشتر بخوانید:

نقش بادام در کاهش خطر بیماری قلبی

به گفته‌ی استفن مکینده، مدیر کلینیک Perfect Balance لندن، سیب زمینی شاید همان دقیقا ً چیزی باشد که بتواند به بدن شما کمک کند. بله ماجرا کاملاً جدی است!

این کارشناس اخیراً گفته سیب زمینی می‌تواند عضلاتی که بعد از مدت طولانی تحت فشار قرار گرفتن، آسیب دیده اند را «به حالت اول شان برگرداند».

این پزشک گفته: «از زمان شروع قرنطینه به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش مراجعه کنندگانی با مشکلات گردنی و میگرن مرتبط با خشکی گردن بوده ایم. این مشکل به نحوه‌ی قرارگیری پشت مربوط می‌شود.»

«وقتی به صفحه‌ی یک وسیله‌ی الکترونیکی نگاه می‌کنید، اگر نگاه تان مستقیم رو به جلو باشد مشکلی پیش نمی‌آید. اما اگر نگاه تان به پایین باشد، یعنی همان کاری که هنگام کار با لپ تاپ انجام می‌دهید، اتفاقی که می‌افتد این است که سر کم کم به جلو خم می‌شود و این مسأله فشار زیادی به پشت وارد می‌کند.»

«این مسأله اغلب می‌تواند باعث یک حس سوزش در ماهیچه‌های ذوزنقه‌ای شود و روی دیگر عضلات گردن، ستون فقرات و عصب‌ها تأثیر بگذارد.»

این کارشناس در ادامه درباره‌ی اینکه چطور با دو عدد سیب زمینی می‌توان به حل این مشکل کمک کرد توضیح داد: «توپ تنیس برای این مورد بسیار مفید است، اما بیشتر مردم در خانه توپ تنیس ندارند. پس سیب زمینی پخته هم می‌تواند کمک کننده باشد.»

«کافی است سیب زمینی‌ها را با چسب نواری به هم ببندید و صاف روی زمین دراز بکشید. بعد سیب زمینی‌ها را پشت سر، پایین آن بگذارید.»

«بعد گردن خود را شل کنید. این کار کمک می‌کند گردن به حالت اول خود برگردد و ماهیچه‌ها شل شوند. این کار خیلی مؤثر است.»

او در ادامه افزود: «این یک کار خیلی ساده و تأثیرگذار است که مردم می‌توانند آن را در خانه برای کم کردن تنش گردن و فشاری که پیرامون آن وجود دارد انجام دهند.»

اگر این روش را امتحان کردید، اما باز هم مشکل تان حل نشد به پزشک مراجعه کنید.

منبع: روزیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AT ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    5 1
    اینکه سایتهای مختلف زرد به بهانه های مختلف از جمله پزشکی و تناسب اندام و ورزش و آشپزی و... دایم تصویر زن بی حجاب نشان می دهند در اصل یک توطئه برای عادی کردن بی حجابی است. شما با آنها همراهی نکنید.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      3 0
      آخرش من نفهمیدم سیب زمینی رو باید کجامون بذاریم؟
  • سلیمان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    1 0
    مطالب بالا را خواندم ولی چیزی متوجه نشدم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    1 0
    خواهشا از این توصیه های بی اساس، مبهم، و غیر قابل تعمیم برای همه که میتوانند برعکس باعث بروز آسیب بشوند پرهیز کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس