کد خبر 1079929
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسئله هنگ‌کنگ یک مسئله داخلی مربوط به چین است، از دولت‌های غربی خواست که دست از مداخله در امور داخلی چین بردارند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود در مسکو با اعلام اینکه روسیه به حق حاکمیت چین در رابطه به مسئله هنگ‌کنگ احترام می‌گذارد، از کشورهای دیگر (مشخصاً کشورهای غربی) خواست که بیش از این در امور داخلی چین مداخله نکنند.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی: آمریکا حق انتقاد از چین را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره مسائل مربوط به هنگ‌گنگ و تلاش برخی کشورها برای تأثیرگذاری بر تحولات این منطقه خودمختار که بخشی از خاک جمهوری خلق چین محسوب می‌شود، به خبرنگاران گفت: «ما به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام می‌گذاریم و مسئله هنگ‌کنگ را جزو امورات داخلی چین محسوب می‌کنیم. ما از همه کشورهای خارجی می‌خواهیم که دخالت در روابط چین با منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ که بخشی از چین است را متوقف کنند.»

طی روزهای اخیر تنش بین آمریکا و چین درمورد هنگ‌کنگ به حدی بالا گرفته است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت که آمریکا درحال بررسی گزینه استقبال از مردم هنگ‌کنگ در واکنش به اقدام چین در اعمال قانون امنیت ملی در این شهر است.

هفته پیش نیز دولت انگلیس نیز اعلام کرد که آماده اعطای ویزای بلندمدت و امکان ارائه شهروندی به سه میلیون ساکن هنگ‌کنگ است.

دولت چین تأکید کرده است که هرگونه اقدامی که به منافع ملی این کشور آسیب وارد کند، با واکنش سخت پکن مواجه خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    شما خودت بزودی تجزیه میشه
  • ش. AE ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    از ایران یاد بگیرید یه عین الاسد دیگه باید گوش زد کنید هنوز شما نفهمیدید این آمریکاییها به مردم خودشون رحم نمیکنن فقط زبون زور رو می فهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس