کد خبر 1076258
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
اقلام بهداشتی

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ماسک، الکل و سایر اقلام بهداشتی تنها باید از داروخانه‌ها تهیه شود.

به گزارش مشرق، بابک عشرتی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فروش هر وسیله‌ای که در ارتباط با سلامتی افراد است مانند موادغذایی، مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی باید تولیدکننده و توزیع کننده آن مشخص باشد.

او افزود: افراد برای تولید این محصولات باید مجوز و برچسب‌های معتبر و همچنین برای توزیع، شناسنامه کار داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی جان رستوران داران را نجات داد

عشرتی ادامه داد: در مورد ماسک، الکل و تمام مواد ضدعفونی کننده هم باید ویژگی‌های تولیدکننده و توزیع کننده مشخص باشد. به همین منظور توصیه می‌کنیم نیازهای خود برای مواد ضدعفونی کننده از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی معتبر تهیه کنید.

او با تاکید براینکه اصالت و کیفیت کالا بسیار مهم است،گفت: خرید مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز باید از مراکز معتبر صورت بگیرد. برای خرید الکل باید به درصد و مواد تشکیل دهنده آن دقت کرد که با آسیب‌های پوستی و دیگر خطرات رو به رو نشویم.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: برخی از این افراد الکل متانول صنعتی را با استفاده از برخی مواد، بی رنگ کرده و به جای الکل اتانول عرضه می‌کنند.

عشرتی در پایان گفت: همکاران ما سعی می‌کنند در بازرسی و نظارت‌هایی که به طور مداوم انجام می‌شود، نمونه های ماسک و الکل تقلبی عرضه شده توسط دستفروشان را جمع آوری ‌کنند؛ البته برای کمک به سهولت کار و نظارت‌ها، همکاری شهرداری برای سازماندهی یا جمع آوری این نمونه فروش مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، بسیار مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس