واشنگتن پست: تاکنون دستکم ۵ نفر در اعتراضات آمریکا کشته شده‌اند

یک روزنامه آمریکایی از کشته شدن حداقل ۵ نفر در ناآرامی‌های اخیر این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر که به دنبال قتل یک شهروند سیاهپوست به دست مامور پلیس در سراسر آمریکا به وجود آمده نوشته است که حداقل 5 نفر در جریان این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

همچنین رسانه‌های آمریکایی از بازداشت بیش از 4 هزار نفر در این کشور خبر داده‌اند.

ببینید:

انتشار ویدئویی از مرگ فجیع جورج فلوید، سیاه‌پوست 46ساله آمریکایی به‌دست درک شووین، مأمور سفیدپوست پلیس، که زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد موج جدیدی از خشم و اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا را موجب شده است.

چند روز پس از قتل فلوید اعتراضات و ناآرامی‌ها در مینیاپولیس، مرکز ایالت مینه‌سوتا ادامه یافت و این شهر به شهری جنگ‌زده شبیه شده است. این تظاهرات به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شده و در بیش از 25 شهر این کشور حالت فوق العاده اعلام شد.

حالا دونالد ترامپ  معترضان را آشوب طلب خوانده و خواستار صدور احکام شدید و حبس‌های طولانی مدت برای عناصری شد که به گفته وی به افراد و اموال و دارایی‌های عمومی تعرض می‌کنند.  

وزارت دادگستری آمریکا هم در پی اعتراضات و گسترش ناآرامی در این کشور گروههایی که از آنها تندرو و خشونت طلب یاد کرد به موج سواری از این اعتراضات برای پیشبرد برنامه‌هایشان متهم کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    من از یک منبع آگاه شنیدم 5000 نفر بوده، مرگ سالومه راست میگم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس