کد خبر 1079736
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
مصطفی الکاظمی نمایه

تکمیل کابینه 7 وزیر، موضوع گفتگوهای استراتژیک با آمریکا و حل مشکلات مالی بین بغداد و اربیل و تأمین حقوق کارمندان ومقابله با بحران کرونا از مشکلات پیش‌روی الکاظمی است. 

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحولات عراق اتفاقات پیش روی دولت الکاظمی را مورد ارزیابی قرار داد:

دولت الکاظمی که کمتر از یک ماه پیش موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شد، باید در این ماه میلادی خود را برای امتحانات سختی آماده کند.

ازمیان این امتحانات سخت، موضوع تکمیل کابینه که 7 وزیر آن باقیمانده است و موضوع گفتگوهای استراتژیک با آمریکا و حل مشکلات مالی بین بغداد و اربیل و تأمین حقوق کارمندان ومقابله با بحران کرونا -که در حال حاضر نیز عراق درخصوص این بیماری وضعیت خوبی را سپری نمی کند- از مهم ترین پرونده های دولت الکظمی برای این ماه می باشند.

در همین رابطه یک مسئول دولتی تصریح کرد: "مقامات عراقی از حجم مسئولیتی که بر دوش آنها سپرده شده است آگاه هستند و ماه ژوئن ممکن است سخت ترین ایستگاه این دولت در مسیر و مدت زمان مسئولیت آن باشد چراکه این ماه دولت را در مقابله ای مستقیم با بحران هایی که کشور آن را سپری می کند قرار خواهد داد و برخی از مشکلات فقط مربوط به وظایف و نقش دولت نیست بلکه نیاز به قانونگذاری هایی دارد که  مختص به پارلمان می باشد مانند قوانین مربوط به حقوق کارمندان دولتی و تعیین مقررات وضوابط گفتگو با آمریکایی ها ".

همچنین این مسئول اضافه کرد"حتی درخصوص وزارتخانه های باقیمانده که انتظار می رود توسط  و نیروهای سیاسی الکاظمی تکلیف آنها مشخص شود نیز رأی اعتماد به نامزدهای این وزارتخانه ها نیازمند به موافقت پارلمان هستیم".

همچنین طبق گفته عبدلأمیر المیاحی نماینده مجلس، توافقی بین نمایندگان مجلس وجود دارد که با هرگونه لایحه قطع یا کاهش حقوق کارمندان یا صرفه جویی و ذخیره سازی اجباری اموال از طریق حقوق کارمندان مخالفت شود.

در همین رابطه احسان العیدانی تحلیلگر سیاسی عراقی می گوید که دولت در ماه ژوئن با یک امتحان سخت رو به رو خواهد شد و در ماه های آینده نیز باید به طور واقعی با بحران ها رو به رو شود زیرا این بحران ها را نم توان با وعده ها و اظهارنظرها حل کرد زیرا این بحران ها مربوط به حاکمیت ملی کشور و قوت روزانه مردم است.

همچنین همگان از الکاظمی می خواهند که نشان دهد که مردی است که توانایی حل بحران های مردم را دارد اما چنین چیزی نیاز به حمایت مجلس از تصمیمات دولت او دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 3
    آلکاظمی المشکلات 7گ
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    9 0
    نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس