مقیمی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو راهکارهای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو را خرید ارزان، اصلاح روش های مدیریتی، اصلاح ساختار مالی و سهامداری دانست.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: با همکاری تمامی همکاران مجموعه ایران خودرو و زنجیره تامین آهنگ تولید از آبان ماه سال گذشته روند روبه رشدی داشته است.

در اردیبهشت ماه و تا امروز تعداد ۴۳۲۶۹ دستگاه خودرو تولید کرده ایم، این درحالی است که در اردیبهشت سال گذشته عدد تولید ۳۴ هزار دستگاه بوده است. در مجموع از ابتدای سال تاکنون نیز ۵۸۲۷۳ دستگاه خودرو به تولید رسانده ایم، در صورتی که سال کاری امسال به دلیل کرونا با یک هته تاخیر آغاز شده است.

وی تاکید کرد: شرایط تولید خودرو در کشور را با توجه به چالش های ناشی از کرونا در کشور و در سطح جهان، در شرایط خوبی قرار دارد.

فرمول شورای رقابت

مقیمی ضمن قدراتی از ارکان و نهادهای مرتبط با قیمت گذاری که همه به دنبال برقراری آرامش در بازار هستند گفت: مبنای قیمتی فرمول شورای رقابت مبنای شرایط سال ۹۰ است در صورتی که خودروها برمبنای شرایط استانداردی، زیست محیطی و ایمنی این سال تولید نمی شود.

در سال ۹۰ الزام برای موتورهای تولیدی استانداردهای یورو ۲ بوده در صورتی که درحال حاضر موتورها براساس یورو ۴ تولید می شود و آمادگی برای تولید یورو ۵ نیز وجود دارد. استانداردهای خودرویی در این سال ۵۵ مورد بوده در صورتی که الزام فعلی اعمال استانداردهای ۸۵ گانه است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات موجود در صنعت خودرو را از جنبه های مختلف ارزیابی کنیم. عوامل مختلف درونی و بیرونی در عملکرد خودروسازان موثر است. عوامل تاثیرگذاری در مشکلات صنعت خودرو باید مورد ارزیابی قرار گرفته و برای برون رفت از آن راهکار تعریف شود.

کاهش هزینه تولید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که همه هزینه ها را نباید به گردن مردم بیندازیم گفت: ما به دنبال کاهش هزینه ها در عوامل درونی هستیم. در سال گذشته تعداد ۴۱۲ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه شده است، بیشترین تیراژ برای یک محصول ۱۵۰ هزار دستگاه بوده که این عدد در هیچ جای دنیا تولید اقتصادی به حساب نمی آید. خودروساز باید تیراژ را افزایش داده و محصولات مشترک تولید کند. در تمام دنیا تعداد زیاد محصول براساس تعداد محدود پلتفرم تولید می شود.

وی تصریح کرد: مسایل و مشکلات خودروسازی را باید در عوامل بیرونی و درونی جستجو کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مهم ترین مسیر دستیابی به موضوع خرید ارزان را افزایش تیراژ تولید دانست و گفت: نباید به زنجیره پایین دست فشار بیاوریم، وقتی تیراژ افزایش یابد قیمت تمام شده سازنده نیز کاهش می یابد. افزایش بهره وری و بالا بردن تکنولوژی در خرید ارزان موثر خواهد بود.

مقیمی ادامه داد: سرمایه گذاری ها را به سمتی هدفمند هدایت می کنیم و با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان پروژه های ساخت داخل را جلو می بریم تا خرید ارزانی داشته باشیم و خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده ایم.  

پروژه های ساخت داخل

وی تعداد پروژه های ساخت داخل را ۴۵ مورد شامل ۸۵ قطعه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر ۳۷ قطعه به تولید انبوه رسیده که این قطعات قبلا وارد می شده است و به طور متوسط ۲۰ درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد کرده است. پروژه های دیگری را نیز به حوزه های دیگر از جمله صنایع دفاع که به فرمان رهبری در این میدان حضور یافته سپرده ایم که بخشی از این را برعهده داده گرفته است.

مقیمی بخش اصلی وابستگی صنعت خودرو را در حوزه الکتریکال عنوان کرد و گفت: امروز در درنیا ۴۰ درصد بهای تمام شده یک خودرو به این حوزه برمی گردد. پروژه های متعددی تعریف کرده ایم و با حمایت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به  زودی پلتفرم الکتریکال خودرو را در گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی خواهیم کرد که دست کم ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار صرفه جویی سالانه ایجاد خواهد کرد.  

خروج خودرو بدون پلاک ممنوع

وی درباره دپوی خودروهای بدون پلاک گفت: هیچ خودرویی حق خارج شدن از نمایندگی و یا خودروساز بدون پلاک را ندارد. خودروهایی که در نمایندگی تحویل مشتری می شود قطعا دارای پلاک است اما ممکن است به خواست مشتری روی آن نصب نشود. مشخصات فردی صاحب خودرو مشخص است، ممکن است مشتری مصرف کننده نباشد و ترجیح دهد خودرو پلاک نداشته باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: قطعا حق با مردم است اما هیچ اقدامی نبوده که ما بتوانیم و انجام نداده باشیم، درحال حاضر تمامی مکانیزم های فروش محصول را متوقف کرده ایم و صرفا مسیر فروش اینترنتی اجرا می شود. اگر جایی مردم احساس می کنند در نمایندگی ها فضایی باز شده و امکان سواستفاده به وجود آمده حتما آن را گزارش کنند. اگر این موضوع محرز شود با نمایندگان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: نظارت بر شبکه نمایندگی های ایران خودرو از گذشته وجود داشته اما با تاکید سرپرست محترم وزارت صمت، با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

عرضه محصولات جدید

مقیمی از عرضه محصول جدید K۱۳۲ در بهمن امسال خبر داد و گفت: کراس اووری را در خردادماه رونمایی خواهیم کرد که در اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره توقف پروژه پژو ۳۰۱ تصریح کرد: هیچ محصولی از ایران خودرو بدون نام و نشان این شرکت تولید نخواهد شد. شرکت های خارجی باید بدانند که نمی توانند هر وقت که بخواهند با ترک بازار کشور صنعت خودرو را با چالش روبرو کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه از اتمام مراحل طراحی مفهومی موتور کم مصرف خبر داد و گفت: از نمونه تولید شده آن به زودی رونمایی خواهیم کرد و ساخت آن را به بخش خصوصی خواهیم سپرد.

وی از تولید انبوه گیربکس شش سرعته خبر داد و گفت: امسال تعداد ۱۰ هزار سمند، رانا و دنا را مجهز به این گیربکس تحویل مشتریان خواهیم داد. گیربکس نیمه اتوماتیک AMT را که حاصل دسترنج مهندسان ایرانی است و بومی سازی شده نیز به زودی تولید و روی محصولات نصب خواهد شد.

مقیمی با بیان این که هر گاه به توان داخلی اعتماد کرده ایم پاسخ مناسبی هم گرفته ایم گفت: این موضوع به ویژه در صنعت خودرو نتایج مثبت و سازنده ای داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    21 0
    ملت حقوقشون ده پانزده درصد اضافه شده در حالی که تورم بالای چهل درصده. نمی دونم چرا فقط ملت باید بسوزن. به خصوص حقوق بگیران ثابت.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 0
    ایکاش مسعولین مسکن را که ازضروری ترین نیازهای مردم است وقیمتش ده برابر ازخودرو گرانترشده درقیاس پراید ۹۰میلیونی که حالا ارزان شده یک منزل پانصدمیلیونی سه میلیاردشده ایکاش اینراهم مثل خودرو ارزان میکردند من هرچه دراین رابطه مینویسم مشرق منتشرنمیکند دلیلش راهم نمیدانم خدایا خودت گواه وشاهد وناظری وتوسریع الحسابی
  • جلال IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 0
    زرشک
    • رحیم US ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      3 0
      اقااول بگوخودروارزانوبگیره.بعدآ خونه هم بهش.میدن
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 0
    حرف مفت ممنوع... .. تو چه کاره ای؟؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    آیا بیل گیتس در آمریکا و ماتسوشیتا مالک شرکت ناسیونال در ژاپن ... تنها یک سرمایه دارند یا خالقان ثروت برای جامعه ؟ ... ما در ایران چند نفر مثل آنان در عرصه تولید و صنعت داریم ؟...اگرچه ورود انبوهی از شمش های طلا و پول با تولیدات صنعتی به حساب یک فرد حتی به گفته خود آنان نوعی بی عدالتی است اما باید نظام اقتصادی جهانی را اصلاح و یک نظام نو و پویا را ایجاد و به جهان ارائه داد...
  • فرهاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    سلام وخسته نباشید.یکی عیبهای ماشین سازان ما ازاین مدل به آن مدل پریدن است.بایدیکمدل ساخته شده درحین کارعیوب آنرا بررسی ورفع نقص کرد.تابه یک خودروی جهانی تبدیل شود.شما یک خودرومانندسمندبدون اینکه عیبهای مانندسنگینی، جلوبندی، موتور،آئرودینامیک آنرارفع کنید.به سراغ ماشین دیگرمیروید. امیدوارم که عیبهای آنرا رفع کنید.
  • لاهرودی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 0
    باسلام و خداقوت به همه صنعتگران ایران اسلامی چرا ما ایرانیها مخصوصا" مدیران ما زور باید بالا سرشان باشد همین اقای مدیرعامل مگر قبلا" مدیرعامل ایرانخودرو نبوده چرا اونموقع تیراژتو بالا نبردی ؟ چرا مردم بیچاره باید هزینه بالای تمام شده خودرو را بپردازند ؟مطمئن باش اقای مدیرعامل توهم در بالا رفتن قیمتها مقصری امروز اگر از لحاظ قانونی در رفتی ولی در پیشگاه خداوند درمقابل جفای در حق ضعفا شده بهدسهم خودت جواب باید بدی .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 1
    یک کلمه، شما اشتباه میکنید. ما نخوایم سوار ارابه های مرگ شما بشیم کی رو باید ببینیم. دست از سر مردم بردارید. واردات خودروهای صفر و کارکرده رو آزاد کنید اونم بدون حق گمرک 200 درصدی تا مانند سایر کشورها، بازار رقابتی بشه و مردم ماشین مناسب سوار بشن. آنوقت اگر راست میگویید مردم میان و از شما میخرن.
  • محسن IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 0
    از عمده دلیل گران در آمدن قیمت خودرو در ایران تعداد خیلی زیاد کارکنان این صنعت می باشد بخصوص تعداد زیاد مدیران و کادر اداری های سفارش شده از طرف وزیر نماینده و .... می باشد .
  • یک کارگر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    در حالی تورم کشور ده برابر متوسط جهانی ه که جز ده کشور ثروتمند دنیا هستیم وباید جهانیان از ما ده پله عقب باشند بالعکسه این باعث تعجب ه .اما در مورد خودرو : خودروها گران و بی کیفیت هستن
  • یک کارگر IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    مشکل انجاست که کارخانه ها ماشینها رو میدن به بازار و واسطه ها براشون بفروشن با قیمتهای خیلی بالاتر .و دیگر اینکه ماشینها گران و بی کیفیت هستن
  • فرامرزمطهری نیا IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    باسلام لعنت خدابرشماخودروسازان عوضی
  • سهیلا باغبان درخت IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام من نزدیک ۲ سال است ۴۰۵ ثبت نتم کردم ولی تاکنون ندادن لطفاپیگیر فرمایید شماره ردیف فراداد۱۱۷۹۲۵۱۰ میباشد
  • حسن IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    تمام ماشین های بدون پلاک دپو شده داخل پارکینگها ازایران خودرو و سایپا چطور خریداری شده با چند تا کد ملی یک نفر تونسته این همه ماشین احتکار کند واقعا مسوولین محترم نمی دانند یا چون آقازاده بودند جرات ندارند حرفی بزنند
  • vahid IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    خوب خدارو شکر مشکل خودرو هم حل شد.اگه کسي مشکل ديگه اي داره اقاي مديرعامل تا جايي که بتونه کمک ميکنه خيلي ادم خوبيه
  • یمور برگستوان IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    لطفا نسب به قیمت خودرو های جایگزین وقیمت ان تجدید نظر کنید در مرداد ۹۷ اج سی کراس ثب کرده ایم الان وقت مراجعه به نمایندگی خودر و جای گزین دوبرابر موقع ثبت قیمت ان تمام می شود خانواده کم در امد که نه دلالیم ونه تا کنون از دو شرکت وطنی خودر و گرفته ایم البته ازانجا که اینترنتی ثبت نام بوده به نام دختر م نوشتم ایا عدالت است که قیمت تمام شده جای گزین بالای صد ملیو ن فکری کنید اقای مدیر فروش
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    خوب اگر آقایان خودر ساز ایرانی ب فکر مردم هستن. چرا خودرو شون رو از دم قست نمی فروشن ک دیگه دالان دخالت نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس