کد خبر 1074883
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
حاج قاسم نمایه

بی‌تردید سردار سلیمانی نقش محوری در شکست داعش و تروریسم تکفیری در کشورهای عراق و سوریه داشت و، چون خاری در چشم صهیونیست‌ها و اربابان امریکایی آنان به حساب می‌آمد.

به گزارش مشرق، « رسول سنائی‌راد » در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

سردار سپهبد قاسم سلیمانی را می‌توان سید شهیدان مقاومت و شهید شاخص قدس شریف نامید که گرچه در جوار فرودگاه بغداد و توسط تروریست‌های امریکایی آسمانی شد، اما بی‌تردید در زمره شهیدان عالیقدر مبارزه در راه آرمان فلسطین و قدس شریف به حساب می‌آید.

شهادت او به دستور شخص رئیس‌جمهور امریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی و طراح سناریوی ظالمانه معامله قرن یا جنایت بزرگ قرن علیه فلسطین، حاصل کینه‌جویی و تصور جنون‌آمیز و عصبی سران کاخ سفید، نوعی خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها و پوشاندن شکست‌هایی بود که با سرنوشت فلسطین و قدس شریف نیز مرتبط می‌باشد. شکست‌هایی که از نگاه سران کاخ سفید و دوستان صهیونیست آنها، حاصل مقاومت و مجاهدت‌هایی است که شهید سلیمانی با ایفای نقش محوری و برجسته آن‌ها را رقم زده و اضطراب و استیصال را بر صهیونیست‌ها و اربابان امریکایی آن‌ها تحمیل کرده است. شکست‌هایی که ریشه در واقعیت‌های زیر دارد:

۱- حفظ و تقویت سازمان‌های جهادی در لبنان و فلسطین که علمدار مبارزه اسلامی علیه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی بوده و الهام‌بخش مقاومت اسلامی در منطقه به حساب می‌آیند. بی‌تردید تداوم و توسعه حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و انصارالله در یمن به مدیریت و تدابیر شهید سلیمانی وامدار است و قدرت‌یابی و استحکام این سازمان‌ها کابوس رژیم صهیونیستی به حساب می‌آیند.

۲- فرسایش، تقلیل و تحلیل قدرت تهاجمی و هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی با تحمل شکست‌های پیاپی در لبنان و غزه و واداشتن ارتش تروریستی و جنایت‌پیشه صهیونیست‌ها به انفعال و فرو رفتن در لاک دفاعی و بالاتر از آن اجبار رژیم صهیونیستی به عقب‌نشینی از ایده از نیل تا فرات انجامیده که کشیدن دیوارهای امنیتی نماد افول قدرت تهاجمی صهیونیست‌ها و پذیرش شرایط تدافعی و انفعال می‌باشد.

۳- برملا شدن چهره نفاق برخی دولت‌های سازشکار و کاسبکار منطقه‌ای در موضوع فلسطین که همواره از پشت به مظلومان فلسطینی خنجر زده و در عین خیانت به آرمان قدس ادعای دفاع از قدس و مظلومان فلسطینی نیز داشتند. اما قدرت‌یابی محور مقاومت، مجاهدت‌های شهید سلیمانی و رزمندگان بدون مرز و همراه او، این دولت‌ها را تحت فشار کاخ سفید و خود صهیونیست‌ها ناچار به اعلام حمایت و همراهی آشکار با اشغالگران قدس شریف و آشکار ساختن مواضع و ماهیت اصلی‌شان کرد.

۴- توسعه جغرافیای مقاومت اسلامی و یکپارچه‌سازی آن با تبدیل بحران و تهدید برآمده از تروریسم تکفیری در سوریه و عراق و تبدیل آن به فرصتی برای مقاومت اسلامی حامی آزادی قدس شریف و ناکام گذاشتن جنگ نیابتی مطلوب رژیم صهیونیستی در محیط پیرامونی اشغالگران فلسطین که نه تنها فرسایش جهان اسلام را به نفع صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد، بلکه فلسطین و مسئله اشغال آن توسط صهیونیست را به حاشیه برده و نوعی حاشیه امن برای صهیونیست‌های اشغالگر و جنایتکار فراهم کرده بود.

بی‌تردید سردار سلیمانی نقش محوری در شکست داعش و تروریسم تکفیری در کشورهای عراق و سوریه داشت و، چون خاری در چشم صهیونیست‌ها و اربابان امریکایی آنان به حساب می‌آمد.

۵- تغییر موازنه قدرت بین مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی با اثبات ناتوانی ارتش جنایتکار و تروریستی رژیم صهیونیستی در برابر قدرت جهادی برآمده از باورهای دینی و اراده سازمان‌های جهادی مقاومت اسلامی که از جنگ ۳۳ روزه کلید خورده و به صورت روندی مداوم و توقف‌ناپذیر درآمده است. در جنگ ۳۳ روزه که با حضور مستقیم شهید سلیمانی در بین مجاهدان حزب‌الله عملیاتی شد، نخستین‌بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل ۷۴ شهید جنبش مقاومت اسلامی لبنان، ۱۱۷ نظامی صهیونیست کشته شدند. در حالی که تروریست‌های صهیونیست در جنگ سال ۱۹۶۷ با ارتش‌های چند کشور عربی، تنها ۱۶ کشته داده بودند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به‌رغم بمباران‌های سنگین و فشار علیه شهروندان غیرنظامی و زیرساخت‌های شهری لبنان، هیچ دستاورد نظامی نداشت و نیروی دریایی ارتش صهیونیستی برای اولین‌بار ضربات مهلکی دریافت کرده و امنیت توپ‌باران ساحلی بدون هر واکنش از آنان گرفته شد.

نتیجه این تغییر در موازنه را باید عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از نوار غزه و همچنین احداث استحکامات پیچیده و سنگین در مرزهای لبنان و نوار غزه مشاهده کرد و احساس ناامنی و مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی به وطن اصلی و گذشته آنان را بدان افزود.

البته پذیرش واقعیت‌های فوق برای صهیونیست‌ها بسیار تلخ بوده و قطعاً به دنبال انتقام‌جویی و جبران قدرت از دست‌رفته خود با حذف چهره مبارز و استراتژیستی، چون سردار سلیمانی بوده، اما ترس از عواقب آن موجب احتیاط آنان می‌شود و لذا این جنایتکاران امریکایی بودند که با اقدامی نیابتی، با تروریسم آشکار دولتی، سردار شجاع دفاع از آرمان قدس شریف را به‌صورتی بزدلانه و ناجوانمردانه ترور کرده و به شهادت رساندند.

اقدامی که عظمت شهید سلیمانی و حقانیت و ارزش بالای مجاهدت‌های او را روشن‌تر ساخت و ماهیت امریکایی و صهیونیستی جبهه مقابل او و ماهیت ضدامریکایی و ضدصهیونیستی جبهه خود او و مقاومت اسلامی را نیز به جهانیان معرفی کرد.

او که قهرمان مبارزه با تروریست‌های وحشی تکفیری و مغضوب تروریست‌های جنایتکار صهیونیست بوده با عملیات تروریستی نظامیان امریکایی به شهادت رسید تا خود سندی از مظلومیت و در عین حال رشادت و عظمت جهاد و شهادت در راه آزادی قدس شریف و دفاع از مظلومان فلسطینی و پاسداشت آرمان اسلامی فلسطین باشد. فرماندهی نیروی قدس برازنده او و شهادت در راه آزادی قدس افتخار اوست و یاد او در کتیبه‌های مسجدالاقصی جاودانه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس