کد خبر 1074660
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

تاکنون چند بار نام پی اس ووچر به گوشتان خورده است؟ احتمالا اگر اهل دنیای اقتصاد هم نباشید و تاکنون نخواسته باشید از سایت های خارجی محصول یا خدماتی را دریافت کنید، عنوان پی اس ووچر یا همان پریمیوم ووچر را در انواع اکانت های خود مانند اکانت پلی استیشن ( PS ) دیده باشید.

در گذشته نه چندان دور، بیشتر سایت ها و دیوایس های مختلفی که امروز از اعتبار بالایی برخوردار هستند، برای جذب مخاطب بالا بیشتر خدمات خود را رایگان در اختیار عموم قرار می دادند. ما ایرانیان نیز درست به اندازه یک فرد اروپایی از این خدمات برخوردار بودیم.

اما رفته رفته که مشتری ها و مخاطبان این گونه محافل بیشتر شد، قانون اقتصاد دستور می دهد که کم کم شرکت ارائه دهنده خدمات، برای ارائه خدمات خود هزینه دریافت کند. چرا که مشتری خوبی را به دام انداخته و به نوعی ان ها را به خود معتاد کرده است. بنابراین مخاطب و مشتری چاره ای جز پرداخت هزینه خواسته شده ندارد و اتفاقا با رضایت کامل این کار را می کند.

اما مشکل اصلی اینجاست که برخی از کشورها مانند کشور ایران در مبادلات آنلاین جهانی ( اگر نخواهیم از تحریم اقتصادی صحبت کنیم ) دچار ضعف اساسی و زیرساختی است. بنابراین کاربران مختلف این شرکت ها، مانند پلی استیشن کم کم دچار مشکلات اساسی می شوند.

حتی اگر این شرکت ها بخواهند تا ابد برخی از خدمات خود را رایگان نگه دارند، لذت اصلی استفاده از آن ها در خدمات پولیشان نهفته شده است. بنابراین باید راهی جدید پیدا کرد.

بجز این اتفاق، دیگر دنیا فراتر از یک منطقه جغرافیایی خاص می اندیشد. انسان ها آزادند که از هرجا که دوست دارند، هر چه را که می خواهند ( به شرط عدم ضرر به دیگری ) خریداری کنند و داشته باشند. برای همچنین اتفاقی باید، واحد پولی فرا ملیتی و البته فرا واقعی ( بالاتر از دلار ) داشته باشیم. چیزی که درست به اندازه خدماتی که دریافت میکنیم اینترنتی و مجازی باشد. چیزی شبیه به پی اس ووچر.

پی اس ووچر چیست؟

به ساده ترین زبان ممکن اگر بخواهیم بگوییم، پی اس ووچر چیزی شبیه به همین کارت شارژهای اعتباری هستند که به واسطه آن خط تلفن همراه خود را شارژ می کنیم.  با این تفاوت که پی اس ووچر دارای کاربردهای بیشتری نسبت به آن می باشد.

در حقیقت پی اس ووچر تشکیل شده از تعدادی کد و کاراکتر است به واسطه وارد کردن این کد شما اعتبار دریافت می کنید. میزان اعتبار دریافتی شما به اندازه هزینه است که برای خرید پی اس ووچر یا کد فوچرز کرده اید. البته در این میان مقداری کارمزد نیز محاسبه می شود که حضورش کاملا طبیعی است.

بنابراین پی اس ووچر همان کارت شارژ با قابلیت های جهانی است. اما چیزی که کاملا مشخص و واضح است این است که همانطور که شما نمی توانید کارت شارژ ایرانسل را از طریق خط همراه اول استفاده کنید، شما نمی توانید در هر سایت و دیوایسی به صرف داشتن کد پی اس ووچر اقدام به خرید و یا دریافت خدمات کنید.

در حقیقت شما وقتی می توانید از این کد استفاده کنید که سایت ارائه دهنده خدمات و محصولات از آن پشتیبانی کند. این ویژگی کاملا طبیعی در دنیای مجازی محسوب می شود. در گذشته نه چندان دور که کمتر بحث ارزهای دیجیتال وجود داشت و کمتر کسی به فکر تهیه پول دیجیتالی بود، پی اس ووچر دسترسی بیشتری داشت، اما امروزه با گسترش این ارزها و استفاده همگانی از آن ها، کمی برد پی اس ووچر کم شده است. اما هنوز به عنوان یک راه حل موقتی و سریع بسیار کاربردی است.

 بیشتر بخوانید:  پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟  

مزیت های پی اس ووچر

اقتصاد امروز به همه ما آموزش داده است که چیزی ارزش وجود دارد که مزیتی داشته باشد. بنابراین اگر هنوز پی اس ووچر خرید و فروش می شود و در بسیاری از دیوایس ها و سایت ها از آن استفاده می شود، مزیت های خاص و منحصر به فردی دارد.

مهمترین مزیت این کدها در این است که فارغ از مسائل مختلف سیاسی و جغرافیایی و ... به کاربران خود خدمات ارائه می دهد. زیرا مکانیزم ساده تری نسبت به ارزهای دیجیتال و دیگر واسطه های مالی دارد. در این مکانیزم کدهای روی پی اس ووچر هیچ معنای خاصی جز مشخص کردن میزان اعتبار ندارد. از این رو نمی توان بر اساس آن کسی یا کشوری را تحریم کرد و یا کاری کرد که آن فرد از خرید و دریافت خدمات منع شود.

همین مزیت باعث شده است که پی اس ووچر ( PS vouchers )  سریع و همیشه در دسترس باشد. کافی است یک بار اقدام به خرید چند ارز دیجیتالی کنید و سپس پی اس ووچرز را خریداری کنید، تفاوت آن ها را به خوبی احساس خواهید کرد. تفاوتی به اندازه زمین تا آسمان از نظر راحتی در خرید را احساس خواهید کرد.  همین ویژگی ها کافی است تا شما در سریع ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید.

 تفاوت پی اس ووچر و ارز دیجیتال

مهمترین تفاوت ارز دیجیتال با پریمیوم ووچرز یا همان پرمیوم ووچر در این است که ارزهای دیجیتال یک سری سهام مالی هستند. بنابراین تمام ویژگی‌هایی که از یک سهم در بورس می‌توان انتظار داشت در آن وجود دارد. از جمله، سود، ضرر و خرید و فروش آن.

اما در پریمیوم ووچرز به هیچ عنوان با همچنین ویژگی‌هایی روبرو نیستیم. شما تنها با پرداخت مبلغی، اعتباری خریداری می‌کنید. این اعتبار تا زمان داشتن آن کد پریمیوم ووچرز پابرجا خواهد بود و هیچ سود و ضرری به آن وارد نمی‌شود. در واقع شما در خرید ارز دیجیتال به آن به چشم سرمایه گذاری نگاه می‌کنید اما در خرید یک پریمیوم ووچرز به آن تنها به دید یک واسطه مالی و یک کپن نگاه می‌کنید.

اما در دنیایی که همه به دنبال طلا هستند، آیا منطقی است که کوپن بخریم؟

برای پاسخ به این سوال کافی است به یک سوال دیگر پاسخ بدهید. آیا برای خرید یک پاکت شیر از بقالی محل، طلا با خود حمل می‌کنید و طلا را به فروشنده می‌دهید؟ کمی خنده دار نیست که برای یک شیر، طلا به عنوان واسطه مالی محسوب شود؟

داستان پریمیوم ووچرز و ارز دیجیتال نیز همین است. گاهی ما به پاکت شیر نیاز داریم، اما نه امکان این است که از ارز دیجیتال خود استفاده کنیم و نه منطقی است که بخواهیم همچین کاری بکنیم. اینجاست که پریمیوم ووچرز منطقی‌ترین راه حل می‌تواند باشد. از طرفی شما همیشه به ماشین و خانه و دیگر اجناس با قیمت‌های فوق العاده بالا نیاز ندارید. اصولا یک بار خرید این موارد برای تمام زندگی کافی است. اما همیشه به شیر، ماست،سیگار و … نیاز دارید. بنابراین بهتر است با دیدی بهتر به موضوع پریمیوم ووچرزها نگاه کنیم.


منبع مقاله: کوینی فا(خرید فروش ووچر پرفکت مانی و پی اس ووچر)

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس