گرانی گوشت در آمریکا

قیمت گوشت گاو در آمریکا به دلیل زمین‌گیر شدن زنجیره‌های تأمین غذا و کمیاب شدن گوشت در این کشور به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش انفجاری داشته است.

سرویس جهان مشرق - پایگاه اکتیویست‌پست در گزارشی به بررسی افزایش شدید قیمت گوشت در آمریکا پرداخت و نوشت: همین چند روز پیش بود که نوشتیم قیمت عمده فروشی گوشت گاو از ماه فوریه تاکنون ۶۰ درصد افزایش یافته و به رقم بالای ۳۳۱ دلار در هر ۵۰ کیلوگرم رسیده است. البته این ارقام مربوط به چند روز پیش هستند. فقط همین امروز قیمت عمده فروشی ۶/۸ درصد یا ۶۰/۳۲ دلار بالا رفت و به ۴۱۰ دلار رسید که افزایش تقریباً دو برابری را در کمتر از یک ماه نشان می‌دهد. دلیل این افزایش قیمت، فروپاشی بی‌سابقه زنجیره تأمین غذای این کشور است آن‌هم در شرایطی که بیش از ده کارخانه تولید فرآورده‌های گوشتی بواسطه همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.

حتی پس از آنکه ترامپ یک فرمان اجرایی جهت رفع کمبود گوشت صادر کرد، قیمت گوشت گاو باز هم افزایش یافت؛ با این حال، در شرایطی که کارگران فعال در حوزه مواد غذایی دچار ترس شده‌اند و مایل به بازگشت به سر کار نیستند، تلاش ترامپ برای عادی‌سازی قیمت‌ها نتیجه عکس داده و باعث شده مصرف‌کنندگان سراسیمه به احتکار گوشت بپردازند و در نتیجه کمبود بیش از پیش گوشت و افزایش بیش از پیش قیمت‌ها را رقم زده است.

مردم آمریکا به فروشگاه‌های گوشت هجوم برده‌اند

با توجه به موجی از «خرید وحشت» فرآورده‌های گوشتی در سوپرمارکت‌ها، تعداد بیشتری از این فروشگاه‌ها اقدام به وضع محدودیت در زمینه خرید گوشت کرده‌اند. سوپرمارکت زنجیره‌ای کروگر اعلام کرده در پی افزایش نگرانی‌ها در خصوص کمبود گوشت بواسطه اختلال در فرآیند تأمین گوشت در اثر شیوع ویروس کرونا، «محدودیت خرید» گوشت گاو و گوشت خوک در برخی از فروشگاه‌هایش وضع کرده است. دیگر فروشگاه‌های بزرگ نیز اعلام کرده‌اند که انتظار دارند موجودی برخی از انواع گوشت عرضه‌شده در فروشگاه‌هایشان به زودی به پایان برسد. سوپرمارکت زنجیره‌ای کاستکو نیز به کروگر پیوست و اعلام کرد که به هر مشتری فقط سه بسته گوشت می‌فروشد:

کاستکو محدودیت‌هایی در خصوص فروش برخی اقلام وضع کرده تا بدین طریق اطمینان یابد که تعداد بیشتری از مردم قادرند کالای مورد نیازشان را خریداری کنند. تهیه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان کاستکو تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقلام ضروری و پرتقاضا و همچنین دیگر محصولات پرمشتری را فراهم سازند.

محدودیت محصولات گوشتی

بر اساس گزارش‌ها فروش گوشت تازه گاو، خوک، و مرغ بطور موقت به مجموعاً ۳ بسته در ازای هر نفر محدود شده است. از آنجا که فرمان اجرایی ترامپ به رفع کمبود گوشت نینجامیده و زنجیره‌های تأمین گوشت گاو فلج شده‌اند، معلوم نیست مشکل کمبود گوشت چه زمانی و چگونه برطرف خواهد شد، حتی با اینکه قیمت گوشت هر روز به صورت انفجاری افزایش می‌یابد و موجب می‌شود گوشت گاو به یک محصول تجملی در میان ۳۰ میلیون آمریکایی که بطور ناگهانی شغل خود را از دست داده‌اند و نمی‌دانند حقوق بعدی را چه زمانی دریافت می‌کنند، تبدیل شود.

در پایان این گزارش آمده است تا به اینجای کار بحران غذا به گوشت گاو و تا حدود کمتری گوشت خوک محدود شده است (قیمت گوشت خوک به بالاترین رقم طی شش سال گذشته رسید)، اما معلوم نیست چقدر طول بکشد تا دیگر زنجیره‌های تأمین غذا نیز زمین‌گیر شوند و یک تورم شدید در حوزه محصولات غذایی رقم بزنند، از همان نوع ابرتورمی که به اعتراضات و شورش‌های بهار عربی دامن زد و در نهایت به سرنگونی حکومت‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه انجامید.

         

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    80 65
    اگه یک دهم مقداریکه دنبال بدبخت نشون دادن بقیه دنیا هستیم سرمون توی کار خودمون باشه میتونیم کشوری به مراتب بهتر از این که هست داشته باشیم. به امید اون روز
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      43 51
      با خبر رسانی آزاد مشکل داری یا از افول اربابت می ترسی؟
    • US ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      33 32
      مثل اینکه شما با خبررسانی از امریکا زود ناراحت ودلخور می شوی بله قیمت انواع گوشت در امریکا داره سرسام اور افزایش پیدا می کنه ما داریم اینجا خرید می کنیم شواهد افزایش قیمت گوشت هستیم حالا تو چرا ناراحت شدی ‌فوری آن را به ایران ربط می دهی سایت خبری هست وموظفه که خبر رسانی کنه حالا طبق معمول یک عده خوششان می اید ویک عده بدشان می اید حالا اگر نمی خواهی باور کنی خوب رجوع کن به شبکه های خبری داخل امریکا مثل سی آن آن ویا فاکس نیوز شب وروز در حال مطرح شدن هست حالا این خبر را از قول یک سایت ایرانی می بینی فوری طبق معمول بعضی ها موضع گیری می کنید واحساس ناراحتی می کنی که چرا در باره امریکا گفته.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      43 10
      من با خبر رسانی مشکلی ندارم. اتفاقا خیلی خوبه که بدونیم کشورهای دیگه هم دچار مصائب و مشکلات هستند. اما وقتی می نویسید " بحران غذا در آمریکا" آدم به این فکر می افتد آن زمان که قیمت گوشت 150 درصد در ایران افزایش یافت ما از داخل کشور نمی شنیدیم رسانه ها بگویند: بحران غذا!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      14 17
      مگه امریکا هم تحریمه
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      16 22
      تو ایران اگه یگ گوسفند در یکی از آغل های روستایی گوشه کشور عطسه کنه سریع وبصورت ۲۴ ساعته صدای شیطان بزرگ من وتو بهائیان رژیم کودک کش ایران اینتر نشنال ال سقوط پی پی سی ملکه روباه فرتوت وپیر تمام خبر هایی رو که دارن پخش میکنن میزارن کنار یکیشون تیتر میزنه عسطه مشکوک یکی دیگه میگه عطسه مرگ یگی دیگه میگه عطسه خانمان برانداز اون یکی تیتر میزنه عطسه پایانی چهل سالگی انقلاب ایران ... کارشناساشون میان به بهانه اطلاع رسانی و مثلا آزادی جراید و خبر گذاریها تحلیل ونقد هایی میکنن که گویی روز رستاخیر به پا شده است و دیگر کار از کار گذشته است ،، حالا یه خبر گرانی گوشت در کشور شیطان بزرگ که هیچگاه تحریمی دران وجود نداشته و هرروز رسانه هاشون میگن اینجا مدینه فاضله است همه چی گل وبلبله !!چرا اینهمه شما جوگیر شدی یارو ... چرا تمام گیر وگور اونطرف عادیه و این طرف پایان دنیا است ؟؟!!
    • DK ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      8 16
      این اسمش خبر رسانی هست. شما انگار خبررسانی که خودش یک شغل هست رو با فضولی خاله زنک ها اشتباه گرقتی. مرزها رو نادیده نگیر جناب
    • محسن IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      20 7
      اولا دنبال صف بندی نباشید بهتره و تا یه انتقاد میشه آمریکا را ارباب کسی ندونید بهتره!! ثانیا گوشت شده حدودا کیلویی ۷ دلار که با دلار جهانگیری باید حساب کرد نه با دلار کلید! ثالثا سبک خبرگزاری بی انصافی هم هست که اعلام میکنه ۵۰ کیلو شده ۳۳۱ دلار!!! رابعا یه خرده از پشت میز بیایید بیرون ببینید تو ایران گوشت با دلار جهانگیری شده حدود ۲۰دلار!!! خامسا ....
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      13 19
      غربگدایان داخلی دچار شکست روحی شده اند و نمی توانند شکستن بُت شان (امریکا) را ببینند.
    • DE ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      5 5
      قیمت گوشت گاو در آمریکا بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت. خخخ وقتی گاوچران ها با تولید گاو مشکل پیدا کنند وای به بقیه .هرچه بگندد نمکش میزنند - وای به روزی که " بگندد نمکش میزنند " !! مشرق چرا ننوشتی در روسیه قیمت گوشت گاو 60 % زیاد شد تا نوکران امریکا و غربگدایان برات کف کنند.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    58 27
    مشرق حسود و عقده ای. باعث خنده میشی دمت گرم
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      11 16
      خوب سوزش پیدا کردی ، شما که دلقک خاص و عام هستید . بخصوص که مزدورانی مثل شما را دایی رییست ، ترامپ ، گاو شیرده می خواند . می دونی معنی اش چیه ؟؟ محترمانه گفته ، شما سگهای آمریکا هستید و هر وقت وقتتان تمام شود ، مثل لجن دور می اندازند .
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      29 21
      از درد کشیدن مردم بدبخت آمریکا می خندی حیوان صفت؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      5 17
      رژیم ها و مردمان امریکا انگلیس ورژیم کودک کش از درد ورنج کشیدن ملت بزرگ ایران لذت میبرن نگاه انها به ملت ها دیگر یک نگاه متفاوت است انها خودشان را متمدن میدانند و نگاهشان به ملت های دیگر نگاه برده داری میباشد فکر میکنند ثروت های مردمان دیگررا باید چپاول کنند و ملت ها باید برده های ایشان باشد همانطور که دویست میلیون سرخ پوست و ساکنان اصلی و بومی امریکا را نابود کردند و همین کار را بادیگر ملتهای جهان انجام میدهند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    40 50
    10:36 هرجا خبری راجع به رژیم تروریست امریکا هست، ماله کشان عصبانی بدبخت فورأ حضور پیدا می‌کنند!!!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    42 25
    آمریکای وحشی
  • مرصاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    15 1
    مشرق ! جونده ! درست تیتر بزن ! چند بار بگیم ؟!
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    12 30
    خداوند متعال در قرآن کریم وعده چرخش طعم پیروزی و شکست را به ملتها داده است و اکنون قاعده چرخش ایام در حال بروز و ظهور است و بدون اندکی شک ، آمریکا هم مثل شوروی فرو خواهد پاشید
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    36 15
    خبر فوری گوشت تو ایران ۶۰. درصد ارزان شد!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    36 14
    با دلار 17000 تومان هم که حساب کنیم گوشت شده کیلویی140000تومان . خب پس ببین تو مملکت ما چه خبره . بهتره یه خبر هم از کشور خودمون کار کنید که این دولت چه بر سر ملت دراورده
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      8 22
      شلغم استقلال هزینه داره بعد امریکا که چهل سال سخترین تحریم های تاریخ رو تجربه نکرده در زمان طاغوت شاه هم ایران گاو شیرده بود اما تورم ۷۰۰ درصدی رو تجربه کرد یکم روزنامه های انزمان رو بخونی نمیمیری
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      8 13
      11:59 ببخشید بلاتشبیه وقتی ایران اینترنشنالِ سعودی از صبح تا شب راجع به حقوق بشر و وضعیت بد زنان در ایران هزیون میگه، تاحالا شده بری کامنت بزاری که اگه بلدین برین کشور خودتونو درست کنین؟؟ مطمئنأ خیر، رفتین براشون کف و سوت هم زدین چون مشکل شما با نظامه و این حرفها به قول خودتون بهانه هست!!!
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      23 7
      لعنت به این استقلالی که جز بدبختی چیزی توش نیست ، جیرخورایی مثل تو ازش دفتع میکنن، معلوم نیست به کدوم اخر بندی
    • به IR ۱۷:۰۱ - IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      6 18
      راست می گویی. استقلال جز بدبختی برای افراد ذلیل چیزی ندارد. پرنده ای که عادت کرده در قفس آب و دانه آماده بخورد اگر آزادش هم بکنند خودش دوباره بر می گردد داخل قفس! آزاده برای نام می میرد و سفله برای نان. البته جالب است اکثر این کسانی که ضد مقاومت و استقلال هستند همه شکم سیرهای بالاشهری هستند.
  • حسین IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    32 9
    به عنوان خبر اول یک سایت خبری، اونهم تو وضعیت فعلی ایران واقعا خنده داره ، جز نمک پاشیدن به زخم مردم چیزی نیست حداقل بذارینش این گوشه کنارا
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    29 28
    ابرقدرتی بدون تحریم توسط یک ویروس کوچک ور شکسته شده اگر تحریم بود چه می شد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    29 1
    یعنی بخوای حساب کنی هنوز گوشت در آمریکا ارزونتر از ایرانه. البته درآمد هم که بماند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      2 5
      گزارش تایم ازفقر معلم های آمریکا: //من۲۰ سال تجربه کار دارم اما پول برای تعمیر ماشین خود؛ دکتر سر درد؛ پس انداز برای فرزندان خود؛ ندارم. // من یک معلم در آمریکا هستم //[منبع: ti.me/2QrxruV]// //من با فرزند کوچکم یک تخت مشترک در آپارتمانی کوچک دارم. من ۱۰۰۰ دلاربرای لوازم کار(خودکار و مداد..) دادم.. به سبب کاهش بودجه۳ بار اخراج شدم (من یک معلم در آمریکا هستم). //[منبعti.me/2QrxruV] // من مدرک فوق لیسانس دارم من ۱۶ سال سابقه کار دارم من دو شغل دیگر هم دارم من مجبورم پلاسمای خون خود را بفروشم تا بدهی خود را بدهم. ( من یک معلم در آمریکا هستم). //منبع:ti.me/2QrxruV// سناتور برنی سندرز: نیم میلیون آمریکایی در خیابان می خوابند! ( سناتور ایالت ورمونت آمریکا): (پانزده میلیون کودک نیز در فقرمطلق به سر می‌برند). //(یک سوم آمریکایی‌ها نیز مراقبت‌های بهداشتی کافی ندارند). ....از دید من، انسان بودن به معنای این است که شما حق دارید که یک سقف بالای سرتان، دکتر و معیارهای یک زندگی با عزت را داشته باشید. تمام این مطالب با ذکر منابع آمده است تا چنانچه کسانیکه خواستار باشد بتواند از منبع خبرها مطلع گردد..
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    24 1
    یعنی الان که گرون شده اونجا یه کارگر با حقوق 2000 دلاری میتونه 250 کیلو گوشت بخره. البته اینجا حداکثر 25 کیلو. خدا را شکر هنوز زنده ایم.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    17 3
    کثافت ها خجالت بکشید گوشت در آمریکا کیلویی 6 دلار در جایی که یک کارگرش 2500 دلار حقوق داره
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      3 15
      پس این صفهای کیلومتری دریافت غذا برای چیست؟
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    21 1
    طبق این گزارش با وجود 60 درصد افزایش قیمت ، یک کیلو گوشت معادل یک هزارم حقوق یک معلم در اونجاست . اینجا صدقه سر تورم جهنمی 3 سال اخیر یک کیلو گوشت معادل چند درصد حقوق یک معلمه ؟ مقاله از شاهکارهای اصلاح طلبها بذاری بهتره
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    28 6
    با این خبر خودتان را رسوا کردید در آمریکا گوشت کیلویی 6 دلار است یعنی یک کارگر ساده بیسواد می تواند با حقوق یکماهش 400 کیلو گوشت بخرد و اینجا یک کارمند با 30 سال سابقه 50 کیلو .این است تفاوت آنها با شما شارلاتان ها
    • US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      7 29
      همونایی که به روحانی رأی دادن و کشور رو به این وضع کشوندن حالا اومدن دارن بد و بیراه میگن. کاشکی اون موقع که تو خیابونا قر میدادید یکم فکر میکردید.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    20 4
    مشرق جون با این مقالت نشون دادی چقدر ما بدبختیم... گوشت در آمریکا به پول ما قبلا 90 بوده الان شده 140 البته با دلار 18 هزار تومن...البته. با دلار 9 هزار حساب کنید میشه کیلو 70 تومن.. یعنی گرون شده شده 70 تومن....حقوق هم که در آمریکا 30 برابر ایرانه یعنی 60 میلیون ... ولی گوشت هم قیمت ایران.. خدایا کاش آمریکایی بودیم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    26 1
    هنوز خیلی ارزونه اونجا. قدرت خریدشون بالاست.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    20 1
    قیمتش اونجا به اندازه قیمت مرغ در اینجاست.
  • FR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    10 3
    هنوز نفهمیدین مردم احتکار نمیکنن ...
  • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    25 5
    هر ۵۰ کیلوگرم 410 دلار؟ یعنی هر کیلو کمتر از 10 دلار؟ یعنی یه نفر با پایینترین دستمزد موجود در آمریکا میتونه به ازای هر ساعت کار بیش از یک کیلو گوشت گاو بخره؟؟ یا مدینه ی منوره!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      5 5
      اولا این قیمت عمده فروشی است. ثانیا طبق عادت مردم در آمریکا مردم هفته ای بالای 10 کیلو گوشت مصرف می کنند.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      7 2
      اینا که منفی دادند حالیشون هست که به چی منفی دادند. بابا ریاضیات که نیست منفی و مثبت داشته باشد. بلدی جوابش را بده.
    • DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      5 5
      ۱۷:۱۴.....یعنی یه نفر با پایینترین دستمزد موجود در آمریکا میتونه به ازای هر ساعت کار بیش از یک کیلو گوشت گاو بخره؟؟..// آقای خره پس این چند میلیونی که بیکار شدند و به نان شب محتاج و در صفهای کیلومتری منتظر یک بسته غذا هستند با کدام پول گوشت گاو بخرند گاو. به گفته معتبرترین روزنامه های امریکایی میلیونها شغل برای همیشه در امریکا از بین رفت و خواهد رفت. مشکله مدینه فاضله تون و الگوی غربیتون داره غرق میشه نه؟ ابر قدرت قدر قدرت جلی شوکت آی زکی
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      10 1
      17:23! یه چیزی بگو بگنجه. 10 کیلو تقریبا یک و نیم شقه گوسفنده. یعنی هر 10 روز یه گوسفنده میخوره یه نفرشون؟ همین گیج بازیاست که ما به این روزا افتادیم.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    2 4
    نتیجه انتخاب یک فاسد
  • حسینعلی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    1 3
    مگه ضریب خودکفایی آمریکا ۱۱ نبود
  • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    15 0
    حرف از گوشت میزنید؟ مردم بعضی جاها به خاطر آب آشامیدنی مورد ضرب و شتم قرار میگیرند... کجای تاریخ تکرار شده بود این جریان؟
  • محمدایوب IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    4 6
    بهترین زمان است که اصلاح طلبان رابه آمریکا صادرکنیم
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    9 1
    کدوم هجوم؟ اینجا که خلوته.
  • غربگدا US ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    1 2
    با این خبرها به ناموس بعضیا فحش ندید !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس