کد خبر 1079822
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
کرونا

علائمی مانند لرز، درد قفسه سینه، گرگرفتگی و تنگی نفس از جمله علائم مشابه بیماری کرونا با مشکلات استرس و اضطراب است.

به گزارش مشرق، افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اند، اما دارای هیچ علامتی نیستند، باید حداقل به مدت ۱۴ روز در قرنطینه باشند، با کسی تماس مستقیم نداشته و اگر تنها زندگی می‌کنند در منزل بمانند؛ این افراد همچنین اگر در کنار دیگران زندگی می‌کنند باید در یک اتاق تنها باشند. آنها می‌توانند اجناس را از خانواده یا پیک دریافت کنند، اما نباید هیچ تماس یا گفت‌وگویی با فرد مقابل داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

جاده‌ها را دور زدید کرونا را چگونه دور می‌زنید؟ +فیلم

افرادی که در معرض ویروس قرارگرفته، ولی دارای علامت نیستند باید آب و غذا را به میزان کافی ذخیره کنند و نباید با افرادی که اجناسی را به آن‌ها تحویل می‌دهند تماس مستقیم داشته باشند و خانه را جز در موارد ضروری ترک نکنند.

افراد مشکوک به ابتلای کرونا نباید با دیگران تعامل چهره به چهره و مستقیم داشته باشند و باید با اعضای خانواده یا هم اتاقی نیز حداقل ۲ متر فاصله داشته باشند.

افرادی که جواب تست کرونای آنها مثبت است باید از هنگام شروع علائم حداقل به مدت ۷ روز خود قرنطینگی کنند و با هیچ فردی تماس مستقیم نداشته و اگر در خانه تنها زندگی می‌کنند در منزل بمانند و اگر در کنار افراد دیگر هستند باید در یک اتاق مجزا باشند؛ این افراد نیز می‌توانند اجناس مورد نیاز خود را از طریق خانواده یا پیک دریافت کنند.

اگر افراد، علائمی مانند تب، سرفه خشک، درد عضلانی یا احساس خستگی شدید دارند، مشکوک به بیماری کرونا هستند و بهتر است برای انجام آزمایش دقیق‌تر به مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

افرادی که دارای استرس بوده و به همین دلیل از علائمی مانند تپش قلب، دل درد و دلهره رنج می‌برند نیز نباید اینگونه علائم را با بیماری کرونا اشتباه بگیرند. علائمی مانند لرز، درد قفسه سینه، گرگرفتگی و تنگی نفس از جمله علائم مشابه بیماری کرونا با مشکلات استرس و اضطراب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس