کد خبر 1074299
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
مسی و رونالدو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی ستاره های لالیگا از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با چه نام‌های مستعاری توسط هواداران شناخته می شدند.

به گزارش مشرق، طی سالیان متمادی در لالیگا ستاره های زیادی حضور داشته اند که هواداران فوتبال در اسپانیا با نام های مستعار خاصی از آنها یاد کرده‌اند که قصد داریم در اینجا به ۱۰ نمونه از جالب ترین آنها اشاره کنیم.

۱- لیونل مسی- LA PULGA( معنی لغوی: کک)

مشکلات مربوط به رشد لیونل مسی در دوران جوانی یکی از شناخته شده ترین چیز ها برای هواداران فوتبال به حساب می آید. فوق ستاره حال حاضر بارسلونا وقتی تنها ۱۳ سال سن داشت از آرژانتین راهی این شهر شد و معالجات خود را در کاتالونیا ادامه دهد. از آن زمان به بعد به لئو مسی لقب LA PULGA داده شد. او حالا کاپیتان بارسلوناست و ۴۳۸ گل در لالیگا برای این تیم به ثمر رسانده است.

کریستیانو رونالدو- El Bicho(معنی لغوی: حشره)

کریستیانو رونالدو، ستاره سابق رئال مادرید در اسپانیا با عنوان " El Bicho" شناخته می شود زیرا منولو لاما، روزنامه نگار اسپانیایی، در اوایل حضور رونالدو در رئال این اصطلاح را هنگام تفسیر رادیویی برای توصیف او به کار برد. خود لاما توضیح داده است که رونالدو مدافعان حریف را می ترساند و به نوعی آن ها را می بلعد؛ موضوعی که باعث شد او در طول 9 سال در سانتیاگو برنابئو 311 گل لالیگایی به ثبت برساند.

۳-آلفردو دی استفانو - La Saeta Rubia(معنی لغوی:سرطلایی)


افسانه باشگاه رئال مادرید در زمان پیوستن به این تیم با لقب "La saeta Rubia" شناخته شد. گفته می‌شود که خبرنگار معروف آرژانتینی یعنی روبرتو نوبرگر هنگامی که دی استفانو در بوینس آیرس حضور داشته این لقب را به او داده است.

۴- رونالدو نازاریو- El Fenómeno(معنی لغوی: پدیده)


مالدینی اسطوره فوتبال ایتالیا این لقب را به رونالدو داده بود. او در مصاحبه ای پیرامون این موضوع گفته بود: " بگذارید ببینیم که آیا رونالدو واقعا یک پدیده(El Fenómeno) است. ستاره برزیلی در دو مقطع حضور درخشانی در رقابت‌های لالیگا داشت. یک بار با لباس آبی اناری بارسا و بار دیگر پیراهن سفید رئال مادرید. او حالا باشگاه اسپانیایی وایادولید را خریداری کرده است.

۵-کارلس پویول- El Tiburón(معنی لغوی: کوسه)


سبک ترسناک مدافع پیشین بارسلونا باعث شده بود که به او لقب "El Tiburón" یا "کوسه" داده شود. وقتی پویول در ترکیب بارسلونا یا تیم ملی اسپانیا حضور داشت ایمنی برای حریفان وجود نداشت. او همه جام های ممکن را بارسلونا درو کرد و با تیم ملی نیز قهرمان یورو و جام جهانی شد.

۶-کریستین رودریگز- Cebolla( معنی لغوی: پیاز)


در میان القاب رمزآلود لالیگا شاید یکی از جالب ترین آنها به مهاجم سابق رئال مادرید یعنی کریستین رودریگز مربوط می شد چرا که او با لقب "Cebolla" شناخته می شد. این لقب در واقع به خاطر قدرت گلزنی بالای این بازیکن به او داده شد تا جایی که گفته می شد رودریگز حتی گریه مدافعان حریف را هم در می آورد.

۷-استبان گرانرو- El Pirata(دزد دریایی)


خوشحالی بعد از گل استبان گرانرو باعث شده بود که به او لقب El Pirata یا "دزد دریایی" داده شود. او در طول دوران حرفه ای خود برای تیم هایی نظیر رئال مادرید ختافه و کویینز پارک رنجرز بازی کرد و بعد از هر بار گلزنی یکی از چشمان خود را با دستانش می پوشاند تا به نوعی شباهت زیادی به دزدان دریایی داشته باشد.

۸-پابلو آلفارو- El Cirujano(معنی لغوی: جراح)


شاید بسیاری فکر کنند که لقب "El Cirujano" یا جراح به خاطر سبک بازی آلفارو به این بازیکن داده شده باشد اما باید بگوییم که این ستاره سابق سویا واقعاً یک جراح به حساب می آمد و دارای مدرک پزشکی بوده است. او هم اکنون به عنوان مربی در دسته دوم فوتبال اسپانیا فعالیت می‌کند.

۹-ایکر مونیایین؛ Bart( شخصیت کارتونی)


مونیاین به خاطر درخشش زودرس و شروع فوتبال به طور حرفه‌ای تنها در سن ۱۶ سالگی با لقب "Bart" شناخته می‌شد که یک شخصیت کارتونی جالب نیز به حساب می‌آمد. مونیایین حالا به رکورد ۳۰۰ بازی در لالیگا رسیده و در سن ۲۸ سالگی دیگر جوان ترین گلزن تاریخ رقابت ها به حساب نمی‌آید.

۱۰-خوان کارلوس والرون- El Mago( معنی لغوی: جادوگر)


هر کسی که فوتبال کارلوس والرون را تماشا کرده نمی تواند از او پرسید که چرا به این بازیکن لقب "El Mago" یا جادوگر داده شده است. او برای تیم‌های نظیر لاس پالماس، مایورکا و اتلتیکو مادرید بازی کرد اما بیشتر به خاطر عملکردش در دیپورتیوو لاکرونیا شناخته می‌شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    8 2
    چقدر تیتر با متنتون همخوانی دارد!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس