وزارت خارجه نمایه

وزارت امور خارجه ایران ضمن تقبیح تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا و با بیان اینکه صدای معترضان باید شنیده شود، اعلام کرد: سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف شود.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در توئیتر درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده و سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف شود.

در این توئیت آمده است: «جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف بار سیاه‌ پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می کند و از مقامات آمریکایی می خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل ها اجرا کنند.»

بیشتر بخوانید:

فیلم/ بازداشت خبرنگار سیاهپوست CNN در گزارش زنده!

پلیس قاتل جوان سیاه‌پوست در مینیاپولیس بازداشت شد

وزارت خارجه ایران همچنین در این توئیت تاکید کرده است: «صدای معترضان باید شنیده شود. بدین منظور، سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف شود.»

 دوشنبه گذشته یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌کشیدند.

با تشدید اعتراضات، مقامات ایالت مینه‌سوتا، ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی را در شهر میناپولیس مستقر کردند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیروهای گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس خبر داد. وی گفت که این نیروها کاملا آماده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کوروش IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 0
    چرخ گردون و فلک را فراموش کرده اند؟!!!چرخ و فلک ها را ندیدین؟!؛فقط 7ماه قبل تر ،به یکباره چه اتفاقاتی رخ میدهد؟!روزگار عجیب است،ای صاحب زمان.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 0
    ایول ، حتی حقوق بشر نکبت دهن شو بسته . آفرین ، دمتون گرم
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 2
    بابا عجب رویی دارید خدایی ، خودتون خندتون نگرفت از این درخواست؟؟؟؟؟؟
  • عارف IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 2
    چقدر وزارت امور خارجه نسبت به حفظ جان انسان آمریکا حساس است، واقعا انسان دوستی و حفظ حقوق افراد بسیار پسندیده است. ولی چرا وزارت امور خارجه کشور برای معترضان ایرانی هیچ حقوقی قائل نیست و در مقابل سئوال خبرنگار خارجی برای زیر پا گذاشتن حقوق وجان ایرانی ها می فرمایند ما انتخاب کردیم اینگونه زندگی کنیم شاید آمریکایی ها هم انتخاب کردنو آنگونه زندگی کنند.
  • اکبر IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 3
    من نمیدانم هزاران مشکل ما داریم اگر دیگران در مورد ایران این کار را انجام دهند فورا ایران عکس العمل نشان میدهند ولی ما مجاز هستیم در امورات آنان دخالت کنیم شما عوض این کارها حجم تصادفات و خودکشی ها و اختلافات خانوادگی و ازدواج را شما حل کنید شماها نماینده ایران هستید نه سیاه پوستان
    • آریا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      2 3
      واقعا که! چطور تا یه نفر روسری به چوب میکنه توسط خوده همین یانکی‌های جانی و حمایت رسانه ایشون یا تظاهرات مارو توسط عواملشون به آشوب تبدیل میکنن و بازهم حمایت رسانه ایشون و.. و.. و.. مشکلی نیست! به ما که میرسه وا میرسه؟ برای من شخصا اهمیتی نداره آمریکا و مشکلاتشون،اما صفر تا صدشون برن بجهنم، حقشون بدتر ازینهاس، ایران هم بایستی وزارت خارجش طوری عمل کنه که زمان بحران اونها برای ما عمل میکنن. بهتر از اونها حتی، تنها به توییت زدن بسنده نکنن... شمام بنظرم نگران چیزاییکه گفتی نباش همشون درجای خود و زمان مناسب حل خواهندشد.
    • حیدر IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      0 0
      شما نگران دخالت ایران تو مسائل اونا نباش ما تو این مورد خیلی از اونا عقب تریم
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 2
    سیاه کشی و ضعیف کشی جز فرهنگ کثیف پلیس و نظامیان امریکاست و انقققققققققققدر این مساله تکرار شده که کتابهای روانشناسی شخصیت و روانشناسی اجتماعی پراست از توجیه خشونت های پلیس امریکا. مثلا در کتاب رونشناسی شخصیت به مورد قتل آمادو دیالو که شب هنگام وقتی می خواست دستش را در جیبش کند و وارد خانه اش شود پلیس به بهانه مسخره اینکه فکر کرده بود شاااااااید اسلحه داشته باشد بی هیچ گناهی و بدون هیچ اخطاری با 41 گلوله اورا به قتل رسانده بودند و بعد روانشناسان جانی تر از پلیس امریکا اینکارشان را با عناوین مزخرف توجیه کرده بودند. یعنی صدای سیاهپوستان فقط توسط پلیس خفه نمی شود بلکه توسط روانشناسان تحت امر دولت امریکا هم خفه می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس