کد خبر 1079612
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
اعتراضات آمریکا

وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه با توسل به قانونی خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات در این کشور مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه)  با استفاده از یک قانون خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور مخالفت کرد. 

به نوشته آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا گفته با توسل به قانون موسوم به «قانون خیرش ۱۸۰۷» برای فرونشاندن اعتراضات مخالف است. 

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید به خاک سیاه نشست

قانون خیزش ۱۸۰۷ قانونی است که به رئیس‌جمهور ایالات متحده اختیار می‌دهد در شرایط خاص دستور استقرار نیروهای ارتش و گارد ملی برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی، خیزش یا شورش‌ها را بدهد. 

مارک اسپر امروز چهارشنبه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که گفته بود ممکن است از این اختیار خود استفاده کند گفت گفت: «من از توسل به قانون خیزش حمایت نمی‌کنم.»

وزیر دفاع آمریکا علی‌رغم این از توسل به این گزینه به عنوان «آخرین راه چاره» حمایت کرده است. او گفت: «استفاده از نیروهای وظیفه باید تنها به عنوان گزینه‌ای در اضطراری‌ترین شرایط و به عنوان آخرین راه چاره مورد استفاده قرار گیرد. 

پیش از این نیز، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که چندین مقام فعلی و پیشین پنتاگون در مورد موافقت اسپر با تصمیم ترامپ برای استقرار نظامیان به منظور متوقف کردن اعتراضات در آمریکا نگران هستند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    خدا رو شکر
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    باید بیان از بر و بچه های خودمون مشاوره بگیر و مثل برادر قالیباف لولشون کنند.
  • DE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    این دروغایی که میگید راست نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس