کد خبر 1079919
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
گلباران

گلزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگرآباد با حضور جمعی از مسئولان و آحاد مختلف مردم گلباران شد.

به گزارش مشرق، عصر پنجشنبه همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگر آباد ابتدای جاده خاوران با حضور حجت‌الاسلام محمودی، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و برخی از مسئولین استان تهران گلباران شد.

ببینید:

فیلم/ گلباران مزار شهدای ۱۵ خرداد

حجت‌الاسلام محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم اظهار کرد: امسال با توجه شرایط ویژه و استثنایی مراسم سالگرد ۱۵ خرداد محدود شد، ولی از کنار واقعه ۱۵ خرداد به‌سادگی نمی‌شود گذشت و از این رو، با حضور خانواده شهدای بزرگوار این مراسم گلباران برگزار شد.

وی اظهار کرد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در گرما و با پای پیاده و در میان تهدید دشمن بیست و هفت کیلومتر مسیر را در ورامین طی کردند و این شهدا در عصر غربت اسلام، درس بزرگی به ما دادند.
محمودی ادامه داد: امام عظیم الشان وقتی می‌گویند ۱۵ خرداد را گرامی بدارید، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را می‌دیدند و خون‌های مطهر این شهدا بوده که این انقلاب ما را به درختی تنومند تبدیل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: اگر دیروز مجسمه شاه در ایران  به زیر کشیده شد، امروز می‌بینیم با الگوگیری از انقلاب اسلامی سران آمریکا خواب راحت ندارند و در سراسر دنیا پرچم آمریکا آتش زده و مجسمه سران آن به زیر کشیده می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران، مقام شهدای ۱۵ خرداد و شهید را در درگاه خداوند بسیار والا دانست و گفت: شجاعت شهدای ۱۵ خرداد در میان خفقان آن زمان با آن حرکت باعث شد که امثال شهید سلیمانی‌ها به‌وجود بیایند و شجاعت و دلاوری‌هایش دنیا را به حیرت آورد و می‌بینیم در تظاهرات کشور آمریکا، تمثال حاج قاسم سلیمانی در دست معترضان دیده می‌شود.

محمودی بیان کرد: ۵۷ سال پیش شهدای ۱۵ خرداد غریبانه دفن شدند، اما حالا ببینید چگونه خون‌های آنان نهال انقلاب را آبیاری کرد که هیچ تهدیدی نمی‌تواند خدشه‌ای بر آن وارد کند و کشتی‌های نفتی بدون ترس از ایران وارد قاره آمریکا شده و به مقصد می‌رسند.

در ادامه این مراسم، حاج آقا فرخ، از شاهدان عینی ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یه حرکت و تشخیص به‌موقع بود که اگر نمی‌شد، ما انقلاب و این عظمت را نداشتیم و متاسفانه ۱۵ خرداد به‌خوبی شناخته نشده است.

در این گلزار شهدای مسگرآباد، ۳۳ شهید از شهدای ۱۵ خرداد مدفون هستند که ۶ شهید از این بزرگواران شهدای دشت ورامین محسوب می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    افرین احسنتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس