کد خبر 1075693
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
حسین شیخ‌الاسلام

قبل از اینکه صدام به ما حمله بکند ما ضد اسرائیلی بودیم؛ قبل از اینکه شاه سقوط کند ما ضد اسرائیل بودیم.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس، از مجاهدت‌های مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در مسیر مبارزه با اشغالگران قدس یاد کردند. شیخ‌الاسلام در بخشی از یادمان‌های خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط کرده است درباره اهمیت قضیه فلسطین می‌گوید: ما از ابتدا به قضیه فلسطین علاقه داشتیم و ضد اسرائیلی بودیم.

قبل از اینکه صدام به ما حمله بکند ما ضد اسرائیلی بودیم؛ قبل از اینکه شاه سقوط کند ما ضد اسرائیل بودیم. همه‌ آرزویمان این بود که برویم و قدس را آزاد کنیم، فلسطین را آزاد کنیم، با اسرائیل بجنگیم.

درباره رژیم صهیونیستی، ما [از ابتدای انقلاب] شعار نابودی‌اش را سر می‌دادیم و [اسرائیل] می‌دانست ما درصدد پس گرفتن فلسطین و آزادی قدس شریف و برگرداندن آن به جایگاه اولش یعنی قبله‌ اول مسلمین هستیم... ما با درسی که از «کربلا» می‌گیریم می‌فهمیم قدس را از طریق شهادت می‌توان آزاد کرد... در تصور حضرت امام هم این حرکت مردمی بود که می‌توانست فلسطین را آزاد کند.

کارهای مبارزاتی‌ ما برای این بود که جریان سازش موفق نشود؛ برای اینکه اسرائیل نتواند پیش‌روی کند؛ برای اینکه این شعله زنده بماند. آن آتشی که اسرائیلی را می‌سوزاند، آن طوفانی که اسرائیل را نابود می‌کند، «طوفان مردمی» است. حضرت امام می‌فرمودند: اگر هر کس یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می‌برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس