برایان هوک

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه‌ای مدعی شده ایران بدون فشار اقتصادی پای میز مذاکره نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده ایران بدون فشار اقتصاد و «تهدید باورپذیر نظامی» پای میز مذاکره نخواهد آمد. 

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران مصاحبه‌ای با نشریه فارن‌پالیسی هدف سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را آوردن تهران پای میز مذاکره توصیف کرده و در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد این هدف جز با فشار اقتصادی و تهدید نظامی محقق نخواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

برایان‌هوک: هدف دولت ترامپ کشاندن ایران به میز مذاکره است

هوک گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ مایل به حضور ایران بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جامع است که در آن به تمامی تهدیدهای ایران علیه صلح و امنیت پرداخته می‌شود.»

مقام آمریکایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت ترامپ بعد از گذشت دو سال از خروج از برجام تا چه اندازه به چشم‌انداز دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران نزدیک شده گفت: «این سئوالی است که رژیم باید به آن پاسخ دهد.»

او در ادامه گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ در سراسر دوران ریاست‌جمهوری پذیرای گفت‌وگو با ایران  بوده. بنابراین اینکه آیا به توافق جدید نزدیک‌تر شده‌ایم سئوالی است که رژیم باید به آن پاسخ دهد- آنها باید دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهند نه اینکه به تهدید و اخاذی و باج‌خواهی هسته‌ای که ما فریبشان را نمی‌خوریم روی بیاورند.»

برایان هوک در ادامه مدعی شد: «در این مورد، ما می‌دانیم که ایران بدون فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و تهدید باورپذیر به بازدارندگی نظامی در جهت دفاع ما از منافعمان، پای میز مذاکره نخواهد آمد.» 

برایان هوک مدعی شد که دولت ترامپ از تمامی این عوامل استفاده کرده و به همین دلیل شانس دولت او برای رسیدن به توافق جدید افزایش یافته است. 

او گفت: «همان‌طور که می‌دانیم ما تمامی این سه عامل را به میدان آورده‌ایم و این شانسمان برای رسیدن به توافقی که نیازش داریم را افزایش می‌دهد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    15 0
    چرت نگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مرگ بر آمریکا!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    25 1
    ای جوک سیاسی بدان اربابانت که تو را برای خنده استخدام کرده‌اند هیچ غلطی نتوانستند بکنند، تو هم چند مدتی انتربازیهات را نمایش بده که وقتت رو به پایانست.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    23 1
    با این افتضاحی که در مورد کرونا به بار آوردین مگه دیگه کسی شما رو آدم حساب میکنه؟!!!! مذاکره پیشکش!
  • . IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    9 1
    برایان خوک! اگر نیم نگاهی به رفتار سردمداران احمق پیشین خود بیندازی می بینی که آنها هم در این چهل سال مثل تو و ترامپ فکر میکردند ولی در آخر نقره داغ شدند. این خوک به اندازه ای احمق است که نمی تواند ببیند که اوباما هم دنبال تحریمهای فلج کننده بود. آخه احمق لااقل صبر کن نفتکشها از کارائیب برگردند بعد حرف از تحریم بزن! آخه احمق صبر کن آواربرداری عین الاسد تمام شود بعد از تهدید نظامی حرف بزن! حماقت رژیم آمریکا بیشتر از دشمنیشان مرا عصبانی میکند!
  • رضا IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    12 1
    ايشالا داغ مذاكره رو ميذاريم روى دل خودت و ارباب ابلهت
  • ابراهیم IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    6 1
    شروطی که امریکا گذاشته برای ایران هر کشور عاقل دیگه ای هم باشه نمیاد پای میز مذاکره.
  • شرقی US ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    11 1
    ایران آن دستی که بتن کرد نیست، ایران آن دستی ست که ماهواره را در مدار قرار داد.
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    12 1
    این بدبخت اخرش سکته میکنه
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      6 0
      از قیافه ی همیشه قرمزش معلومه، انگار همواره در حال زور زدنه، خخخ
  • ش. AE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    2 0
    یکی نیست به این ابله بگه با تو و اون رییس جمهور قاتل چه مذاکره‌ای؟؟؟؟ حالا هم به التماس افتادید جلوی چشمان کور شما ایران مناسبات اقتصادیش رو انجام میده مذاکره با ایران رو هم به گور میبرید
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    2 0
    ترامپ بالاخره رفیقهایی مثل خودش دور خودش جمع کرده !
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    مشکل اینجاست که چند سال یکسری افراد جدید در امریکا سرکار میایند .از تجارب قبلی استفاده نمیکنند.و این افراد با انرژی جدید هستند و تمام سعی خود را میکنند که به نتیجه برسند.این وسط ما اذیت میشیم.باید کار را یکسره کرد و حریف را از میدان بیرون انداخت
  • سرباز IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    5 0
    حق گرفتنی است نه دادنی مجموع جمعیت کشور هایی که با آن ها مرز آبی یا خاکی داریم نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفر است و این یعنی یک بازار بزرگ در بیخ گوشمان
  • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    4 0
    که چی بشه مگه با مذاکرات قبلی چه گلی بر سر ما زدید که دوباره مذاکره . مذاکره کنیم که یک احمق دیگه مثل ترامپ بیاد بزنه زیر همه چی گم شن برن
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    3 0
    هر مزخرفی که می خواهد بگوید .تهدید جهانی خودشان و همفکران دنیا طلب شیطان صفتشان هستند. باید به او گفت ، مطمئناً نوبت تو هم می گذرد و اندوخته ای جز جنایت و خباثت برای خودت ذخیره نکرده ای. امثال تو دنیا طلب باید بر ذمه شان حق الناس باشد و نه فقط حق الناس یک یا چند نفر ، بلکه حق الناس ملتها . در روز حساب الهی می فهمید که بهای این حق الناس چیست.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    4 0
    برو گمشو عوضی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    2 0
    فشار اقتصادی بر ما، برای شما هم دردناک خواهد بود. بهتون قول میدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس