چگونه از ابتلا به کرونا در باشگاه‌های ورزشی جلوگیری کنیم؟

متخصص پزشکی ورزشی گفت: افرادی که می‌خواهند به باشگاه بروند، بایدپروتکل بهداشتی را رعایت کرده و بعد از استفاده از هر وسیله ورزشی دست‌ها را شسته و حتی وسایل ورزشی گندزدایی و ضدعفونی شود.

به گزارش مشرق، شاهین صالحی متخصص پزشکی ورزشی در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه 4030 ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت بهداشت مبنی بر شرایط پسا کرونا در کشور، افزود: هنوز به صورت قطعی نمی توان در خصوص اینکه پسا کرونا در ورزش خواهیم داشت یا نه، نظر دهیم اما آنچه مشخص است رعایت بیشتر اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه باید اماکن ورزشی را با دقت بیشتری ضدعفونی و گندزدایی کنیم، افزود: دوران پسا کرونا بستگی به اختتام اپدیمی ویروس کووید 19 و ضعیف شدن آن دارد. بنده به شخصه معقتدم که تا یک سال آینده وضعیت به روال قبل از کرونا بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ما باید با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به صورت تدریجی به شرایط قبل از کرونا برگردیم. همچنین باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به ورزش کردن در مکان های مناسب و پارک ها اقدام کنیم.

صالحی ادامه داد: افراد بالای 80 سال و افراد های ریسک می توانند با استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای مناسب نسبت به ورزش کردن  اقدام کنند.

وی گفت: اگر افراد می‌خواهند به باشگاه بروند، پروتکل بازگشایی باشگاه ها نوشته شده است اما باید در نظر داشته باشیم که بعد از استفاده از هر وسیله ورزشی باید دست‌ها و حتی وسایل ورزشی گندزدایی و ضدعفونی شوند. حتی می‌توانیم با استفاده از دستکش مناسب نسبت به ورزش در باشگاه ها اقدام کنیم و در پایان ورزشمان دستکش را به صورت بهداشتی از بین ببریم.

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: اگر سبک زندگی را تغییر دهیم و نظافت شخصی را رعایت کنیم می توان استرس و اضطرابمان را کنترل کنیم. اینکه ما مانند آنفولانزا از این به بعد با کرونا هم درگیر هستیم یا خیر هنوز مشخص نیست اما باید بدانیم که هر فردی یک حریم شخصی دارد که باید به صورت کامل توسط دیگران رعایت شود.

صالحی یادآور شد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌توانیم مانع انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر شویم و زندگی آسوده تری داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش در حد خفیف و متوسط باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود، گفت: ورزش باعث افزایش انگیزه، روحیه و سلامت جسمی و روانی یک فرد می شود. همچنین ورزش باعث بالاتر رفتن ظرفیت هوازی فرد و آماده تر شدن قلب می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: هر فردی که سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد در مقابل بیماری‌های عفونی هم شرایط بهتری دارد. افرادی که وضعیت قلبی و ریوی خوبی ندارند را درگیر می‌کند به همین دلیل ورزش به صورت غیر مستقیم می‌تواند راهکار مفیدی برای مبارزه با ویروس کرونا باشد.

صالحی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه 4030 باعث افزایش آگاهی مردم می شود، گفت: راه اندازی هر سامانه‌ای که آگاهی مردم در زمینه سلامت را بالا می برد می‌تواند بسیار خوب باشد چراکه مردم اهمیت موضوع بیماری را درک می کنند.

وی افزود: امیدوارم با از بین رفتن ویروس کرونا، مردم درسهایی که از این بیماری گرفتند را فراموش نکنند. ما همیشه باید آماده باشیم و وسایل ارتباطی ما همیشه باید در بهترین وضعیت قرار داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس