طي سي سال گذشته عناصر بيگانه و مرتبط با انقلاب مخملين از کانال نهاد هاي رسمي وارد سيستم هنري کشور شده و به عنوان چهره هاي بدون رقيب به جامعه معرفي شده اند تا با باور عمومي نيز به اين سمت سوق يابد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي مشرق،ساختار حاکم بر موسيقي کشور بعد از انقلاب به علت وجود ديدگاه هاي مختلف در مورد موسيقي منجر به  رسوخ  و نفوذ عناصر  فرصت طلب در  سازمان اداري  و دولتي موسيقي گرديد که با گذشت  سه دهه از حاکميت  انقلاب   هنوز  اين بخش  از هنر نتوانسته است  وظيفه خود را  در فرهنگ سازي  و رشد  هنر  متعهد انجام  دهد.
روز شنبه 24 مهرماه انجمن موسيقي که اداره آن بر عهده بابک رضائي است با معرفي جوان آلماني 30 ساله ناشناسي به نام "ماتياس سباستيان کروگر" که اسم وي به جز فيس بوک و معرفي ارتباطات دوستانه اش در آن در هيج جاي شبکه جهاني وجود ندارد به عنوان رهبر ارکستر سمفونيک هدايت موثر ترين سازمان رسمي هنري کشور جمهوري اسلامي در زمينه موسيقي را به عهده يک غريبه گذارد ؛ حقوق دريافتي اين آلماني دو هزار دلار است که رقمي ناچيز در آلمان مي باشد و اگر معيار توانمندي اين فرد با حقوقش باشد وي به عنوان کارگر ساده محسوب ميگردد.
اداره کننده انجمن موسيقي پيدا کردن اين آلماني را در پروژه خريد ساز عنوان کرده است ؛ که به نظر مي رسد ، توسط يک مغازه دار آلماني ( البته به ظاهر) براي هدايت مهم ترين نهاد موسيقي کشور و جوانان هنرمند ايراني معرفي و انتخاب شده است!
اين جوان آلماني از 17 مهر ماه وارد کشور شده است ، انتخاب اين فرد با توجه به ارزش هاي فرهنگي و هنري کشور توهين به طبقه هنرمند ايراني است که هر زمان در همراهي با ملت و ارزش هاي جامعه قرار مي گيرد تحت فشار عناصر پشت پرده و هدايت گر هنر قرار مي يابد.
گروه حاکم بر سياست گذاري موسيقي در کشور همواره با راندن هنرمندان به سمت انزوا و ترويج ساختار پوسيده گذشته بوده است؛ عناصر بيگانه و مرموز و عناصر مرتبط با انقلاب مخملين در هدايت موسيقي کشور از کانال نهاد هاي رسمي وارد سيستم هنري شده اند و به عنوان چهره هاي بدون رقيب به جامعه معرفي شده اند تا با باور عمومي نيز به اين سمت سوق يابد !
ماه هاي پيش انجمن موسيقي از يک زن اتريشي دعوت به رهبري ارکستر نمود که مشخص نشد از چه کانالي وارد سيستم هنري کشور شده است ؛ که بيشترين ظن به يک سفارت خانه خارجي سوق يافت . اما با توجه به اعلان بابک رضائي مبني بر اينکه با معاونت هنري ارشاد هماهنگي براي دعوت از خارجي ها شده است ؛ ضرورت هوشياري در اصلاح ساختار سيستم موسيقي از سوي وزير جوان و متعهد فرهنگ و ارشاد اسلامي ضرورت مي يابد .
ليست رهبران ارکستر سمفونيک که توسط شوراي ارکستر و مدير عامل انجمن انتخاب شده اند به اين شرح است :

-لوريس چکناوريان عضو دفتر فرح پهلوي تحصيل کرده اتريش
-الکساندر رهبري که نام اصلي وي علي مي باشد از نوچه هاي دربار ، تحصيل کرده اتريش که در کنسرت هاي خارجي صليب به گردن مي اندازد
-شهداد روحاني از عناصر لوس انجلسي برادر انوشيروان روحاني اشتهار به عضويت در فرقه ضاله که تاکنون تکذيب نشده است
-نادر مشايخي مجري حمايت از ندا اقاسلطان در کنسرت موسيقي ؛ تحصيل کرده اتريش
-منوچهر صهبائي از اتريش
-نازنين آقا خاني يک زن تبعه و متولد اتريش
-و در نهايت ماتياس سباستيان کروگر از آلمان
ناتوي فرهنگي در ارشاد اسلامي با توجه به پاره اي بي برنامه گي در ارشاد در حال ديکته کردن خواسته هاي خود است . در بحث سينما در تلاش براي قدرت نمائي است و در مبحث موسيقي متاسفانه به نظر مي رسد با توجه به عدم کنکاش در اين زمينه مسئولين ارشاد چندان مقابله اي با حضور بيگانگان در اين عرصه هنر و فرهنگ سازي نداشته اند .
افراد غريبه همچنان در راس شورا و انجمن هاي موسيقي قرار مي گيرند. انتظار اقدام موثر و جلوگيري از اجراي برنامه توسط اين آلماني در روز هاي 28 و 29 و30 مهر ماه در تالار وحدت و ممانعت از رهبري جوانان توسط بيگانگان و اصلاح ساختار در انجمن و شوراي هاي موسيقي انتظار عبثي نخواهد بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس