کد خبر 1077940
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
دربی

مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص حق پخش تلویزیونی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، صادق درودگر در مورد اینکه گفته می‌شود ادامه لیگ به خاطر اسپانسرهای سازمان لیگ صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: نه اصلا این طور نیست. در بحث مالی درصد خاصی نیست که به لیگ آسیب برساند ولی ما وظیفه داریم به فوتبال حیات دوباره بدهیم. ممکن است فردا روزی بپرسند شما که دو میلیارد قرارداد داشتید چرا وظیفه خودتان را انجام ندادید. مردم فردا می‌گویند زمانی که ما در سختی و فشار بودیم جامعه فوتبال کنار ما نبود. جامعه فوتبال بخشی از زندگی مردم است. وقتی ما نقش و وظیفه خود را ایفا نکنیم قطعا مورد مؤاخذه قرار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید:

درودگر: موضوع شستا به من ارتباطی ندارد

وی در مورد اینکه چه مقدار از درآمدهای باشگاه‌ها به آنها پرداخت شده، عنوان کرد: آمار پولی که داده شده و بعدا پرداخت خواهد شد در اختیار بخش مالی است. یک باشگاه نیامده چک بگیرد اما ۱۷ باشگاه چک خودشان را دریافت کرده‌اند. دو باشگاه هم مقروض بودند. وظیفه سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال این است که درآمد بیشتری به وجود بیاورد. الان بحث بازی‌های بدون تماشاگر است و من باید فکری به حال آن کنم. نباید به سمتی برویم که خودمان را از مردم جدا کنیم. 

مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه فیفا پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال را رد کرده،‌گفت: من از این موضوع خبر ندارم و در حوزه مسئولیت‌ من نیست.

درودگر در مورد اینکه مدیر عاملان چند باشگاه لیگ برتری نامه‌ای تنظیم کرده‌اند و قرار است نامه وزیر ورزش را به آن ضمیمه کنند و برای فیفا بفرستند. مطمئنم با توجه به احساس مسئولیت و تعلق خاطری که به کشور و فوتبال کشور دارند این کار را نمی‌کنند، مجرای این کار فیفا نیست. اینجا یک فدراسیون ملی است و اگر نامه‌ای در اینجا ثبت شده باشد رسیدگی می‌کنند و پاسخ می‌دهند.

وی گفت: ‌اگر لازم باشد تصمیم‌گیری شود هیأت رئیسه سازمان لیگ آن را بررسی می‌کند. اما به هر حال این دوستان پیشگامان حمایت از فوتبال هستند. بخش خصوصی فعال هستند و ما تلاش‌مان این است که با این دوستان تماس بگیریم و این موضوع را مورد مشورت قرار دهیم و نظرشان را جلب کنیم که اگر قرار باشد مسابقات ادامه پیدا کند و ستاد کرونا به طور قطعی آن را مجاز کند، شرکت کنند.

مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال ادامه داد: برندینگ فوتبال ما دچار آسیب می‌شود، باشگاه‌های ما دچار خسارت می‌شوند، بازیکنان ما فرسوده می‌شوند و بازدهی در فوتبال نخواهند داشت، تیم‌های ملی ما تضعیف می شوند، برای جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا دچار آسیب می‌شویم. و باید بنشینیم نقاط ضعف، قوت، خطرات، تهدیدات و فرصت‌ها را بررسی کنیم و به نتیجه معقول برسیم.

درودگر تصریح کرد: ما با هم در تقابل نیستیم در تعاملیم. اینها همه دوستان ما هستند. هم زنوزی هم حمیداوی و هم حدادیان از دوستان خوب بنده هستند و با آنها حتما در این زمینه صحبت می‌کنم.سعی می‌کنیم در این زمینه همگرایی داشته باشیم. نباید در رسانه‌ها با هم زیاد صحبت کنیم. خودمان با تماس تلفنی و جلساتی که برگزار می‌کنیم باید بتوانیم نتیجه خوبی را رقم بزنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه جرائمی برای تیم‌هایی که از لیگ کناره‌گیری کنند ممکن است در نظر گرفته شود، گفت:‌در مورد این مسائل مسئول کمیته انضباطی باید صحبت کند اما احتمالات زیاد است. ممکن است شهاب سنگی به کره زمین بخورد اما تا برخورد نکرده هیچ درد و ضربه‌ای را حس نمی‌کنیم اما امیدواریم با کمک و حمایت این دوستان و تلاشی که می‌کنیم بتوانیم با آنها جلساتی داشته باشیم.

مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا به تیم‌های لیگ برتری برای شروع تمرینات و از سرگیری مسابقات کمکی شده است، عنوان کرد: در این مورد سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال مسئولیتی ندارد، ما امروز جلسه‌ای با دکتر هراتیان داشتیم و از مؤسساتی که در این حوزه فعال هستند کمک خواستیم در صورتی که وظیفه ما نیست و وظیفه دستگاه‌های دیگر است. 

درودگر تصریح کرد:‌وظیفه کادر پزشکی آزمایشات و مسائل پزشکی بازیکنان است  اما دستگاه‌هایی در کشور هستند که این مسئولیت را دارند. وزیر بهداشت اعلام کرد بیمارستان‌های دولتی تست PDR را به صورت رایگان می‌گیرند. می‌توانیم از طریق هیأت‌های پزشکی استان‌ها این هماهنگی را انجام دهیم.

وی افزود: ما باید همه با هم این مشکل را حل کنیم. مشکلی نیست که سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی ورزشی بتوانند آن را به تنهایی حل کنند. یک مشکل عمومی و ملی است و باید با هم آن را حل کنیم.

مسئول سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در سال جدید دریافتی از صدا و سیما داشته‌اند، گفت: این یک قانون جدیدا مصوب شده باید فصل تمام شود و بعد از پایان فصل وزارت ورزش بر اساس تعداد بیننده و آماری که از درآمدها دارند، سهم وزارت ورزش را بگیرد و ما هم سهم خودمان را از وزارت ورزش بگیریم.

درودگر در مورد اینکه مبلغ سنگینی را به عنوان درآمد صدا و سیما اعلام کرده بود، اظهار داشت: من گفته بودم AFC برآورد کرده و گفته ارزش لیگ ما ۴۵۰ میلیون دلار است ولی ما تلویزیون خصوصی نداریم به خاطر همین باید با بودجه‌ای که مجلس می‌دهد و تعاملاتی که انجام می‌شود بتوانیم به بخش کوچکی از این درآمدها برسیم.

وی در مورد اینکه بازی‌های تدارکاتی تیم‌های فوتبال تا چه زمانی لغو خواهد بود، گفت: در این مورد ستاد کرونا باید صحبت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس