کد خبر 1073627
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
خودرو نمایه

طبق اعلام فعالان بازار، سیر نزولی قیمت ها در بازار خودرو کماکان ادامه دارد و احتمالاً این روند تا کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه به ۱۰ میلیون تومان ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، بازار خودرو در طول هفته گذشته که با صدور مجوز افزایش ۱۰ تا ۲۳ درصدی قیمت خودورهای ایران خودرو و سایپا روبرو بود، تقریبا با توقف معاملات مواجه است به نحوی که هیچ خریداری اقدام به خرید خودرو نکرده و همه منتظر ابلاغ قیمت‌های جدید به بازار هستند. 

بیشتر بخوانید:

چگونه پراید بازار خودرو را به هم ریخت؟

کاهش قیمت بازار با روند افزایشی تیراژ تولید

براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قرار شده معاملات خودرو در بازار آزاد بیش از۱۰ درصد قیمت کارخانه نباشد و همین امر عاملی شده تا قیمت خودروها در بازار با ریزش قابل توجهی روبرو شود. 

به اعتقاد فعالان بازار کاهش قیمت‌های خودرو به حدی خواهد رسید که همان رقم ۱۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه را پر کند. 

مشاهدات بازار نشان می دهد قیمت انواع خودرو از هفته گذشته تا امروز ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شده البته روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

در بازار امروز قیمت خودرو ،پراید با قیمت ۶۶ میلیون تومان، تیبا۲ با قیمت ۸۱ میلیون تومان پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و پژو پارس با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می رسد، البته پژو ۲۰۶ تیپ دو که طول هفته های گذشته شاهد افزایش قیمت بسیاری بود امروز ۱۱۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پژو ۲۰۵ تیپ ۵ نیز ۱۲۸ میلیون تومان به فروش می رسد. 

علاوه براین پژو ۲۰۰۸ نیز از ۵۶۰ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان ، مزدا۳ از ۶۵۰ میلیون تومان به ۵۳۰ میلیون تومان، و سراتو از ۵۵۰ میلیون تومان به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است. 

به اعتقاد فعالان بازار در طول این روزها منتظر ابلاغ قیمتهای جدید است. به نحوی که عدم ابلاغ قیمتها عاملی شده تا خرید و فروش خودرو تعطیل شود و کسی سراغ بازار نیاید. 

از آن طرف شورای رقابت ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت نیز در این رابطه تعلل کرده و سرگردانی مردم بیشتر شده است. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    از ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست جمهوری تقاضا میشود که به دلالی و احتکار ماشین جدی ورود کنند،تمام پارکینگها پر از ماشین احتکار شده می باشد و به امید گران تر فروختن ،سرمایه های کشور را احتکار کرده و از طرف دیگر ما هر روز با همسایه ها که در جای پارک یک خوورو ،دو سه تا ماشین پارک کرده و درگیری و جنگ داریم.شما را به مقدسات قسم میدم که با اجرای بخشنامه جدید باعث فروختن ماشینهای احتکاری شده تا شاید پارکینگ خانه ها به حالت قبلی برگردد.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    20 0
    ای خدا، یه هُلی هم به این حقوق ما بده.
    • رضا IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      نه ملت از خواب بیدار میشن نه مسئولین ..
  • SG ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    49 0
    خیلی ارزون شده اشک شوق در چشمام جمع شده
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    29 2
    خنده تون نمیگیره
  • س پ IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    20 تومن میره بالا 2 تومن ارزون میشه .و اب تاب میگن
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    4 0
    پراید 66 میلیون تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به این میگید ریزش قیمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پراید 1 میلیون تومان هم ارزش نداره
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    انقدر دروغ نگید کجا پراید میفروشن 66 تومن بگید من برم 10 تا بخرم. همین تیپ5 رو دو روز پیش زده بودی 114 تومن. دروغگو کم حافظه هم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس