کد خبر 1074571
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
روایت این روزهای مدرسه‌ای که 3 وزیر را پرورش داده است

گاهی شاید هوس کنیم تا به درون مدرسه قدیمی‌مان سرک بکشیم و همان کلاس قدیمی و همان روزها را به خود یادآوری کنیم؛ شاید دلمان بخواهد روی نیمکت چوبی مدرسه بنشینیم و از همانجا تخته سبز کلاس را تماشا کنیم.

به گزارش مشرق، مدرسه خانه دوم بچه‌هاست؛ این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم و این موضوع قابل لمس‌تر است وقتی بعد از سال‌ها چشم‌مان به مدرسه دوران تحصیلمان می‌افتد؛ مسلما خاطرات متعددی از این دوران برایمان به جا مانده است و البته برای برخی افراد طعم شیرینی‌اش بیشتر و برای برخی کمتر.

گاهی شاید هوس کنیم تا به درون مدرسه سرک بکشیم و همان کلاس قدیمی و همان روزها را به خود یادآوری کنیم؛ شاید دلمان بخواهد روی نیمکت چوبی مدرسه بنشینیم و از همانجا تخته سبز کلاس را تماشا کنیم؛ شاید هم بخواهیم تکه گچی برداریم و بر روی تخته کلاس، همان شکلک‌ها و شعرهای دوران مدرسه را بنویسیم.

بیشتر بخوانید:

این حس را فارغ‌التحصیلان مدرسه نصیری هم دارند؛ حالا سن و سالی از آنها گذشته است اما دلشان با مدرسه‌شان چنان گره خورده است که هنوز به یاد آن روزها دور هم جمع می‌شوند و یکی از برنامه‌هایشان به سرانجام رساندن ساختمان نیمه کاره مدرسه‌شان است.

این مدرسه در حال حاضر پروژه علامه طباطبایی نام دارد اما در حقیقت ساختمان دو مدرسه شامل دبیرستان نصیری و دبستان بامشاد است که به دلیل قدیمی بودن، تخریب شد و حالا قرار است، مدرسه جدیدی شود؛ مدرسه‌ای که آینده‌سازان کشور در آن تحصیل کنند و شاید باز هم وزرای دیگر از آن متولد شوند.

حرف از وزیر شد، مدرسه نصیری تاکنون ۳ وزیر آموزش و پرورش به کشور تقدیم کرده است؛ شهید رجایی، مرتضی حاجی و علی‌اصغر فانی از جمله دانش‌آموزان این مدرسه بودند که سال‌ها در کسوت وزیر آموزش و پرورش فعالیت کردند؛ البته مدیرکل و معاون وزیر هم از این مدرسه روییده است.

روند ساخت این مدرسه سال‌ها متوقف شده بود یعنی از سال‌های ۸۹ تا ۹۷ پیشرفت چندانی نداشت اما فارغ‌التحصیلان این مدرسه انقدر رفتند و آمدند و پیگیری کردند که با همکاری رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، توانستند دوباره ساخت این پروژه را به جریان بیندازند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم چند وقت پیش از روند ساخت این مدرسه بازدید کرد؛ وی گفت: «امیدواریم این پروژه که سابقه دیرینه دارد تا آغاز سال تحصیلی آماده شود. این منطقه پرجمعیت با تراکم بالایی است که ساخت این مدرسه در این منطقه مطلوب است».

وی ادامه داد: «ترکیبی و چند دوره‌ای بودن این مدرسه خوب است و جز سیاست‌های ما، توسعه این مدارس است که از هرجهت امتیازهای بیشتری نسبت به سایر مدارس دارد».

وزیر آموزش و پرورش افزود: «از اهتمام پیشکسوتان این مدرسه تشکر می‌کنم و امیدوارم در شروع سال تحصیلی جدید، مراسم افتتاح این مدرسه برگزار شود و در این منطقه بدرخشد زیرا این مدرسه جزو مدارسی است که اشخاص بزرگی از این مدرسه بیرون آمدند و علت حضورم این بود تا از مدرسه‌ای که بزرگان تعلیم و تربیت در آن تربیت شدند، بازدید کنم».

وی اضافه کرد: «این پروژه در سال ۸۹ آغاز شده است و قرار شده تا مهر ۹۹ به مرحله افتتاح برسد که در حال حاضر در مرحله ۸۰ درصد پیشرفت کاری است».

مدرسه علامه طباطبایی در منطقه ۱۰ تهران با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ۵ طبقه(دو طبقه زیرزمین و سه طبقه روی زمین) است؛ این مجتمع دارای ۵۱ کلاس، ۴ آزمایشگاه، ۴ کارگاه، یک کتابخانه، یک سالن چند منظوره و یک سالن ورزشی است.

این مجتمع شامل سه مدرسه برای چهار دوره تحصیلی طراحی شده است؛ علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره وضعیت این مجتمع گفت: تلاش می‌کنیم این مجتمع مهر امسال بهره‌برداری برسد.

فارغ‌التحصیلان مدرسه می‌دانند که این مدرسه با آنچه آنها در آن درس خواندند از نظر فیزیکی متفاوت است اما فرقی برایشان ندارد و می‌گویند، ظاهر مدرسه تغییر می‌کند اما آنچه در مدرسه جریان دارد یعنی عشق و دانش است که تداوم دارد و هیچگاه در مدارس از حرکت باز نمی‌ایستد.

آنها به‌گونه‌ای از روزهای مدرسه و درس می‌گویند که انگار همین امروز، روی نیمکت مدرسه و پشت میز چوبی نشسته بودند و به درس معلم گوش فرا می‌دادند؛ آنها از روزهای خوب مدرسه می‌گویند و شیرینی و تلخی‌هایی را به خاطر دارند و با بازگو کردنشان به سالیان سال پیش باز می‌گردند.

حالا تعدادی از آنها کنار هم ایستاده‌اند و به ساختمان نیمه تمام مدرسه‌ای می‌نگرند که سال‌ها پیش در آن درس زندگی آموختند و امیدوارند که مهر امسال، این ساختمان به مدرسه‌ای برای آموزش دانش‌آموزان این سرزمین تبدیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    تعداد وزیر مهم نیست کیفیتش مهم هست که با نگاهی به مدیریتهای ضعیف میشه پی به ضعف این مدرسه برد
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    خداوند رحمت کند شهید رجایی را ولی به عنوان یک فرهنگی اعلام می کنم که سیاسی ترین آموزش و پرورش در دوران حاجی شکل گرفت و علی اصغر فانی ،آموزش و تربیت کشور را به فنا داد و با اختلاس های میلیاردی دوره او از صندوق ذخیره چیزی از وزارت خانه نماند.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    دانش اموز خوب وممتاز در هرجا باشد انجا رشد خواهد کردکار مدارس زرنگ گزینش دانش اموزان خوب وبا هوش است ارتباطی به مدرسه ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس