کد خبر 1075727
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
قیمت متوسط مسکن ۱۵ میلیون تومان شد/کاهش شدید حجم معاملات اجاره

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ١٥٣٣٤١ هزار ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

مرکز آمار ایران ,

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در زمستان از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 208150 هزار ریال با میانگین مساحت ٢٣٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ١١,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٣.١ درصد افزایش داشته ‌است.

طی فصل زمستان متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ١٥٣٣٤١ هزار ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل  ١٢,٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل٤٣.٧ درصد، افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    5 2
    خدا لعنت ت کنه عباس آخوندی....
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    2 0
    بترسید از آه مردم و دست از دلال بازی بردارید. مردم عادی این سال ها خون دل ها خوردند. حسرت چه چیزهایی که بر دلمون نموند: پول گذاشته بودیم بانک مسکن وام بگیریم خونه دار شیم و با دو تا بچه دانش آموز دربه دری نداشته باشیم. خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی مسکن رو. مسکن چه ربطی به تحریم داره؟ زمین خالی چرا در طول دو سال، چند برابر شد؟ زمین چه ربططی به تحریم داره؟ خدایا خودت داد دل ما رو از باعث وبانی هاش بگیر.
  • علی FR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    با سلام واقعا جای تاسف داره که ما تو کشوری که داد از عدالت می زنیم و هر روز اگه موقعیتی پیش بیاد میخایم جنس مون را 10برابر قیمت به دیگری غالب کنیم . تو بحث مسکن هم همینه، واقعا تحریم نقش داره تو فیمت مسکن؟ واقعا راهکار تثیت نداره فیمت مسکن؟ بخدا داره واقعا نمیشه طرحی را مصوب کنن که فیمت ملک را بدون فیمت کارشناسی صدور سند انجام نشه خیای راحت می تونن این کار رو بکن ولی اقسوس وصد افسوس که نمی خوان این کار بشه وگرنه طول ابن همه سال زمان زیادی هستش که باید می شده ولی ظاهرا نه دولت می خاد این اتفاق بیافته و نه دلالان و ادمهای سودجو دوست دارن شرایط عوض شه و در شرایط فعلی منافع یک عده تامین میشه واقعا شرایط یسار سخته برای مستاجرا خودم مستاجرم از بس نحت فشارم که فقط خودکشی فکر کنم راهکار حل مشکل من و خاتواده ام هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس