کد خبر 1074174
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی جواب داد

بررسی داده‌های به دست آمده از بیماران مبتلا به کرونا که از پلاسمای افراد بهبودیافته درمان شده‌اند نشان داد، این روش می‌تواند روند مؤثری برای درمان باشد.

به گزارش مشرق و به نقل از دیلی‌میل، بررسی داده‌های به دست آمده از بیماران مبتلا به کرونا که از پلاسمای افراد بهبودیافته درمان شده‌اند نشان داد، این روش می‌تواند روند مؤثری برای درمان باشد.

 پلاسما درمانی به‌عنوان راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کووید 19 در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. 

در این روش درمان، پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا به افراد درگیر بیماری تزریق می شود پلاسمای گرفته شده حاوی پادتن‌ها یا همان آنتی بادی‌هایی است که سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس کرونا تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در بررسی اخیر ۵ هزار بیمار تحت مطالعه قرار گرفتند که اکثر آنها در شرایط وخیمی بودند؛ از این تعداد فقط یک درصد پس از درمان با روش پلاسما دچار عوارض جانبی شدند؛ نزدیک به ۱۵ درصد آنها جان باختند و مابقی آنها روند بهبود را طی کردند.

کارشناسان پزشکی می‌گویند، با توجه به ماهیت کشنده ویروس کرونا و اینکه ۶۶ درصد از  افرادی که تحت آزمایش با روش پلاسمادرمانی بودند در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشتند، ۱۵ درصد مرگ و میر عدد بیش از حدی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    7 0
    بنابراین آنهایی که می گویند کرونا دوباره با شدت برمی گردد ، اشتباه می کنند . چون پادزهرش در بدن افراد می ماند . اوج شیوعش همین الانه . در ماههای آینده ریشه کن نمی شود ولی خیلی کم می شود .
  • CA ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    4 0
    انشاالله با آنتی بادی های جدیدی که در آزمایشگاه ساخته شده حتی از پلاسما درمانی هم عبور کنیم و این بیماری را صد در صد بدون تلفات درمان کنیم چون پلاسما ممکن هست دارای پروتئینهای حساسیت زا نیز باشد که مطمئنا هست. البته بهتر هست که روش واکسن سازی به سمت ساخت از مدل آنتی بادی ها پیش برود. هر کشوری که بتواند سیستم ایمنی بدنی بهتری برای مردم فراهم کند بنظرمن هزینه های درمان را پائین خواهد آورد چون بیشتر بیماری ها به همین سیستم ایمنی قوی برمیگردد. حتی سرطان و دیابت و مشکلات مختلف بدن اگر با مواد سمی مشکل دار نشده باشد باآنتی بادی ها و واکسن های مختلف از این بیماری ها میشود پیشگیری کرد.در ضمن نیاز هست خیلی از مواد از زندگی روزمره حذف شود مثل شکر مثل پارابن یعنوان نگهدارنده و بسیاری از موادی که حتی امروز نمیتوانیم حدس بزنیم که داریم مصرف میکنیم در واقع همه مواد مشکل دار هستند مثل سدیم نیترات جهت سوسیس و کالباس یا سفید کننده آرد و غیره و غیره
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 1
    ما دانشمندهم داریم چرا ساکتن
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 1
    ستاد اجرایی فرمان امام هم با سلولهای بنیادین تونسته این بیماری رو درمان کنه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    باید ناظر بین المللی بالای سر پزشک باشد که خدای ناکرده اموال مردم و خون انها را نفرستند روسیه و انگلیس و کشور غاصب برای دم تکان دادن و افزایش مراودات شخصی و تابعیت و بورسیه و دلالی و قاچاق و بهره برداری از تلفات انسانها با عنوان کمک انساندوستانه توسط بسیج دانشجویی برای سیاهپوستهای به قول شما بدبخت امریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس