اعتراضات آمریکا

در آمریکا بیش از چهل میلیون نفر بیکار شده‌اند، اقتصاد دچار رکود شده، نابرابری ثروت و قطبی‌شدن جامعه به نهایت خود رسیده است. آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده است.

سرویس جهان مشرق - پایگاه آمریکایی نیشن‌انداستیت در یادداشتی به قلم تیلور داردن نوشت: در پی تداوم ناآرامی‌ها و اعتراضات به تبعیض نژاد سراسری در آمریکا در پی مرگ جورج فلوید سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی، فرمانده گارد ملی و فرماندار مینه‌سوتا خواستار استقرار چند هزار سرباز دیگر از گارد ملی برای مقابله با اعتراضات گسترده در مینه‌سوتا و مینیاپولیس شد.

نقشه اعتراضات سراسری در آمریکا - منبع: نیویورک تایمز

تاکنون در حداقل ۱۴۰ شهر در سرتاسر آمریکا اعتراضات به تبعیض نژادی آغاز و در اکثر شهرهای آمریکا حکومت نظامی اعلام شده و ۲۱ شهر دیگر گارد ملی را فعال کرده‌اند. اما اینگونه اقدامات از سوی دولت آمریکا سؤال‌های متعددی را در خصوص نیات واقعی و پنهانی حاکمیت این کشور برای مواجهه با معترضان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:

اعلان جنگ ترامپ علیه سیاه‌پوستان/ رئیس‌جمهور آمریکا چگونه آتش خشم معترضان را شعله‌ورتر کرد +عکس و فیلم

حکومت آمریکا از قبل خود را برای این روزها آماده کرده بود

شاید بد نیست نگاهی به گذشته بیندازیم جایی که چندین سال قبل، فرماندهی شمالی ارتش ایالات متحده در آریزونا «تاکتیک‌های کنترل غیرخشونت‌آمیز شورش» را در سال ۲۰۱۸ تمرین کردند. شاید این اقدام، تدارکی بود برای مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی گسترده در سراسر این کشور. آیا حاکمیت آمریکا می‌دانسته که چنین روزی فرا خواهد رسید و خود را آماده مقابله با این شرایط می‌کرد؟...

دونالد ترامپ همچنین در اواخر ماه مارس یک فرمان اجرایی را امضا کرد که به پنتاگون اجازه می‌دهد تا یک میلیون نیروی نظامی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیج کند. این فرمان اکنون می‌تواند در رابطه با ناآرامی‌های اجتماعی به کار گرفته شود. دیر یا زود فرمانداران ایالات دیگر نیز مانند فرماندار مینه‌سوتا به نیروهای گارد ملی متوسل خواهند شد. حتی مشاهده شد که دولت فدرالی آمریکا یک پهپاد نظامی را بر فراز مینیاپولیس برای جاسوسی از معترضان به پرواز درآورده است.

یک توفان تمام‌عیار در آمریکا به راه افتاده است. ۴۰ میلیون نفر بیکار شده‌اند، اقتصاد دچار رکود شده، نابرابری ثروت و قطبی‌شدن جامعه به نهایت خود رسیده است، آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به اعتراضات گسترده و ناآرامی و آشوب طی ماه‌های تابستان پیش رو است. تصور کنید وقتی که دولت این کشور اعطای پول به افرادی که اخیراً شغلشان را از دست داده‌اند را متوقف کند چه اتفاق وحشتناکی خواهد افتاد؟

آمریکا را به منطقه جنگی تبدیل می‌کنیم

از سویی دیگر معترضان نیز به اقدامات وحشیانه و برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا در مقابله با اعتراضات مردمی واکنش نشان داده‌اند. در همین رابطه خبرگزاری راشاتودی گزارش داد یکی از فعالان اجتماعی در رابطه با اعتراضات و ناآرامی‌های بیشتر و شدیدتر در شهرش هشدار داده است. وی همچنین هشدار داد که برای بازیابی آرامش باید تغییر گسترده حاکمیتی و سیستمی در کشور صورت گیرد.

کایلا جانسون که هنگام تظاهرات مسالمت‌آمیز، مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفته بود به راشاتودی گفت که قبل از شروع ناآرامی‌ها در ابتدای هفته جاری، اعتراضات غیرخشونت‌آمیز با گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و تاکتیک‌های زرهی پاسخ داده شد.

جانسون گفت:

«پلیس با مواد منفجره به من حمله کرد. من به خاطر اعتراض مسالمت‌آمیز، توسط پلیس مینیاپولیس دچار سوختگی درجه دو شدم. این کشوری است که ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم». جامعه مدنی باید محکم بایستد و ترسی از خود نشان ندهد، و افزود که نظم تنها زمانی دوباره برقرار خواهد شد که تغییراتی «درون سیستم» صورت گیرد.

سوءاستفاده نژادپرستان سفیدپوست از اعتراضات مسالمت‌آمیز سیاهپوستان

با این وجود، وی همچنین مدعی شد که «فرصت‌طلبان پیشاپیش وارد عمل شده» و از برخی اعتراضات سوءاستفاده کرده‌اند، و گفته می‌شود که نژادپرستان سفیدپوست «آغازگر غارت» در شهر بوده‌اند. وی افزود این وضعیت احتمالاً بدتر می‌شود، حتی علی‌رغم اینکه به مردم گفته‌شده که در خانه بمانند.

لازم به ذکر است مینیاپولیس و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا شاهد تظاهرات‌هایی بوده که اکنون حدود یک هفته است که ادامه دارد، و در برخی موارد نیز غارت و شورش‌هایی گزارش شده است. گارد ملی آمریکا نیز به بهانه برقراری مجدد نظم و قانون به شهرهای مختلف این کشور اعزام و حکومت نظامی اعلام شده است. گفته می‌شود این اعتراضات در روزهای آینده گسترده‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    آمریکا هم به تاریخ پیوست
    • سرباز IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      حالا این وسط جا داره بگیم چه می کنه این لشکر سایبری سعودی_صهیونیستی با این همه منفی
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      ۰۹:۴۰ عزیزم شما جا داره سرت به چرت وپرت هایی که میگین گرم باشه مردم گرسنه هستن من نمیدونم شما مشرقیا نون وجیره تون کی میده که هنوز سرپا هستید وچرت حواله میکنید!!!
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      سرباز ، ارتش کجا بود یه مشت بیکارن ، سیستم امتیاز دهی مشرق باگ داره متاسفانه منه دانش آموز کاردانش وب هم اینو میدونم ، قبلا گزارش کرده بودم درستش نکردن .
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      46 94
      این گدا گشنه هارو نگا چه منفیایی زدن
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      22 68
      11.26 بیا من جیره نون غذای یک سال تو رو تامین کنم به شرطی که پول به نت ندی شکمت سیر کنی کم زر مفت بزنین با دولت احمقانتون ما رو ۲۰ سال بردین عقب احمدی نژاد با اینکه ۴ سال دوم خوب نبود ولی یه روز از ۴ سال دوم میارزید به کل این ۷ سال دولتتتون کم زر بزنین مغزتون کردین تو تلگرام ببینن چی میگن همون عین طوطی تکرار میکنی اونا از خدا خاسته یه مش الاغ بهتون معرفی میکنن گندتون بزنن با این مغز کوچیکتون
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      44 79
      سگ توله های امریکا بهشون بد فشار اومده منفی فیک بزنید بدبختا :)
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      گشنگی مردم حاصل انتخاب نفوذی هاست، نفوذی هایی که توسط همین آمریکا تربیت شدن، التماس تفکر
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      13 2
      آره فکر کنم سرانگشت هاشون تاول زده
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      89 31
      ۱۲:۵۲ نه بابا تو چه قدر نخبه ای چرا تا حال کشف نشده بودی تو ایران!!!خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      2 1
      ۱۴:۴۹ احمق اون طرفی که اون چند کامنت بالاتر4907 تا مثبت زده باید انگشتاش تاول زده باشه که ساعتها براش وقت گذاشته وگرنه این کار یه دقیقه هست.خخخخخخخخخخخ
  • امیر IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    «آمریکایی‌ها ظاهر قضیه را آرایش میکنند و شکوه و جلال میدهند، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضی‌ها در دنیا بترسند. اما همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد.»
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      54 27
      امریکا غرق شد رفت.مملکت ما رو آبه
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    67 59
    جناب ظریف دقیقا کجایی؟ روح برجام که به باد رفت روح خودتم داره دنبالش میره
    • NL ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      2 37
      هیچکس پرچم کشور خودش آتیش نمیزنه مگه وابسته و مزدور دولتهای دیگه باشه . این فتنه هم کار بایدن و دموکراتها و دولتهای خارجیه .
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      2 1
      پرچم آمریکا نماد حکومت سرمایه داری است. اصلا پرجم ها همه نماد حاکمبتها هستند و برای همین با تغییر حکومتها پرچم ها هم عوض می شوند. هر کس پرچم سرمایه داری را آتش نزد یک سرمایه دار کثیف است.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    از نظر حکومت آمریکا تنها اقلیتی که حقوقش باید محترم شمرده بشه همجنسبازان هستند
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      28 55
      7:52 دقيقأ، چون دوست دارن رواج پیدا کنه.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      15 44
      شعورشون همینقدره دیگه !
  • محمدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    24 92
    ایالات متحده باید سرکوب اعتراضات و کشتار شهروندان خود را سریعا متوقف کند، دموکراسی در حال نابودی است، ایالات متحده مقصر اصلی سرکوب اعتراضات مردم آمریکاست، مردم ایران در کنار مردم امریکا ایستاده است و از آنها حمایت میکند.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    11 79
    ترامپ نژادپرست سرمایه دار صییهونیست " اختلاف طبقاتی پنهان در امریکا را " باتصمیمات نژادپرستانه خودبه همراه پامپئو وکرشنر بخصوص در شیوع کرونا با عدم درمان بیماران سیاهپوستان ورنگین پوستان " بیکاری گسترده " نداشتن موادغذائی لازم جهت ایمنی بدن خود در برابر کرونا " با مرگ فجیع جان فلوید " چنان شوکی درجامعه امریکا ایجاد کرد " که تضاهرات با خشونت همراه شد " مردم تنگدست امریکا از کشور پلیسی که با فشار در مقابل خواسته های به حق شان ایستاده بود " چنان فوران کرد که " اخرزمان لیبرال سرمایه داری صیهونیستی را به مردم امریکا " هدیه خواهد داد.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    30 37
    اوضاع آمریکا خرابه بیچاره عمله هاش
  • سیف IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    29 64
    ان‌شاالله به‌زودی‌ زود پیش‌بینی امام خمینی(ره) بوقوع خواهد پیوست و امریکا از درون متلاشی خواهد شد. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص) الهم‌صل‌علی‌محمد و آل محمدٍ و عجل‌فرجهم
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      89 7
      ۱۰:۰۳ ولی امام یه پیشبینی دیگه کرده که الان دقیقا به وقوع پیوسته مشرق مرد باش ونشر بده امام فرمود: «...آن‌روزی که احساس کردید، دارید به مردم فشار می‌آورید بدانید که دارید دیکتاتور می‌شوید...»
    • CA ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      9 84
      آقای 11:34 من که هیچ فشاری روی خودم احساس نمیکنم و توی همین مملکت با تلاش و زحمت به رفاه و ثروت رسیدم. مثل بقیه ی مردم. از طرف خودت حرف بزن نه مردم
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    77 32
    مشرق چی میزنی دقیقا ؟ صنعتی یا سنتی؟! دلتون خوش کنید به این چرندیات یک ماه بعد همه دارن به ریش شما اوسکولا با این ارزوهاتون میخندن
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      16 62
      لیبرال ها منافقین مدعیان اصلاح طلبی فتنه گنندگان ۸۸ همه وهمه در صدد یک آشوب داخلی در ایران بودند هشت سال وقت مردم وکشور را با شعار دروغین تدبیر امید و تعامل وسازش گرفتند متاسفانه اوج بی تدبیری و تزریق نا امیدی در دستور کار بود فقط برای اینکه بتوانند مردم را مایوس کنند و بگویند بدون امریکا هرگز !!!
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      12 42
      همین که تحقیر شدند و دیگه نمی تونن ادعای دموکراسی کنن خودش خیلیه . نابودیشون هم ان شاالله سالهای نزدیک پیش رو
    • سید ID ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      10 52
      غرب زده بیچاره چه شده سوختی ، نکنه جیره تو قطع کرده ترامپ خخخخخخ
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    9 45
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    17 87
    سلام هی گفتید این شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر.... الکیه حالا دیدید به هر ظالمی مرگ گفتیم گرفتار شد دیر و زود داشت ولی سوخت و سوز نداشت شوروی در صدام آمریکا یکی یکی می افتند انشالله آخریش اسراییل است
  • سید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    20 62
    نمیدونم امثال این اف 35 که میخواستن امثال تو تهران تابستان داغ درست کنن کجا اند، امثال وطن فروش ها که 24 ساعته تو مشرق بودن کجا اند ، احیانا جناب زشت کلام و مهناز افشار نظری ندارند درباره حوادث امریکا ؟
  • مرگ بر امریکا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    20 44
    لعنت بر امریکا جنایت کار و صیهونیسم جهانی کودک کش
  • شاپرک IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    48 26
    اون سیاه پوست در عکس اول به پول ما بیشتر از ۱۰ میلیون فقط پول پوشاک و بدلیجات توی تنش هست ای کاش منم یک گرسنه آمریکایی بودم
    • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      12 15
      نگران نباش تو وطن فروش هستی این از گشنه امریکایی هم بهتره...به خودت افتخار کن بی وطن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      2 1
      خاک بر سرت
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      6 0
      مهم اینه که نفس نمیتونه بکشه البته حتما چند برابر قیمت ان برای ارباب سرمایه دارش عرق ریخته تو هم الان احتمالا در کنار منقل و زغال جوج توی راه شمال تا خرخره لومبوندی و نمیتونی نفس بکشی دوست داری جای او باشی
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    16 39
    مشرق نگو بهشت آرزو های اصلاح طلبان بهم نریز
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    14 34
    مشرق یک فکری به حال این منفی های کاذب نظراتت هم بکن، مشخص هست که یه عده به صورت ربات مجازی میان و مدام با تعویض آی پی تعداد منفی کامنت ها رو بالا میبرن، اصلاحش کن اصلا در شان مشرق نیست این وضع، مخاطبان هم خسته شدند از این همه ترول فیک مجازی که فقط دنبال مسخره بازی اند
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      12 72
      راست میگه مشرق ، در شان سایت به این خوبی نیست سیستم امتیاز دهیش اینقدر باگ داره .
    • DE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      17 58
      علی آقا بگذار اینجا منفی بدهند بهتر از اینه که برن به ماشین مردم خط بکشن یا زنگ خونه مردم را بزنند و فرار کنند. با افراد ترسویی که عقده حقارت دارن نمیشه منطقی حرف زد بگذارشون بحال خودشون. بزرگترین جریمه شون کم محلیست و همین جری ترشون کرده. ما مطلب را میخونیم به منفی مثبتش کاری نداریم. اتفاقا هرچه منفی بیشتر نظر و کامنت سوزآورتر بوده
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    62 20
    چرندیات و ارزوهای همیشگی مشرق کمونیست
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    17 47
    تابستان داغ 2020 آمریکا
  • امیر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    44 12
    گور پرد آمریکا، شما به کشور خودت و مشکلاتش برس. کسی از خارج وارد ایران بشه فکر میکنه ما چه نسبتی با آمریکا داریم انقدر اخبار اونا رو پوشش میدیم.
  • وطن دوست TR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    23 63
    اقایان و خانم هایی که دوست دارید بچه هاتون تو امریکا به دنیا بیاد و افتخار می کنید بدانید روزی زانوی ان پلیس بر گردن بچه شما خو د کم بین ها خواهد بود یک کلام هم به زیبا کلام ان استاد خود حقیر پندار دیدن صورتت مزه داره راستی یک مقدار اب و افتابه فرستادم نسوزی
  • وطن دوست TR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    23 50
    اقایان و خانم هایی که دوست دارید بچه هاتون تو امریکا به دنیا بیاد و افتخار می کنید بدانید روزی زانوی ان پلیس بر گردن بچه شما خو د کم بین ها خواهد بود یک کلام هم به زیبا کلام ان استاد خود حقیر پندار دیدن صورتت مزه داره راستی یک مقدار اب و افتابه فرستادم نسوزی
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    18 13
    همیشه گفتم و باز هم میگم مخاطبین کامنت های مقالات سیاسی مشرق وطن فروش های بی مقدار هستند، اکثر کسانی که میبینید یک عده بی وطن هستند که حاضرند چوب حراج به مملکت آریایی خودشون بزنند کاری با مذهبی هاش و حزب اللهیاش ندارم با لیبرال هاش هم کاری ندارم اما من با این وطن فروش ها خیلی کار دارم، یک مشت خائن نمک به حرام که سینه ی مادرشون رو گاز گرفتند... لیاقت ایرانی بودن ندارید این خاک مقدس حداقل ۶۵۰۰ ساله که مال آریایی هاست و بدانید این دریا با دهان سگانی چون شما نجس نمیشود....ارزوی شما این است یک گشنه آمریکایی باشید راهتان باز است...اما تا جان در بدن داریم اجازه نمیدهیم این خاک مقدس را نجس کنید، هرچند مشرق منتشر نخواهد کرد!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    34 8
    هر کس اعتراض کند و اموال مردم را تخریب کند خش و خاشاک و ارازل و اوباش هستند
  • dan IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    22 60
    متاسفم که گدایان غربی دارن همه پست های ازادی خواهی در امریکا رو به تمسخر میگیرند
    • سید ID ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      1 0
      چه طور تو ایران این کارها بکنن خوبه چون تو امریکا اعتراض میکنن خش و خاشاک اند ! برو پسر خوب برو سقوط مهد ارزوهاتون به چشم ببین و عبرت بگیر....
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    23 44
    میگم سلبریتی ها نظری درباره کشتن یک بیگناه به جرم سیاهپوست بودن ندارند؟؟ شمعی.. اظهار نظری.. اعتراضی.. عزایی.. قبلا واسه حیوانات خارجی هم نظر میدادن آخه
  • CA ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    4 95
    اعتراض یعنی این. به نظرم هرجای دنیا مردم آزادیخواه خواستن اعتراض کنن درستش اینه که همه جا رو به آتش بکشن. البته بجز ایران اسلامی که این کار مصداق یک جنایت بی شرمانه هست و به شدت محکومه
  • CA ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    18 31
    بقول جورج کارلین ما وقتی به دنیا میایم به تماشای یه نمایش ترسناک دعوت میشیم، و وقتی تو آمریکا بدنیا میایم تو ردیف اول این نمایش قرار میگیریم!
  • جهانگیر ID ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 2
    بر وطن فروش غرب زده خائن به وطن لعنت ، بدبخت های منافق غرب زده برید بمیرید از خجالت امریکاتون ، مهد دموراسی تون در اتش خشم ملتش میسوزه و شما ام میسوزید بسوزید که سوختنتان بس تماشایی است امثال شما نه شرف دارید نه غیرت
  • حمید ID ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 2
    از غرب پرستهای بیشرف متنفرم اینان نه وطن میفهمن چیه نه شرف ، امریکاتون داره میسوزه شما ام اب بریزید اونجاتون که میسوزه خخخ
  • بهروز ID ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 1
    سقوط شیطان بزرگ امریکا ........ این نوید سقوط ابلیس
  • فرید ID ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 1
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 0
    سیل گرسنگان و بی کاران ایرانی چی به راه خواهد انداخت اونوقت !؟
  • سقا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    4 5
    فعلا بریم تو صف قرعه کشی خودرو دولت حرف و کلید که فق ط سر مردم و گرم می کنه
  • مهدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 1
    با سلام پلیس امریکا داره وظیفه ای که بهش محول شده رو انجام میده من فقط سوالم اینه چرا پلیس امریکا این کار کرده شده وحشی و خشونت طلب پلیس خودمون این کارو بکنه میشه انجام وظیفه؟ البته دولت امریکا قطعا در این موضوع مقصره ولی یادمون باشه پلیس طبق دستور مجبور به اجرای فرامین دولت هستش و مجری فرامین و برقرار کننده نظم. الطفا در انشا خبر این موضوع رو در نظر داشته باشید چون مطمئن باشید اون پلیس فقط داره وظیفه انجام میده ولاغیر
  • کارشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    4 1
    امریکا اگر نژاد پرست بود اوباما رئیس جمهور امریکا نمیشد. امریکا باید فتنه را خفه کند. این سیاه پوستان کسانی هستند که به عنوان داعشی خاورمیانه را به هم زده اند بهتره همه کشته شوند.
  • US ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 0
    تا مشخص نشود درامريكا دعوا ير چيست طرفين دعوا چه كسانى هستند چرا وفتى بخاطر كرنا تجمع مردم غير قانونى است ً راحت قانون شكسته ميشود ودولت هاليودى باتجمعات مردم برخورد ميكند تكيه گاه وداريى طرفين دعوا كجاست جواب درستى از نتبجه اعتراضات مردم بدست نمى ايد خلاصه جواب اينست كه همه چبزبه خدمت گرفته شده تا ترامپ دركاخ سفيد نباشد
  • UA ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    47 16
    به ملت خودمون هم یه نگاه بنداز بعد طرح سر تیترت را بزن ثروت های ایران کجا خرج میشه که اینهمه فقر وگرسنگی بیداد میکنه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    شما تعداد منفی ومثبت ها رو از کجا میفهمید؟
    • تنبل IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      0 0
      توی گوشی اندرویید دیده نمیشه . با کامپیوتر ویندوز بیایی اون جا دیده میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس