کد خبر 1077143
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
اولین تذکر به نمایندگان جدید| سوگندهای خود را برای فریب یکدیگر به کار نبرید/ عهد خدا را به بهایی اندک معامله نکنید

در مراسم آغاز دومین جلسه مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم، قاری جلسه آیات ۹۴ تا ۹۶ سوره مبارکه نحل را قرائت کرد.

به گزارش مشرق، دومین جلسه از مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم دقایقی قبل با دستور کار اصلی انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس برای دوره اول آغاز شد و قاری جلسه (کریم مصوری) برای آغاز این برنامه آیات 94 تا 96 سوره نحل را قرائت کرد که حاوی تذکراتی است از جانب خدای متعال به مسلمانان و همه انسان ها که انتخاب آن برای نمایندگان مجلس نیز بسیار بجا بود.

بیشتر بخوانید:

کاندیداهای ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام شدند

در این 3 آیه از سوره نحل آمده است:

وَلَا تَتَّخِذُوا أَیْمَانَکُمْ دَخَلًا بَیْنَکُمْ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِهَا وَتَذُوقُوا السُّوءَ بِمَا صَدَدْتُمْ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ ۖ وَلَکُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿٩٤﴾

و عهد و سوگندهای خود را برای فریب یکدیگر به کار مبرید تا آن که ثابت‌قدم است نیز (به فریب و سوگند دروغ) بلغزد و از این که راه خدا را (بر خلق) بستید همه به سختی مبتلا شوید و به عذابی بزرگ گرفتار گردید. (94)

و عوَلَا تَشْتَرُوا بِعَهْدِ اللَّهِ ثَمَنًا قَلِیلًا ۚ إِنَّمَا عِنْدَ اللَّهِ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩٥﴾

عهد خدا را به بهایی اندک معامله نکنید که آن‌چه (از نعمت ابد) نزد خداست اگر بفهمید بسیار شما را بهتر است (از آن منفعتی که به نقض عهد بیابید). (95)

مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٩٦﴾

آن‌چه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آن‌چه نزد خداست (از ذخائر اعمال نیک و ثواب آخرت، تا ابد) باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به جا می‏آوردند. (96)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    نظام رو پاکسازی کنید. من نون خالی می خورم گرسنگی رو تحمل می کنم اما عناصر نفوذ رو در هر لباس و هر مقامی که هست بکشونین پای میز محاکمه. فقط در این صورت اعتماد مردم بر می گرده، و الا اقتصاد رو یک دنیا هم بکنین باز هم نفوذی ها زهر خودشون رو می ریزن. فقط پاکسازی..
  • بنده خدا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    عمل به قرآن کلید سعادت دنیا و آخرت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس