کد خبر 1078074
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
فوتبال

بر اساس یک تحقیق توسط هلند مشخص است خطر ابتلا به کووید ۱۹ در میان کسانی که به سوپرمارکت می روند بیشتر از بازیکنانی است که فوتبال بازی می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از بی ساکر، فوتبال به کشورهای مختلف اروپایی بازگشته است یا قرار است برگردد. کشورهایی همچون فرانسه و هلند ترجیح دادند پایان لیگ خود را اعلام کنند تا در این رابطه خطر نکنند. اخیرا در هلند از یک تحقیق نتایجی به دست آمده است که می توان کاملا درباره برگزاری فوتبال آرامش داشت. اودین گودهارت، پزشک فدراسیون فوتبال این کشور خطر ابتلا به کرونا را در فوتبال کمتر از رفتن به سوپرمارکت اعلام کرد. 

بیشتر بخوانید:

کرونا جان یک فوتبالیست‌ ملی‌پوش را گرفت

برای این تحقیق ۴۸۲ بازی لیگ یک هلند بررسی شدند و مشخص شد که تماس بازیکنان با هم کمتر از آن چیزی است که تصور می شود. پزشک هلندی اظهار کرد: تنها در ۱.۲ درصد زمان بازی بازیکنان بیش از ۳۰ ثانیه در فاصله یک و نیم متری هم قرار می‌گیرند. زمان هایی که این فاصله به نیم متر می رسد در هر بازی ۱.۵ ثانیه است. 

شرایط هنگام ضربات کرنر پیچیده می شود. گودهارت در این رابطه گفت: در چنین لحظاتی بازیکنان بیش از همه در مدت تقریبا طولانی نزدیک به هم هستند. برای این که این اتفاق رخ ندهد تیمی که حمله می کند باید مجبور شود محوطه را ترک کند تا بازی دوباره از سر گرفته شود.

این تحقیق اظهارات خاویر تباس، رییس لالیگا را تایید می کند. او اواخر آوریل گفت: کسی که در کارخانه کار می کند بیش از یک فوتبالیست در بازی پشت درهای بسته در خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 0
    قابل توجه دکتر فرهاد مجیدی و هوادارنش....
  • میثم IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    مگه خون فوتبالیستها رنگسن تر از بقیه است، همهبذگشتن سرکارشون، استقلال و سپاهان و تراکتور از ترسشان و حسادتشان بازی نمیکنن
  • حبیب IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 0
    قابل توجه آدم‌هایی که الان فوتبال از نان و آب مردم برایشان واجب تر شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس