عید فطر

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا (یکشنبه۴ خرداد ۱۳۹۹) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

به گزارش مشرق، دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا (یکشنبه۴ خرداد ۱۳۹۹) روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند، بر اساس گزارشهای متعدد رسیده از راصدان کاردان و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شوال المکرم در غروب شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۱ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) محرز شده است، بنابراین فردا (یکشنبه) ۴ خرداد عید سعید فطر خواهد بود.

دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 4
    تبریک تبریک تبریک به همه مردم خوب ...:(:(:(:(:(:(:(:(:((:((:((:((:((:(:((:
  • دیده بان IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 2
    سلام،باآرزوی قبولی طاعات وعبادات همه عوامل زحمتکش پایگاه خبری مشرق ومخاطبان محترم،عیدسعیدفطربرهمگان مبارک باد،درپناه خداوندمتعال سلامت وموفق باشید.یاعلی.
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 7
    تبریک به روزه داران عزیز. اولا.. برای ولی فقیه اثبات شده که فردا در ایران، اول ماه شواله. ثانیا اتحاد حول فتوای ولی فقیه بهتر از تفرقه هست. اطلاعیه دفتر آیت الله العظمی سیستانی دامت برکاته، دوشنبه رو عیدفطر اعلام کرده به طور مطلق بدون اینکه محدود به عراق اعلام کنه. عده ای از مقلدان گرامی ایشون در ایران حرف دفتر ایشون رو ملاک گرفتن درحالیکه افق عراق و جغرافیای عراق با افق ایران یکسان نیست بنابراین بهترین راه حل طبیعتا تبعیت همه حتی مراجع تقلید از فتوای ولی فقیه هست. از دفتر آیت الله العظمی سیستانی دامت برکاته چنین خبطی بعید بود. برای خودم میگم یادم باشه شیطان با همین ریزه کاریای ظریف و مینیاتوری باعث عدم تقویت اتحاد شیعیان میشه. درود بر آیت الله العظمی سیستانی دامت برکاته و آیت الله خامنه ای دامت برکاته
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      6 1
      خیر. هر مقلدی باید از مرجع خود در این زمینه اطاعت کند و این مساله هیچ ربطی به اتحاد و تفرقه ندارد. هرگاه هلال ماه در افق غربی دیده نشود به طور بدیهی در افق شرقی هم وجود نداشته است و هر گاه ماه در شرق دیده شود رویت آن در غرب هم قطعی است. ماه در ایران صرفا با تلسکوپ رویت شده که از نظر آیت الله سیستانی کافی نیست و لهذا برای عراق هم ملاک محسوب نمی شود. ضمنا استدلالات فقهی آیت الله سیستانی و همفکران ایشان در این خصوص بسیار قوی و قابل تامل است.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    الهی شکر که از آخر فهمیدن که یکشنبه عید است
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 2
    عید سعید فطر مبارک.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    مشرق خیلی برات متاسفم که پیام‌های خوب را چاپ نمیکنی. ولی بعضا پیام‌های بد را راحت چاپ میکنی. خیلی قلب ما را شکستی که پیام خوب ما را چاپ نکردی. با چه ذوقی تبریک گفته بودیم ولی چاپ نکردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس