کد خبر 1074977
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
زمان پخش «عصرجدید» در ايام نوروز ٩٩ مشخص شد

با آغاز کرونا برخی برنامه‌ها مثل عصر جدید، تصویربرداری خود را متوقف کردند و برنامه‌ها و مسابقه‌هایی با رعایت موازین بهداشتی و بدون تماشاگران حاضر در استودیو به کارشان ادامه دادند.

به گزارش مشرق، اسفند سال گذشته بود که فصل دوم «عصر جدید» روی آنتن رفت، اما پس از چند قسمت، کرونا همه را غافلگیر کرد و به این ترتیب قسمت‌های ضبط شده این برنامه تا مدتی روی آنتن بود و قسمت‌هایی هم بدون حضور تماشاگر ضبط و پخش شد. پس از نوروز پخش این برنامه ادامه پیدا نکرد و به‌خاطر سلامت عوامل و شرکت‌کنندگانی که برای شرکت در عصر جدید لاجرم به سفر از نقاط مختلف کشور به تهران بودند، تصویربرداری متوقف شد. حالاها خبرهای تازه‌ای از این برنامه به گوش می‌رسد.خبر اول را به تازگی احسان علیخانی در لایو اینستاگرامش با حجت‌الاسلام زائری داد و گفت ادامه عصر جدید از شنبه، سوم خرداد روی آنتن می‌رود؛ خبری که بسیاری از علاقه‌مندان این برنامه استعدادیابی منتظر شنیدنش بودند. جام‌جم پیگیر این آغاز دوباره شده و در این گزارش جزئیات بیشتری آورده است. اگر پیگیر سرنوشت استعدادهای فصل دوم عصر جدید هستید، خواندن نوشتار پیش رو را که از ادامه‌یافتن این فصل، ‌دستاوردهای فصل او ل و سرنوشت دیگر برنامه‌ها با شرایط کرونا گفته است را به شما پیشنهاد می‌کنیم .

دوباره با «عصر جدید»

در این سه ماه، تصویربرداری برنامه عصرجدید تعطیل بوده و به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها و جاهای مختلف در کشور، شرکت‌کنندگان نمی‎توانستند تمرین خوبی داشته باشند. به گفته عوامل برنامه برای سلامت شرکت‌کنندگان و تماشاگران، مجبور نشدنشان به سفر کردن و امنیت گروه برنامه‌ساز این اتفاقات افتاد و ضبط قسمت‌های باقیمانده متوقف شد با این‌که فشار زیادی از سوی مخاطبان برای ادامه عصر جدید و تماشای آن وجود داشت. در این زمان مربیان برنامه به صورت آنلاین با شرکت‌کنندگان در تماس بودند، اما به هر روی کار برای همه مشکل بوده و کرونا یکسری امکانات را از شرکت‌کنندگان دریغ کرده بود. همین موضوع به تولید، ضبط، پخش و تمرین شرکت‌کنندگان عصر جدید آسیب رساند.

اعضای گروه الان درصدد هستند مشکلات را رفع و رجوع و شرایط را بهتر کنند. این برنامه فعلا بدون تماشاچی در حال ضبط است، یعنی قسمت‌های ابتدایی که روی آنتن می‌رود بدون حضور تماشاگران خواهد بود. کم‌کم و با توجه به تغییراتی که ایجاد می‌شود تماشاگران با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی اضافه خواهند شد. احسان علیخانی هم در لایوی که با حجت‌الاسلام زائری داشت، به شروع ضبط و پخش ادامه فصل دوم عصر جدید هم اشاره کرد و گفت: عصر جدید از شنبه سوم خرداد روی آنتن می‌رود و از این پس هر هفته شنبه و یکشنبه با علاقه‌مندان همراه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

موتور عصر جدید برای پخش در ماه مبارک روشن شد

عصر جدید در سیل و ...

این برنامه چه در زمان پخش فصل اول و چه فصل دوم، سعی داشت پویش‌های مردمی و حرکت‌های مردمی راه بیندازد. برای مثال برای کمک به سیل‌زدگان وارد عمل شد و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد. داوران این برنامه همچنین با حضور در بیمارستان کودکان مفید دیداری با بچه‌های بیمار داشتند. در این فصل نیز با اعلام علیخانی در برنامه، کمک‌هایی برای خانواده‌های آسیب دیده از کرونا جمع‌آوری شد. باید دید با ادامه پیدا کردن عصر جدید چه کارهای تازه‌ای در راه است.

برنامه‌ای که دیده شد

فصل اول: این برنامه در زمان پخش معمولا در نظرسنجی‌ها از نظر تعداد تماشاگران و رضایت مخاطبان در صدر قرار داشت. در نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما که پس از فصل دوم این برنامه انجام شد، از جامعه آماری با جمعیت ۸۱۸ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما ۶۵.۳ درصد پاسخگویان به نحوی بیننده مسابقه عصر جدید بودند که ۹۴ درصد از این بینندگان در حد زیاد از این مسابقه رضایت داشته‌اند. از این تعداد، زنان با آمار ۶۷.۵ درصد و مردان با آمار ۶۲.۹ درصد بیننده این مسابقه بوده‌اند. همچنین میان گروه‌های سنی مختلف نوجوانان با ۸۴.۹ درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی بیننده عصرجدید بوده‌اند.

ویژه برنامه نوروز: نوروز امسال هم که این برنامه روی آنتن شبکه سه رفت، در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما با 65.5 درصد مخاطب نسبت به دیگر برنامه‌های شاخص نوروزی، بیشترین تعداد بیننده را پای خود نشاند.

یک رکورد تازه: در قسمت نهایی فصل پیشین، رکورد جدیدی از تعداد شرکت‌کنندگان در بخش رای مردمی ثبت شد. در این نظرسنجی به طور کلی  24میلیون و 405هزار و 608 نفر شرکت کردند و به این ترتیب پنج نفر اول این فصل از رقابت عصر جدید معرفی شدند.

کیفیت با کاهش رقابت

عصر جدید در فصل اول و در مرحله مقدماتی در 26 برنامه که در هر قسمت هفت شرکت کننده حضور داشت، برگزار شد. به عبارتی سری اول این برنامه میزبان بیش از 140 شرکت کننده بود. در سری اول از هر برنامه دو نفر به مرحله بعد می‌رفتند و در آخر بعد از پشت سرگذاشتن دیگر مراحل، در نهایت 60 نفر به فینال می‌رسیدند.

در این سری هم بیشتر از ۱۲ هزار فیلم از طرف متقاضیان ارسال شده که توسط تیمی از عوامل برنامه طی سه چهار ماه بررسی و از میان آنها تعدادی انتخاب شدند. در ادامه از بین افراد انتخابی حدود هزار نفر به صورت حضوری به محل برنامه دعوت شدند و در دور بعدی، از بین آنها ۴۰۰ نفر به مرحله آزمون نهایی راه پیدا کردند. بعد از اینها هم نوبت به راستی آزمایی همین تعداد رسید و در طول آن، از بین 400 نفر نیمی از آنها یعنی حدود 200 نفر از داوطلبان به مرحله بعدی یعنی مسابقه عصر جدید راه پیدا کردند.

با همه اینها گویا قرار است در این سری با کم کردن تعداد رقبا به کیفیت کارها اضافه شود تا جایی که در نهایت حدود 20 نفر قرار است با هم مسابقه دهند، این اقدام هم طبعا باعث می‌شود شاهد تلاش بیشتر و کارهای نو و خلاقانه‌تری از تعداد باقیمانده باشیم. در کنار اینها، اعضای تیم عصر جدید که در زمان شروع فصل دوم مثل ما فکرش را هم نمی‌کردند قرار است گرفتار چه بلایی شوند، استودیی را تدارک دیدند که در آن تماشاگران بیشتری نسبت به قبل می‌توانستند حاضر شوند. همچنین قرار بود با افزایش تعداد حاضران در استودیو از آنها در بخش‌های مختلف هم به صورت فعال‌تر برای افزایش هیجان و کمک به داوری عادلانه‌تر کمک گرفته شود، اقدامی که البته این روزها چندان به کار نمی‌آید.

در ادامه چه خبر است؟

 به دلیل آزاد شدن عبور و مرور بین‌شهری، تصویربرداری ادامه برنامه و آمدن شرکت‌کنندگان از شهرهای مختلف به استودیو ادامه پیدا کرد. البته این روزها از هلال احمر و نیروهای اورژانس سر صحنه حضور دارند و همه پیش از ورود به استودیو از نظر سلامت بررسی و کنترل می‌شوند.

 گروه این روزها در حال تصویربرداری قسمت‌های تازه است و تاکنون چهار قسمت از این برنامه بدون تماشاگران ضبط شده است.

 با نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت، به‌زودی حضور تماشاگران هم در این برنامه میسر خواهد شد.

 هشت قسمت از برنامه روی آنتن رفته است، 12قسمت دیگر از مرحله مقدماتی باید پخش شود. به این ترتیب همچنان افراد و گروه‌هایی هستند که هنوز روی صحنه عصر جدید نیامدند و وارد گود این رقابت نشدند.

 شیوع ویروس کرونا و توقف تصویربرداری، این فصل از عصر جدید را طولانی کرد و به همین خاطر فینال زمستان روی آنتن خواهد رفت.

 پس از مقدماتی، به ترتیب مراحل دوم، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود.

کار با کرونا

با آغاز کرونا برخی برنامه‌ها مثل عصر جدید، تصویربرداری خود را متوقف کردند و برنامه‌ها و مسابقه‌هایی با رعایت موازین بهداشتی و بدون تماشاگران حاضر در استودیو به کارشان ادامه دادند. برخی از آنها را اینجا آورده‌ایم:

 مسابقه ایران: این برنامه تصویربرداری خود را ادامه داد و با گزارش جام‌جم از پشت‌صحنه آن، مشخص شد برای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان، پزشک قبل حضورشان در سوله آنها را معاینه می‌کند.

 دورهمی: این مجموعه تا مدتی مانند گذشته با حضور تماشاچیان ضبط می‌شد و روی آنتن می‌رفت. با بحرانی شدن کرونا تماشاچی‌ها با رعایت فاصله اجتماعی به استودیو می‌آمدند، اما این هم دیری نپایید و مدیری اعلام کرد در برنامه بدون حضور مردم با مهمانش در استودیو گپ می‌زند.

 دست فرمون: تصویربردای این برنامه وابسته به تماشاگر نیست و از این‌رو قسمت‌های آخر و مرحله نهایی آن بدون حضور تماشاچیان پخش شد.

 خونه مونی: این برنامه حسابش از دیگر برنامه‌ها جداست و به دنبال شیوع ویروس کرونا با شعار در خانه ماندن روی آنتن رفته است. خونه‌مونی در استودیو تماشاگر ندارد، با وجود این، همه عوامل با رعایت نکات بهداشتی روی آنتن می‌روند.

کودک شو: این برنامه هم مدتی است بدون حضور تماشاگر ضبط و پخش می‌شود.

 پنج ستاره: از آن برنامه‌هایی بود که در پی شروع کرونا بدون حضور تماشاگران تصویربرداری خود را ادامه داد.

 بدون توقف: این برنامه هم تصویربرداری قسمت‌های تازه در شرایط کرونا را بدون تماشاگران حاضر در استودیو پیش برد.

 میدون: عوامل این برنامه در حال تصویربرداری فصل دوم بدون حضور تماشاگر هستند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس